Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 67 EersteEerste ... 9101112132161 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 667
  1. #101

    Standaard

    Mijn pedalboard!


    Staat ook in het grote pedalboard topic, maar leek me ook wel handig om hier neer te zetten! Het board is echt muisstil!! Vragen? stel ze gerust!

    Joerie




    TE KOOP: Marshall JCM 800 Combo, Marshall Guvnor ( die oude zwarte)

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Je gain van de hotbox staat bijna dicht. Heb je wel geluid?
    Hotbox rat en de emma. Mijn bordje denk ik!
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode
    Je gain van de hotbox staat bijna dicht. Heb je wel geluid?
    Hotbox rat en de emma. Mijn bordje denk ik!
    Zeker mooi bordje! De instellingen zeggen niks, heb de foto genomen voordat ik erop speelde dus alle knoppen staan schots en scheef!
    TE KOOP: Marshall JCM 800 Combo, Marshall Guvnor ( die oude zwarte)

  4. #104
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Als je wat wil vertellen over de bouw van het board is het leuk, patsen met foto's kan in het 'Post je zelfgebouwde Pedalboard' topic.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #105

    Standaard

    Haha, ok

    Zoals de meesten zullen zien heb ik een showmaster 48 case gebruikt. Ik vond deze echter niet stevig genoeg en heb meteen de vlindersloten vervangen voor degelijke. Verder heb ik de profielen met wat extra popnagels vastgezet. Ook heb ik hoekijzers gebruikt om de kist hier en daar te verstevigen.
    Verder heb ik voor de inbouw 9 mm berken met HPL multiplex gebruikt.
    Het achterpaneel is gebouwd van een 19" plate. De inputs zijn van Koch. vlnr In-Send-Return-FS-Out1&out2. Ik heb de send return ook aan elkaar doorgesoldeert. Als ik de loop niet gebruik gaan het signaal dus gewoon door. De 230v Zitten in kunstof omhuizing ( laddervoetjes) en zijn helemaal dichtgekit en afgeschermd.
    De voeding is een PP2.
    Bekabeling is 255mm George L's met pro audio pluggen.
    Verder kan ik met her zwarte kastje kiezen of ik de hotbox als preamp wil of gewoon mijn soldano.
    De pedalen zitten vast met velcor ( superspul!!).
    Verder de effectchain: wah-phase90-ts9-emma-ratII-supatrem-ad999-preamps-holy grail- Dt10 - Replica.

    Als er verder nog vragen zijn hoor ik het graag!!!
    TE KOOP: Marshall JCM 800 Combo, Marshall Guvnor ( die oude zwarte)

  6. #106

    Standaard

    Ik lees dat erg veel mensen klittenband gebruiken. Blijven de pedalen ook goed zitten als je de case schuin houdt (dus als een koffertje draagt)? Ik ben bang dat m'n effecten dan van de plank af donderen .

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    En een fotootje erbij:
    Wel handig, maar waarom zou je het bord niet gewoon in de case laten zitten tijdens een optreden?

  8. #108
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    De opstaande rand van de case, hoe laag ook, zit me dan toch in de weg. Plank eruit halen en aansluiten, kist opruimen: het kost een minuut werk of minder. En het ziet er sowieso ook 'gladder' uit, maar da's niet echt het belangrijkste...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #109

    Standaard

    Mijn pedalboard is nogal "involved". In principe split ik het signaal vrijwel meteen, met overdrives etc in signaal 1 en tijd-gebaseerde effecten in signaal 2. De signalen gaan dan in channel 1 en 2 van mijn versterker. Anyhoe...

    Een paar ideetjes (misschien dat ze al vernoemd zijn, ik had geen zin om door 11 paginas door te lezen...) :
    -Ik verwijder de verf aan de onderkant van m'n pedalen. De klitteband hecht beter en laat niet los in hoge temperaturen.

    -Alhoewel ik geen problemen heb met George L kabels qua sound (ik gebruik ze zelfs in een paar gitaren) ben ik geen fan van soldeerloze connecties. Ik gebruik Mogami kabels, hard-wired.

    -Visual Sound One Spots zijn okay, maar het probleem wat je hebt is dat, als je power supply of power kabeltje kapot gaat, je hele pedalboard aan gort is. Ik prefereer power supplies met geisoleerde outputs. Dit elimineert ook het aardings probleem. De Voodoo Labs zijn okay, maar zijn nogal picky met hun power input. Normaal gesproken koken ze bij mij binnen 18 maanden door. Sinds kort ben ik overgestapt naar een systeem waarbij het niet uitmaakt wat voor een input je hebt (alles tussen 100V en 270V, 50cycle, 60cycle, noem het maar op), de output is altijd precies 9V en ik heb twee outputs met 12V.

    -Wat plaatsing van je power supply betreft, voor mij is het belangrijk dat de power supply zo ver mogelijk van m'n pedalen zit, en in mijn geval zit 'ie onder m'n volume pedaal. De magneetische velden kunnen de werking van circuits beinvloeden.

    -Er zijn talloze topics geweest over de plaatsing van pedalen, maar het enigste wat ik effe zeggen wilde is dat soms een pedalen combinatie voor problemen zorgt (i.e. ruis), dus voordat je alles vastplakt, leg je pedalen effe uit en speel erdoor. Verder, als je een tuner pedaal hebt, zorg dat deze het allerlaatste in je signaal zit. Als je een probleem in je pedalboard hebt, dan is dit je master mute/kill switch.

    -Als je een buffer gebruikt, doe deze het allereerste in je signaal. Pedalen werken beter met een lage impedantie. Behalve fuzz. En dit is waarom fuzz niet met draadloze systemen werkt.

    -Visual Sound heeft een kabeltje waarmee je een 9V batterij aan de powerinput van een pedaaltje kunt sluiten. Ik heb er eentje voor al mijn pedalen, just in case... Je wilt altijd een alternatief op je power supply hebben.

    -Verder, als je hout gebruikt voor de top van board, zorg dat dat gelamineert is. Klitteband van hout aftrekken is "a bitch"

    Hope this helps...

  10. #110

    Standaard

    Even het berichtje uit een ander topic herhalen:

    Hoe hebben de mensen die zo'n Showmaster case hebben dat rechthoekige vakje in de hoek eruit gesloopt? Ik ben bang dat ik m'n koffer aan gort mep als ik een hamer gebruik, en een schroefje zit er ook niet in geloof ik...

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top