Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 67 EersteEerste ... 234561454 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 667
  1. #31

    Standaard Voeding pedalboard

    Ben nooit iemand geweest die van grote pedalenplanken houdt, maar de laatste tijd ontkom ik er toch niet meer aan om steeds meer effectpedalen te kopen.
    Nu wil ik mijn pedalen (laten we zeggen dat dat er 6 a 7 zijn) op een pedalenplank maken, aangesloten uiteraard met goede patchkabels, maar voorzien van voeding. Ik wil dus niet meer al die adapters enzo los hoeven in te steken, maar heb gelezen dat je hier een soort voedingskastje voor kan kopen. Dat je dus in principe met 1 kabel naar de stroom vanuit dat voedingkastje klaar bent. Klopt dit?
    De effecten die ik heb zijn allemaal true bypass, maar zuigen deze toch nog toon? Is een buffer noodzakelijk? Dat heb ik ook wl eens gelezen hier.
    Hoop dat jullie me wat uitleg kunnen geven. Ben vrij onervaren op dit gebied.
    If you can't get great sounds out of this guitar you need to get yourself guitar lessons.

  2. #32

    Standaard

    met de pedal power voodoo lab kun je 8 effecten voeden, dan kun je er ook eventueel nog een toevoegen
    Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.

    Gezocht:
    Carl Martin Red Repeat
    Korg DT-10 Tuner

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2007
    Locatie
    Mountains on Zoom
    Berichten
    537

    Standaard

    Al eens aan een Flatliner gedacht? Errug goede voeding (beetje duur wel):
    http://gtrgear.com/Flatliner/Flatliner-NL.htm

    Ik bedoel: 235 euro aai!!!!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    330

    Standaard

    Gewoon een 1spot met daicy chain. Ze zijn wel wat prijzig, maar véél goedkoper als al die andere oplossingen. Je kunt ze bestellen bij de importeur van het hele spul, namelijk Haar gitaren.

    En deze vraag is al zo'n 20000 keer langs gekomen . De zoekmachine gebruiken kan dus geen kwaad .
    Gitaren:
    Squier Telecaster Custom P90, London City Comet MK1, Ibanez GIO

    Versterker:
    Marshall JTM-30

    Effecten:
    MXR Micro Amp, EHX Double Muff, Boss SD-1, Ibanez FL-9, Kort DT-10, Custom a/b box

  5. #35

    Standaard

    Dank voor de reacties!

    Zoekmachine moet ik inderdaad op dit onderwerp nog ff wat beter gebruiken
    If you can't get great sounds out of this guitar you need to get yourself guitar lessons.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Misschien een ideetje om een sticky te maken over voeding? De toetsen 1, S, P , O en T beginnen behoorlijk te slijten op mijn toetsenbordje

  7. #37
    drap
    Guest

    Standaard

    Dit is zo'n beetje een encyclopedie aan info over alle wat maar met pedalen ed te maken heeft, zo ook voeding: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=42511

    psst... het is ook het meest populaire topic in effectenpedalen/overige randapparatuur en komt nogal eens omhoog zetten...

  8. #38
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2002
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    20

    Standaard Vastzetten Wah op pedalboard

    www.stompin-ground.com heeft MDF-plaat die onder je wah geschroefd worden. Wat klitteband erop en het zit echt vast aan je pedalboard!

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cees van Bavel
    www.stompin-ground.com heeft MDF-plaat die onder je wah geschroefd worden. Wat klitteband erop en het zit echt vast aan je pedalboard!
    Klitteband (haak versie, dus lus op pedalboad, anders pech) zit er al op. Maar met wat handigheid zaag je zelf zo'n plaatje uit een stuk MDF. Kan je ook zelf de dikte bepalen, hout schermt ook af tegen EMI als je WAH een coil heeft (brommmmm).
    Laatst gewijzigd door pauld; 30 december 2007 om 13:27

  10. #40

    Standaard

    Heb eerder altijd een plankje erbij gemaakt. Waarbij het plankje dus op m'n pedalboard werd geschroefd, daarop klitteband, en daar het wah pedaal met pootjes en al d'r op. Ik vind tot nu doe m'n idee met computerschroefjes in de gaten en dan rechtstreekt op je pedalboard plakken, het beste werken. Maar dat mag een ieder voor zichzelf bepalen.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top