Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Fender Frontman amp

  1. #1

    Standaard Fender Frontman amp

    Hey,
    Ik heb een vraagje voor jullie, zou deze versterker een goede aankoop zijn :
    Frontman FM 210 R Combo 65 Watt, 2x10"Speaker

    Eenvoudiger versie van de FM 212. Met 60 watt vermogen beslist niet zachter. Twee Fender Special Design 10" luidsprekers geven een warme lead-sound met veel midden en sprankelende clean-sounds. De FM 210 is voorzien van ingebouwde galm. Voetschakelaar optioneel leverbaar.

    Features:

    * 60 watt
    * 2x10" luidsprekers
    * 2 kanalen (clean, lead)
    * Mid-switch in het lead-kanaal voor een minder dominant middenregister
    * Ingebouwde galm

    En een goede prijs!

    Is er nu iemand die spontaan denkt "God nooo, die versterker is echt slecht!" ?
    Het is om te oefenen, maar ik wel hem wel graag lang kunnen gebruiken, mijn amp nu is zo'n 10 watt ding ^^.

  2. #2

    Standaard

    Ik vind hem wel lekker, maar meeste mensen hier op het forum zullen zeggen dat het troep is. Ik ben het wel met hen eens dat je voor dat geld iets beters kunt kopen.

    Geef even je budget en je muziekstijl...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thatn
    Is er nu iemand die spontaan denkt "God nooo, die versterker is echt slecht!" ?
    Jazeker!!!

    Het is om te oefenen, maar ik wel hem wel graag lang kunnen gebruiken, mijn amp nu is zo'n 10 watt ding ^^.
    Om te oefenen heb je heus niet zo bakbeest van een versterker nodig. Sterker nog, 10 watt is meer dan genoeg om mee te oefenen. Het probleem is alleen dat de kwaliteit van 10 wattertjes vaak prut is.

    Kijk eens naar een Vox AD-15 of AD-30. Duizendmaal beter dan zo'n Fender en uitermate geschikt om mee te oefenen.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Locatie
    hoofdstad van t land
    Berichten
    76

    Standaard

    ik heb die amp, de FM210R. Is op zich prima om mee te oefenen, maar gaat ontieglijk hard voor thuigebruik, komt hier nooit bover standje 2 á 3 wat volume betreft. Ik merk nu wel dat ik toe ben aan een wat betere amp dus ik ben nu al een tijdje aan het rondkijken voor een buizenamp omdat ik toch een wat betere sound wil hebben, al speel ik niet in een bandje ofzo (al wil ik dat wel t.z.t.). Maar moet nog wel even doorsparen, want buizen zijn nou eenmaal duurder... clean van deze amp vind nog best goed, maar de overdrive laat nog wat te wensen over. ik ben niet goed in het beschrijven van sounds, dus daar begin ik ook maar niet aan. Voor thuis kan je misschien ook wel voldoende hebben aan een iets minder krachtige amp.

    succes ermee

  5. #5

    Standaard

    Te koop voor 220euro ongeveer, en kvond dat wel meevallen.
    Als je voor die prijs iets beter weet, kan je het hier altijd posten .
    Thx alvast

    edit: en mijn muziekstijl, is clean. Ik gebruik niet vaak superveel distortion. Een klein beetje natuurlijk wel, maar niet overdreven.
    Kdacht dat ik met deze amp iets dichter bij de knopfler sound geraak dan met mijn versterker die ik nu heb .
    Laatst gewijzigd door Thatn; 11 december 2007 om 21:57

  6. #6

    Standaard

    Vox AD15/30 Roland Cube 20 of Roland Cube 30. Weet niet de exacte prijzen, maar dat zijn betere amps voor dat geld ongeveer.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Heb een tijd de kleinere versie hiervan gehad(fm65R) En die volstaat perfect vond ik. Mooi clean en gaat tot een goeie oversturing. Vond hem het geld meer dan waard. En gaat meer dan hard genoeg om in een band te spelen.

  8. #8
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ik vond 't een dooie versterker. Meer kan ik er helaas niet van maken...
    Gezocht: Ibanez DE7

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Een dikke PLUS 1 voor de Vox. De AD30VT-XL heeft zelfs een 12" speaker.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    1.212

    Standaard

    Ook een heel leuke SS amp (en imo de een van de beste ss amps onder de 400€): Peavey Bandit 112 transtube. Heeft buizen in de voorversterking en is superveelzijdig. 2 kanalen, 2 afzonderlijke EQ's, T dynamics (voor extra hoog), resonance (voor extra laag), je kan zelfs de uitwijking van de speaker regelen...
    http://www.musicstore.de/is-bin/INTE...mpTo=OfferList
    Laatst gewijzigd door LP_CL; 12 december 2007 om 09:50

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top