Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: GITAARBLADEN

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    3 januari 2003
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    63

    Standaard

    Wat vindt jij nou het beste gitaarblad. Vertel ook waarom je dat vind.

    Jim.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Standaard

    voor de akoestiese gitaar vind ik het duitse 'Akustik Gitarre' het beste blad. Veel tests en workshops in vele stijlen.Soms een cd erbij met allerlei gitaristen en workshops.
    Een gratis exemplaar is bij hun online te bestellen.
    http://www.akustik-gitarre.com/


    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-02-02 10:39 ]</font>

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Guitar Techniques

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Inderdaad Guitar Techniques,

    geen overbodige interviews en gelul, inhoud voor elk wat wils, voorbeelden, backingtracks.

    wat is het toch makkelijk in deze tijd.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Acoustic Guitar. Verreweg het beste zonder lulkoek en zelfs een column van Dana Bourgeous. Niet overal te krijgen en in het Engels, if that matters.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    150

    Standaard

    Het amerikaanse Acoustic Guitar Magazine. Ik ben er nu vier jaar op geabonneerd en het is een zeer informatief blad. Veel tests, interviews en lessen. Ik heb met name veel nieuwe gitaristen leren kennen. Sinds september 2001 wel een bezorgprobleem. Ongeveer 25% wordt niet bezorgd (volgens mij worden ze bij de PTT gejat) maar ze doen absoluut niet moeilijk als je belt, binnen een week wordt het vermiste expemplaar nagestuurd. Hebben ook een goede website met forum.
    Het Engelse Guitar magazine heeft dit jaar voor de tweede keer een akoestische special uitgebracht. Wel redelijk. Ben benieuwd naar volgend jaar.
    In Frankrijk koop ik altijd Guitar Part, goede bladmuziek, alleen dat Frans hè, blijft toch een probleem.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 december 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    228

    Standaard


    Heb een tijdje acoustic guitar magazine gelezen. Vond het maar matig. Teveel geleuter, te weinig muziek.

    Lees sinds 2 jaar, Fingerstyle guitar magazine (http://www.fingerstyleguitar.com/) en dat bevalt me een stuk beter. Goeie balans tussen interviews e.d. en muziek. Elk nummer bevat kleine 10 nummers met noten en tabs, leuke workshops en elk nummer heeft een CD. Verschijnt 6x per jaar. Wel wat duur (zeker als je de Amerikaanse prijs vergelijkt met de prijs die je overseas moet betalen). Volgens mij heeft de uitgever Mel Bay een flinke vinger in de pap. Veel van de nummers in het tijdschrift komen uit hun boeken. Toch mijn fabvouriet.

    groeten, Jan

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    150

    Standaard

    JanB, nu je het zegt, AGM is niet de beste als het gaat om bladmuziek. En als ze muziek hebben zijn het meestal twee of drie nummers en wat lessen. Voor materiaalfreaks is het denk ik wel een van de beste bladen, veel geneuzel over houtsoorten etc. Net waar ik van hou!
    ps Fingerstyle Guitar Mag. waar koop jij dat, ik ben het (in Utrecht) nog niet tegengekomen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top