Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 67 1231151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 667
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Effect ! Pedalboard bouwen: tips 'n tricks

    Heb deze week de showmaster 48 case binnen gekregen en ik ga zaterdag
    aan de slag om een pedalboard te maken. (showmaster case trouwens voor een zeer nette prijs weten te bestellen via e bay bij deze zaak http://search.stores.ebay.nl/STAR-Te...733960QQsofpZ0 € 47,- inclusief bezorg kosten )

    IK heb al in het post foto's van je zelfgemaakte pedalboard zitten neusen maar daar er zijn zoveel reply's en pagina's dat me dat een beetje duizeld.

    Ik ben dus opzoek naar wat tips en tricks. De case is wat groot en ik heb nog niet zo veel pedalen maar hij was maar een paar euri duurder dan een 24 dus heb ik de 48 maar genomen. Momenteel heb ik aan pedalen: Korg DT-10 tuner, Dimebag crybaby from hell, Ibanez CS-9 Chorus, Boss metalcore en een boss Os-2. Er zal nog wat gewijzigd worden met de tijd maar heel erg veel komt er niet meer bij denk ik, een delay, flanger en een boost pedaal zal er nog bij gaan komen, de pedalen van de versterker om de kanalen te schakelen komen er ook in.

    Wat kan ik het beste gebruiken wat hout betreft, mdf of multiplex. Waar kan ik het beste kijken voor klitteband, muziekzaak of ergens anders. Onderwerp van al vele discussies, de patch cables, kan ik gewoon de wat duurdere standaard kabeltjes kopen of is het beter te gaan voor de George L's of planet wave kit.

    Nu de voeding, ik heb op mijn vorige wah (V847 met adapter mod) ooits eens zo'n universele adapter aangesloten wat voor hele gekke geluiden zorgde, ik heb nu veel over geisoleerde en gestabiliseerde voedingen gelezen maar electronica heb ik nooit iets gesnapt dus is dat nu ff uitzoeken geblazen en hier en daar wat vragen stellen.
    Ik heb over Cioks Schizophrenic wat goeie dingen gelezen en die is geisoleerd en kost zo'n 105 euri zonder kabeltjes, ik heb ook iets gelezen over 1 spot adapters maar daar kan je dus maar 1 pedaal mee voeden? De DC brick van dunlop kost ongeveer hetzelfde als de Cioks, maar Cioks heeft ook andere types die een stuk goedkoper zijn, wat is daar het verschil tussen.

    Is het verstandig of de moeite waard om van die in en output jacks te maken (zoals op een van de foto's hieronder) op het board of is het eigenlijk beter om gewoon direct in het eerste en laatste pedaal te prikken. Waar kan je die jacks eigenlijk kopen.

    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2007
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    689

    Standaard

    hoi,

    met de onespot kan je tot 9 pedalen voeden, moet je alleen even zo;n splitkabel versieren.

    George L gebruik ik zelf en ben er erg tevreden over. Geluid is zeer goed en natuurlijk makkelijk te customizen in de lengte. Deze zijn ook voordelig op ebay te vinden. (bijvoorbeeld twee meter snoer en 14 pluggen)

    Mooie case trouwens. Zit er iets van een schuine bodem in?
    Wat ik vaak gebruik: Gretsch projet, vox ac15 blüë Älnicö, marshall guv'nor, visual sounds J&H en H2O. Vox Tonelab, Gretsch akoestisch, Boss br-600 Squier Stratocaster, Rode Nt1a, ART Studio V3 Preamp
    Wat ik verkoop:
    Accutronics Spring Reverb tank voor Marshall
    Belkin reverb tank voor ac15
    Tuners van GFS voor Les Paul, nikkel/chroom
    Minolta Dynax 5 analoge spiegelreflex camera met 28-80 mm lens en Lowe draagtas. Verder een sennheiser me62 met k6p voeding

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Standaard is het gewoon een lege case waar een soort van mengpaneel in past, ik wil er wel een plank in leggen anders liggen mijn pedalen zo diep en trap ik de rand op een gegeven moment stuk als ik de pedalen in wil trappen.
    Ik weet niet of die jongen van die link er een schuine plank in heeft zitten of een rechte, volgens mij een rechte.

    http://www.gitaar.net/forum/index.ph...,243646,page=1 hier kan je nog meer zien en lezen over deze case, echt wel een heel mooi pedal board, alleen ben ik niet zo heel goed met electra dus om die input en output janks te maken, ik ben bang dat zo'n extra jack weer voor brom kan zorgen.
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Klitteband:
    Hema bevestigingsband: dat zijn stukjes van 2 bij 4 cm geloof ik en werkt ronduit fantastisch. Je kunt er een olifant mee vastbinden en je kunt hem toch ook weer zonder hem pijn te doen weer bevrijden.
    Laatst gewijzigd door Einzeln; 12 december 2007 om 15:21

  5. #5

    Standaard

    Hout: ik zou voor multiplex gaan. MDF is zwaarder, en zeker met zo'n enorme bak ga je het wel merken. Daarentegen is mdf wel goedkoper en kan je wat makkelijker (voor je beurs) eens een plankje verzieken. 9 mm voldoet prima.

    die aansluitingen worden ook wel een patch box/bay genoemd. Erg praktisch, zeker als werkt met de send/return van je amp. Ik had eerst ook geen patchbox, maar toen kwamen dus de snoeren aan de zijkant van m'n bord eruit, en stond ik er wel eens op, met als gevolg dat je effect wat los gaat komen etc etc, ik raad zo'n ding aan. Zoek er eens op, er zijn tal van voorbeelden te vinden, en echt simpel om te maken.

    snoeren: ik heb m'n eigen gemaakt dmv haakse pluggen (van newtone) en een stuk tasker kabel van 3m en alles gesoldeerd. Prima kwaliteit, goedkoop, wel een hoop werk. George L is goed, maar duur. De Gier heeft op het moment de X2 snoertjes set in de aanbieding, zou ik doen als je het geld ervoor over hebt.

    Voeding: One spot + daisy chain heeft op het moment de beste prijs/kwaliteit verhouding. Tis een geschakelde voeding, dus geen last meer van ruis/brom/herrie met je wah. En lekker klein en sterk! Natuurlijk is alle waar na het geld wat je ervoor neerlegt. Zo'n pedal power of burkley zijn natuurlijk ontzettend goed maar duur (en dat nederlandse apparaat is groot!). Goeie kanshebber is de Cioks Schizo, met z'n geisoleerde uitgangen etc, voor slechts 105 euri (excl. kabels). De fueltank ziet er beter uit (en afzonderlijk netsnoer met zo'n eurostekker, handig) maar is eigenlijk gewoon een daisy chain in een doosje. Wel strak, niet beter, wel weer een afzonderlijke 12 V uitgang etc.

    Ik ga nu eten, maar ik denk dat je echt het beste dat pedalboard topic kan doorspitten, ik heb het ook gedaan, drie avonden werk. (t lijkt erger dan het is, met een biertje erbij enzo) lekker ideen op doen, plaatjes opslaan en eventueel een specifieke vraag stellen aan iemand. Succes, moet goedkomen!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Vanmiddag even bij de praxis geweest, multiplex is idd een stuk lichter dan mdf en mdf is weer makkelijker te verwerken. Een collega (meubelmaker van origine) heeft nog wat hout liggen en helpt mij met dit projectje dus ik kijk wel even, heb ook al wat van dat geluidsisolatie spul gevonden voor in de deksel van de case, alleen jammer dat ik daar 2 grote delen van moet kopen, maar ik kijk nog ff verder voor een kleinere verpakking.

    Als ik een 1 spot ga gebruiken moet ik dus een stekkerdoos op mijn board plaatsen, is het aan te bevelen om die crybaby from hell een eigen 1 spot te geven ivm gevoeligheid voor adapters of maakt dat niet uit? Zijn er ook 1 spots voor pedalen die meer voltage nodig hebben dan 9v ?

    Ik heb nog wat gezocht op "patch box/bay" maar dan kom ik uit op iets als dit:

    Ik heb gekeken wat ik nodig zou hebben aan patch boxes en ik kom uit op 2x in/ out (gitaar-amp en FX loop in-out) 1x channel select en 1x het reverb pedaal van van de versterker die op dezelfde wijze werkt als de channel selector.
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2007
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    689

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBuell
    Vanmiddag even bij de praxis geweest, multiplex is idd een stuk lichter dan mdf en mdf is weer makkelijker te verwerken. Een collega (meubelmaker van origine) heeft nog wat hout liggen en helpt mij met dit projectje dus ik kijk wel even, heb ook al wat van dat geluidsisolatie spul gevonden voor in de deksel van de case, alleen jammer dat ik daar 2 grote delen van moet kopen, maar ik kijk nog ff verder voor een kleinere verpakking.

    Als ik een 1 spot ga gebruiken moet ik dus een stekkerdoos op mijn board plaatsen, is het aan te bevelen om die crybaby from hell een eigen 1 spot te geven ivm gevoeligheid voor adapters of maakt dat niet uit? Zijn er ook 1 spots voor pedalen die meer voltage nodig hebben dan 9v ?

    Ik heb nog wat gezocht op "patch box/bay" maar dan kom ik uit op iets als dit:

    Ik heb gekeken wat ik nodig zou hebben aan patch boxes en ik kom uit op 2x in/ out (gitaar-amp en FX loop in-out) 1x channel select en 1x het reverb pedaal van van de versterker die op dezelfde wijze werkt als de channel selector.
    die patch boxes zijn inderdaad onvindbaar... kan iig geen plaatje vinden, zelfs niet op de site van de fabrikant.

    Maar wel een gaaf en superhandig om het allemaal zo te regelen.

    Misschien ga ik je wel naapen...

    mmm moet eerst meer pedalen kopen
    Wat ik vaak gebruik: Gretsch projet, vox ac15 blüë Älnicö, marshall guv'nor, visual sounds J&H en H2O. Vox Tonelab, Gretsch akoestisch, Boss br-600 Squier Stratocaster, Rode Nt1a, ART Studio V3 Preamp
    Wat ik verkoop:
    Accutronics Spring Reverb tank voor Marshall
    Belkin reverb tank voor ac15
    Tuners van GFS voor Les Paul, nikkel/chroom
    Minolta Dynax 5 analoge spiegelreflex camera met 28-80 mm lens en Lowe draagtas. Verder een sennheiser me62 met k6p voeding

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard


    IS van loop-master maar dat kan iedereen zelf maken of laten maken.

    grt Nico

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode

    IS van loop-master maar dat kan iedereen zelf maken of laten maken.

    grt Nico

    Waar kan je die jacks halen dan? Bestaat er ook een soort koppelstukje om je kabels mee door te koppellen. Beïnvloeden die dingen je signaal?
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBuell
    Waar kan je die jacks halen dan? Bestaat er ook een soort koppelstukje om je kabels mee door te koppellen. Beïnvloeden die dingen je signaal?
    pm ponq. Of google eens op shiny pedals. ( niet voor jacks maar voor dit soort boxjes)

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top