Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Hybrid View

  1. #1

    Standaard achterstallig onderhoud

    Hallo

    Ik ben nu bezig met een leerling om hem even de kerktoonladders te leren omdat hij wil soleren over akkoorden alleen nu vroeg ik mij af, hij staat nu op het punt dat hij hetzelf kan doen aangezien hij de modes uit ze kop kent dus daar ben ik mee klaar.

    Nu de vraag aan jullie: stel je voor dat jij in mijn schoenen zou staan wat zou jij daarna dan doen, gelijk stukken uitzoeken en die solos aan hem leren of mischien toch nog wat achterstallig onderhoud plegen en nog meer theorie doen maar welke ?

    Thanx

    DT

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    gast, in je schoenen zou ik me verdiepen in theorie en die leren beheersen in de praktijk want ik beklaag je leerlingen. just my 2 cents.

    OT, kent hij de heletoons toonladders?
    Weet hij op welke akkoorden je die mag gooien?

    kan hij hop een II V I spelen, zowel in majeur als in mineur?

    Kan hij harmonisch mineur?
    Laatst gewijzigd door gorgasm; 12 december 2007 om 12:48
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

  3. #3

    Standaard

    ja zoiets zou kunnen thanx

  4. #4

    Standaard

    iemand anders nog een idee hoe die het zou aanpassen of gaan jullie wel mee in het idee van gorgasm.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    37

    Standaard

    Harmonisch mineur is idd een goeie, melodisch mineur kan ook (maar klinkt beter als je het met normaal mineur afwisselt, zie bv. intro van Stairway to heaven). Hangt verder een beetje af van wat voor muziek de leerling leuk vindt. Als-ie van jazz houdt, zal hij ook wel een keer de diminished ladders willen leren kennen (neem ik aan). Heletoons is ook zoiets; wordt echt niet overal voor gebruikt, maar is wel interessant. Ik denk dan al gauw aan King Crimson...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DTmaster
    Ik ben nu bezig met een leerling om hem even de kerktoonladders te leren
    even te leren? even?
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Ik zou zeggen: leer hem eerst "even" 1 kerktoonaard te gebruiken over 1 akkoord (bijvoorbeeld aeolisch als hij van metal houdt, dorisch als hij van jazz houdt) met alle intervallen, drie- en vierklanken etc die erin zitten. Over de hele hals. En dan niet alleen laddertjes en oefenpatronen, maar echt muziek maken. Met samenhangde frasering, timing, opbouw etc.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Ik zou zeggen: leer hem eerst "even" 1 kerktoonaard te gebruiken over 1 akkoord (bijvoorbeeld aeolisch als hij van metal houdt, dorisch als hij van jazz houdt) met alle intervallen, drie- en vierklanken etc die erin zitten. Over de hele hals. En dan niet alleen laddertjes en oefenpatronen, maar echt muziek maken. Met samenhangde frasering, timing, opbouw etc.

    daar zit wat in EuroC thanx

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ter aanvulling op EuroCinema zou je ook voor iedere kerktoonladder een bepaald vampje kunnen construeren...
    Gewoon een pedalbass houden en daarop rotzooien met de drie majeurakkoorden en het basis mineur of majeurakkoord, daarmee kan je namelijk makkelijk de klank van een ladder uitlijnen zodat 'ie kan wennen aan de klank en op een gegeven moment automatisch, dus zonder na te denken, de juiste noten gaat pakken...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
    Gewoon een pedalbass houden en daarop rotzooien met de drie majeurakkoorden en het basis mineur of majeurakkoord, daarmee kan je namelijk makkelijk de klank van een ladder uitlijnen zodat 'ie kan wennen aan de klank en op een gegeven moment automatisch, dus zonder na te denken, de juiste noten gaat pakken...
    hoe bedoel je?
    Gooi es een paar oefeningen?
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top