Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard Luidspreker kruisbestuiving 4x12

    Ik ben van plan om een 4x12 speakercabinet te gaan bouwen. Omdat ik veel positiefs hoor over het mixen van speakers wil ik er 2 Eminence Governors samen met 2 Celestions G12T-75 inzetten. Het enigste waar ik over twijfel is het grote verschil in geluidsdruk (97Db voor de Celestions tegen 102Db voor de Eminence). Ik ben bang dat wanneer ik de cab aan een mono amp hang de celestions nauwelijks hoorbaar zullen zijn.
    Iemand ervaring met soortgelijke configuratie's ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard

    Bump.

    Niemand hier ervaringen mee ??

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2006
    Locatie
    Mol (België)
    Berichten
    1.078

    Standaard

    Ik heb eens V30's kruiswaarts in een LC kast gehangen waar standaard lc speakers in zitten. Die hadden blijkbaar een grotere spl dan een v30, ik hoorde het midderige van de v30 niet harder. De kast had hierdoor gewoon minder druk/bas weergave, het klonk alsof ik enkel met de 2 lc speakers aan het spelen was. Ik heb de kasten met en zonder naast elkaar kunnen testen omdat onze andere gitarist ook een lc kast heeft, dus die ondervindingen waren echt niet uit de lucht gegrepen.

    De klassieke kruising tussen een g12-75 en de v30 wordt wel dikwijls gedaan, maar die zullen wrsch niet veel in volume en/of spl waarde schillen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik heb ook gedacht aan een "kruisbestuiving" met 2 V30's en 2 G12T-75's. Ik heb nu 2 V30's en 2 G12M-70's.
    Wie kan mij wat meer vertellen over de V30/G12T-75 kruisbestuiving?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  5. #5

    Standaard

    Geen ervaring, wil het wel proberen, maar ik vind het woord 'kruisbestuiving' in deze context geweldig!

    Vaak wordt er ook wel eens iets met een lead 80 gecombineerd, die schijnt erg lekker te zijn met clean.

  6. #6

    Standaard

    heb hier ook es mee zitten testen, vond het niet beter klinken dan met allemaal dezelfde speakers. Heb de indruk dat je de speakers nooit helemaal goed in fase krijgt als je gaat mixen.

    en V30's zijn wel een stukje luider dan gt-75's.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard

    Kool en Elfring schijnt ook kasten te leveren met V30's en G12T-75's, dus een verschil van 3Db moet wel kunnen. V30 leveren namelijk 100Db. Boven de 100Db schijnt elke Db extra een grote lading extra geluid op te leveren. De G12T-75's heb ik nog liggen, dus ik zal in eerste instantie 2 Governors aanschaffen om het te testen. Bevalt het niet, dan zal ik er 2 van 1 van beide types moeten omruilen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2004
    Locatie
    Enschede/losser
    Berichten
    111

    Standaard

    iedere 3dB is een verdubbeling van de geluidssterkte

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 december 2005
    Locatie
    Hooglanderveen
    Berichten
    257

    Standaard

    Ik heb zelf een greenback met een G12H gecombineert , (97db en 100db sensitivity) en dat mixt goed , 5 db lijkt me wel een groot verschil

    (er word met deze waarde de gevoeligheid aangegeven en niet de geluidsdruk dacht ik )


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Is er hier iemand die 2 G12T-75 's wil ruilen tegen 2 G12M-70 's?
    (Ik weet niet of dit spam is maar toch...)
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top