Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    361

    Standaard Allman Brothers Band

    Eigenlijk ken ik deze band pas een jaar. Ik heb nu alleen de verzamelaar Gold waarop vooral oud werk staat. Vooral nummers als In Memory of elizabeth Reed, Midnight Rider, Whipping Post, Jessica en One Way Out en Do'nt You want me no more vind ik erg goed. Prachtig gitaargeluid en met twee drummers een hele aparte ritme sectie.

    Ik ben nu ook wel benieuwd naar het nieuwere werk (na het vertrek van Dickey Betts). Heeft iemand tips welke albums ik dan moet aanschaffen?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blokkie
    Eigenlijk ken ik deze band pas een jaar. Ik heb nu alleen de verzamelaar Gold waarop vooral oud werk staat. Vooral nummers als In Memory of elizabeth Reed, Midnight Rider, Whipping Post, Jessica en One Way Out en Do'nt You want me no more vind ik erg goed. Prachtig gitaargeluid en met twee drummers een hele aparte ritme sectie.

    Ik ben nu ook wel benieuwd naar het nieuwere werk (na het vertrek van Dickey Betts). Heeft iemand tips welke albums ik dan moet aanschaffen?
    Sowieso At the Fillmore East (nog met de oerbezetting) en van de nieuwe lichting ABB is Hittin' the Note niet te versmaden.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  3. #3

    Standaard

    Live @ the Fillmore is een van de beste live-albums die ik ooit gehoord heb.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door axis303
    Live @ the Fillmore is een van de beste live-albums die ik ooit gehoord heb.
    (De Lost Warehouse tapes zijn ook de moeite...)
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  5. #5

    Standaard

    Ik vond Hittin the note eigenlijk ook best een goede plaat, uit 2003. Was dat niet de allerlaatste? Inmiddels met Dereck Trucks
    W.
    ____________
    Epihone LP Standard Goldtop
    Fender Deluxe Stratocaster
    London City Comet mk1
    Fender Blues Deluxe
    SansAmp Tech 21 Trademark 60

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    361

    Standaard

    Op die compilatie staat al een groot deel van fillmore, maar voor 7 euro bestel ik die wel eens bij iTunes. Hittin'the note komt ook wel eens. Ik ga eerst maar eens iets van the Derek Trucks band kopen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Is inderdaad een geweldige band, hittin' the note is echt een aanrader, vind het echt een topplaat. Ik ken zelf ook niet alles, maar live at filmore is echt super en de eerste paar studio platen zijn ook goed.

    Hoe heet btw dat bekende nummer wat duane speelt met clapton, met die gave slide riff.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door axis303
    Live @ the Fillmore is een van de beste live-albums die ik ooit gehoord heb.
    Na Made in Japan van purple staat die erg hoog ja.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    361

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    Hoe heet btw dat bekende nummer wat duane speelt met clapton, met die gave slide riff.

    Layla? Of bedoel je gewoon de hele plaat van Derek and the Dominoes?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top