Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Locatie
    Erhens van d'ee tot 'ontenisse
    Berichten
    1.094

    Standaard

    Probeer m anders beet te houden, met duim en middelvinger bijvoorbeeld. Houd je plectrum altijd zo los mogelijk vast, zodat je m net niet verliest (hou er een paar bij de hand, voor als het toch gebeurd) niet forceren en tot slot: sterkte.
    Hello, hello-oooo! (ola!)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm
    probeer je plektrum eens vast te houden met je duim,wijsvinger en middelvinger.
    +1
    als je enkel duim en wijsvinger gebruikt, moet je veel druk zetten om je plectrum in de juiste hoek te houden. Zet je middelvinger tegen de kant van je plectrum en gebruik die om je plectrum stabiel te houden. Je zal dan vanzelf minder gaan nijpen op het ding.

  3. #13

    Standaard

    bedankt voor de tips.

    IK heb nu mijn plectrum houding wat in het oog gehouden en eigenlijk verandert die houding tijdens het spelen. De tip om wat trager te spelen is echt wel inderdaad nodig. Niet dat ik fouten enzo speel, het ging zelfs prima sneller, maar dan leer je wel meer techniek aan, en dat kan misschien zorgen voor beterschap.

    De vorm van mijn plectrum is trouwens kleiner dan de standaard. De punt is ook wat meer boller dan de standaard. Het zijn er die ik ooit eens heb meegenomen na een optreden van Easyway. Het zijn dus plectrums van de groep Easyway met hun logo enzo op. Best wel leuk, goede dikte en ze zitten best wel goed in de hand. Ik heb er nog 3 maar die beginnen wat af te slijten, dus ik zal eens gaan zien in de muziekhandel....

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    gebruik een plectrum met een iets groter oppervlak en een scherpe punt voor snelle dingen. en ik heb m'n duim altijd haaks op m'n plectrum staan.en de top van m'n wijsvinger gelijk aan het plectrum!
    HERRIE.

  5. #15

  6. #16

    Standaard

    Tligt niet aan men Alternate picking hoor;.... Dat heb ik volledig onder de knie en doe ik goed voor zover ik weet

  7. #17

    Standaard

    Ja okay, maar die pijn komt ergens vandaan. Hij legt uit hoe je - volgens hem - het beste een plectrum vast kan houden.
    www.purplepanic.nl

  8. #18

    Standaard

    Ik houd mijn plectrum ook vast met duim middel en wijsvinger. Volgens mij is dit voor snelle stukken 'solo's' handig. Voor het spelen op de akoestische (slag)gitaar vraag ik me eigenlijk af of dit wel de juiste manier is. Naar mijn idee heb ik minder ruimte om mijn pols te draaien (flexeren) en dat zorgt ervoor dat de slag beweging wat minder soepel gaat.

    Iemand expert op dit gebied?

  9. #19

    Standaard

    Het probleem is volgens mij opgelost. Ik heb 2 dagen geen gitaar gespeeld (was wel moeilijk om die 4 schoon gitaartjes te zien staan maarja volhouden he) en nu heb ik er precies geen last meer van.

    Het kan zijn dat ik door zo plots veel te spelen terwijl ik snellere en hardere stukken speel misschien die vinger overbelast.

    Momenteel zit het dus goed... nu hopen dat het zo blijft...

    Bedankt allemaal voor de reacties

    Grtz
    Simon

  10. #20

    Standaard

    @Oipunkerke gefeliciteerd

    Van mij mag het topic actief blijven. Zou nog graag antwoord willen hebben op mijn ondersttaande vraag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door studio32
    Ik houd mijn plectrum ook vast met duim middel en wijsvinger. Volgens mij is dit voor snelle stukken 'solo's' handig. Voor het spelen op de akoestische (slag)gitaar vraag ik me eigenlijk af of dit wel de juiste manier is. Naar mijn idee heb ik minder ruimte om mijn pols te draaien (flexeren) en dat zorgt ervoor dat de slag beweging wat minder soepel gaat.

    Iemand expert op dit gebied?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top