Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Budget halfstack?.

  1. #1

    Standaard Budget halfstack?.

    Nu was ik eens aan het rondkijken voor een metal/rock cab of halfstack ofzo.
    En nu kwam ik bij deze uit, voor een mooi prijsje denkik dus.

    Maar omdat deze nogal goedkoop is ten opzicthe van andere halfstacks, vroeg ik me af of dit eiglijk wel degelijke kwaliteit is?
    Omdat men tegen mij zei "Ge krijgt waar voor ge betaald" was ik tog aan het denken geslagen.

    Alvast bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Voor dat geld kan je beter of een kleine buizencombo (nieuw/2dehands) of een 2dehandse buizentop met 2x12.
    Moet makkelijk lukken, jcm800 combo's of zoiets als in mijn sig
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    13 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    55

    Standaard

    Hiwatt heeft zo een maxwatt reeks en die halfstack uit die reeks is zeer betaalbaar. Het ding gaat luid (echt luid) en het klinkt ook nog vrij goed (prijs kwaliteit is het het dus een zeer ok amp).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    onder de 1000 euro moet je niet eens naar een (half)stack kijken in 90% van de gevallen. het overgrote deel zijn transistorbakken en dat klinkt wel, maar net niet. koop voor dat bedrag een mooie combo, of verkoop die lelijke BC rich, dan heb je (iets) meer te besteden voor je amp
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2006
    Locatie
    Mol (België)
    Berichten
    1.078

    Standaard

    Waarschijnlijk val ik weeral in herhaling, maar een Londen City Bulldog halfstack klinkt echt niet verkeerd voor dat geld. Ik zeg dit echt niet omdat ik er 1 te koop heb staan, gewoon omdat ik het meen!

    Erg veelzijdig, zeker zo goed (naar mijn mening zelf beter) dan een peavey valveking!
    Die stack die jij daar noemt heb ik nog niet gehoord, maar ik heb al wel eens gespeeld op een laney transistorbak van dat formaat en ik vond hem echt niets waard. Op zo'n halfstack moet je echt met pedaaltjes gaan werken wil je er een (goede) metal sound uitkrijgen. Uit een degelijke lampentop zoals de bulldog krijg je een goede hardrock/distortion uit zonder zo'n pedaaltje te gebruiken. En zoals vele jou zullen zeggen klinkt de distortion van een lampentop vele malen beter dan de distortion die je uit een transistorbak haalt icm een pedaalt.
    Laatst gewijzigd door ben vanhoof; 8 december 2007 om 02:31

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
    onder de 1000 euro moet je niet eens naar een (half)stack kijken in 90% van de gevallen. het overgrote deel zijn transistorbakken en dat klinkt wel, maar net niet. koop voor dat bedrag een mooie combo, of verkoop die lelijke BC rich, dan heb je (iets) meer te besteden voor je amp
    Sorry maar ben je 11 ofzo?
    Ieder zijn smaak man

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    nee ik ben niet 11 en die BCR opmerking was meer om je te fokken...
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ben vanhoof
    Waarschijnlijk val ik weeral in herhaling, maar een Londen City Bulldog halfstack klinkt echt niet verkeerd voor dat geld. Ik zeg dit echt niet omdat ik er 1 te koop heb staan, gewoon omdat ik het meen!

    Erg veelzijdig, zeker zo goed (naar mijn mening zelf beter) dan een peavey valveking!
    Die stack die jij daar noemt heb ik nog niet gehoord, maar ik heb al wel eens gespeeld op een laney transistorbak van dat formaat en ik vond hem echt niets waard. Op zo'n halfstack moet je echt met pedaaltjes gaan werken wil je er een (goede) metal sound uitkrijgen. Uit een degelijke lampentop zoals de bulldog krijg je een goede hardrock/distortion uit zonder zo'n pedaaltje te gebruiken. En zoals vele jou zullen zeggen klinkt de distortion van een lampentop vele malen beter dan de distortion die je uit een transistorbak haalt icm een pedaalt.
    Dit was precies wat ik dacht. London City Bulldog top + kast vind je nieuw voor 700-750 en 2e hands onder de 600. Dat is echt een super versterker. Goedkoopste goede stack die ik ken. Heb heel lang op zo'n ding gespeeld en hij klinkt echt goed. Helemaal als je bedenkt dat ie maar een fractie kost van andere 4x12 buizenstacks. Zou ik zeker eens op gaan spelen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Ben zelf erg benieuwd geworden naar de Peavey Windsor, zeker na de lovende review uit GitaarPlus van deze maand.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rormo
    Dit was precies wat ik dacht. London City Bulldog top + kast vind je nieuw voor 700-750 en 2e hands onder de 600. Dat is echt een super versterker. Goedkoopste goede stack die ik ken. Heb heel lang op zo'n ding gespeeld en hij klinkt echt goed. Helemaal als je bedenkt dat ie maar een fractie kost van andere 4x12 buizenstacks. Zou ik zeker eens op gaan spelen.
    Enneuh, klinkt ie okee voor meerdere muziek stijlen?
    *kuch* metal *einde kuch*
    Laatst gewijzigd door CrudeSapphire; 8 december 2007 om 13:31

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top