Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard Alphine Musicsafe oordopjes?

    http://www.feedback.nl/?b=HALEPMS

    Feedback heeft deze oordopjes in de aanbieding en nu ik steeds vaker met de band (hard) speel denk ik toch wel een keertje gehoorbescherming nodig te hebben.

    Mijn vraag is dus werken deze oordopjes goed zonder dat je al het geluid wegdempt (zoals bij die werkvloeroordopjes)? Dus dat je de instrumenten nog goed hoort maar de gevaarlijke frequenties wegvallen?

    Of heeft iemand een ander alternatief? (behalve zachterspelen want dat gaat moeilijk met een drumstel )

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    zacht drummen gaat zeker wel!

    Mijn ervaring met die alphine's:
    ze dempen, maar alles wordt toch nog te dof enzo... voor drummers maakt dat niet zo mega veel uit (zeker niet als ze thuis drummen) of als je op een motor zit...

    Maar mijn tip is toch een setje oordoppen van enixore laten maken! Ben er erg blij mee...

  3. #3

    Standaard

    Je bedoelt vast exinore

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
    Maar mijn tip is toch een setje oordoppen van enixore laten maken! Ben er erg blij mee...
    Iedereen die zegt dat op maat maken beter is... misschien toch maar eens gaan informeren.

    Waar laat je die op maar maken? en hoeveel heb jij ervoor betaald?

    En ik lees over 3 verschillende dempingssterktes:
    -9dB vlakke demping
    -15dB vlakke demping
    -25dB vlakke demping

    Dan zou ik dus het beste de 15dB kunnen nemen lijkt me

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    exinore inderdaad, sorry....

    -15db heb ik ook, is erg fijn... soms is -9db fijner, maar dat is zelden


    gewoon bij een audicien, tenminste, in vlaardingen dan
    gewoon ff googelen..

    Voor mijn setje had ik 2 jaar geleden 180 euro betaald, ze zijn nu iets goedkoper

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Oke dan ga ik eens kijken of ik dat kan regelen, is toch wel het best en wordt vaak gebruikte dus zal zijn geld wel waard zijn

  7. #7

    Standaard

    Ik gebruik ze (alpines dan). Je hoort iets minder hoog en midden (relatief gezien). Kan voor een gitarist een beetje vervelend zijn. Maar er is mee te leven. Ik doe dit liever dan dat ik m'n oren verkloot. Als ik geld heb koop ik wel eens doppen bij de audicien.

    Er zijn trouwens hele lange discussies geweest. Misschien loont het de moeite om die even door te lezen.
    Dreadmember

  8. #8
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Ik vind die Alpine dingen eigenlijk fantastisch werken. Ok, ze dempen hier en daar wat frequenties, maar dit heeft bij mij (vooralsnog) absoluut geen problemen opgeleverd.

  9. #9

    Standaard

    Alpines zijn prima hoor ik gebruik ze ook...

    Heb wel een keer met een tangetje er een uit het oor van onze drummer moeten pulken maar dat kwam omdat het filtertje was losgelaten, ff oppassen hoe je ze eruit trekt dus...

  10. #10

    Standaard

    Ik heb ooit die op maat gemaakte doppen met verschillende filters gehad en vond het helemaal niets. De alpines vind ik net zo erg maar zijn wel veel schappelijker geprijsd. Ik zou eerst de alpines proberen voordat je er veel meer gaat uitgeven.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top