Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38

Discussie: Fender Telecaster

  1. #1

    Standaard Fender Telecaster

    Nadat ik 'alles' over Strats en buizenbakken heb uitgepluisd (en de juiste dingen gekocht heb) ben ik een Tele ah zoeken, waar moet ik op letten en wat is de juiste prijs-kwaliteit Tele?
    Ik weet dat het liefde op het eerste gezicht moet zijn maar waar moet ik zoal op letten?

  2. #2

    Standaard

    We moeten wel wat meer over je weten om je goed te adviseren natuurlijl.

    *budget:
    *muziek die je er mee wilt spelen
    *wat heb je al

    etc.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindos
    Nadat ik 'alles' over Strats en buizenbakken heb uitgepluisd (en de juiste dingen gekocht heb) ben ik een Tele ah zoeken, waar moet ik op letten en wat is de juiste prijs-kwaliteit Tele?
    Ik weet dat het liefde op het eerste gezicht moet zijn maar waar moet ik zoal op letten?

    Baja tele!!!


    Kim wilson & Ricktekent zijn al bekeerd


    en als je graag een tremolo erop hebt


    Fender '60's Custom Telecaster Bigsby (check review bij "gitaren tussen 500 & 1000€)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4

    Standaard

    het geluid, de bespeelbaarheid, de kleur, je portemonnee

    in die volgorde

    Tip:

    test er eerst een paar zo "uit de losse pols"

    degene die niet lekker spelen/klinken leg je snel weer weg

    vervolgens neem je je eigen versterker mee

    test er de overgebleven exemplaren

    neemt een beslissing....



    en...koopt een 2e handsje op marktplaats

    ..of een nieuwe als je dat liever doet

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2007
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    826

    Standaard

    We hebben een fender tele bij ons op school

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Lindos,
    lastige vragen zo aan het eind van het jaar. Een tele vind ik iets persoonlijks inbrengen. Het instrument heeft , in vergelijking met een strat, slechts 2 elementen die ook nog eens heel anders klinken. Je moet er , vind ik , veel meer op werken om er goed tone uit te krijgen zoals jij dat wilt. De Tele bestaat langer dan de strat en dat betekent dat allerlei variaties op het thema al reeds zijn bedacht. Dus 2 x single coil of met een HB in de neckpositie of met 2 HB`s of met een extra element in the middle. Combinaties met strat elementen You name it.
    Halsprofielen zijn er te over. Van massief dik C-profiel tot modern C , D-nekken en U-halzen. Oftewel keuze te over. Het meeste ligt het aan je smaak. Wat wil je uit een tele halen? Het heeft mij een zoektocht gekost van meer dan een jaar voor ik mijn ideale tele had gevonden. Uiteindelijk is het een American Vintage geworden , een `62 Custom Tele. Deze serie vind ik persoonlijk de beste die Fender maakt. Het afwerkingsniveau is vergelijkbaar met een Customshop en het is niet veel duurder dan een Deluxe USA. De meest verkochte tele is de AV `52. Niet zonder reden. Probeer maar eens wat instrumenten uit bij een grotere dealer.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    Baja tele!!!


    Kim wilson & Ricktekent zijn al bekeerd


    en als je graag een tremolo erop hebt


    Fender '60's Custom Telecaster Bigsby (check review bij "gitaren tussen 500 & 1000€)
    Lijkt me interessant die Baja, een tremelo heb ik niet echt nodig op een Tele..

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renin
    het geluid, de bespeelbaarheid, de kleur, je portemonnee

    in die volgorde

    Tip:

    test er eerst een paar zo "uit de losse pols"

    degene die niet lekker spelen/klinken leg je snel weer weg

    vervolgens neem je je eigen versterker mee

    test er de overgebleven exemplaren

    neemt een beslissing....



    en...koopt een 2e handsje op marktplaats

    ..of een nieuwe als je dat liever doet
    Hij moet 'grinny' klinken, budget 600-1500€
    Inderdaad ik koop liever een 2ehands op internet

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko
    Lindos,
    lastige vragen zo aan het eind van het jaar. Een tele vind ik iets persoonlijks inbrengen. Het instrument heeft , in vergelijking met een strat, slechts 2 elementen die ook nog eens heel anders klinken. Je moet er , vind ik , veel meer op werken om er goed tone uit te krijgen zoals jij dat wilt. De Tele bestaat langer dan de strat en dat betekent dat allerlei variaties op het thema al reeds zijn bedacht. Dus 2 x single coil of met een HB in de neckpositie of met 2 HB`s of met een extra element in the middle. Combinaties met strat elementen You name it.
    Halsprofielen zijn er te over. Van massief dik C-profiel tot modern C , D-nekken en U-halzen. Oftewel keuze te over. Het meeste ligt het aan je smaak. Wat wil je uit een tele halen? Het heeft mij een zoektocht gekost van meer dan een jaar voor ik mijn ideale tele had gevonden. Uiteindelijk is het een American Vintage geworden , een `62 Custom Tele. Deze serie vind ik persoonlijk de beste die Fender maakt. Het afwerkingsniveau is vergelijkbaar met een Customshop en het is niet veel duurder dan een Deluxe USA. De meest verkochte tele is de AV `52. Niet zonder reden. Probeer maar eens wat instrumenten uit bij een grotere dealer.
    Hey, leuk antwoord, Eko .Inderdaad ik zie dat er zoveel variaties dat ik effe een licht in de duisternis wil om te beginnen, de rest is toch proberen tot de juiste Tele op je eigen amp goed klinkt, hij moet vooral dirty, grinny klinken , zoals een echte oude Tele hoort te klinken

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Als je niet bang bent voor vintagefrets ( ha!) , probeer dan eens de `52 tele. Klinkt als een pitbull op het brugelement en kan prachtig warm grommen het halselement. In combinatie met een buizenbak als bv een twin of een Custom Vibrolux een killertone. Uiteraard is een combi met een bassman zoals de `59 RI wereldberoemd.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top