Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29

Discussie: Rock/metal sound

  1. #11

    Standaard

    versterker is zeker belangrijk, maar uit een strat met singlecoil in de brug krijg je toch geen metalsound. Vervang die brugsinglecoil door een Duncan Hotrails, eventueel de neckpickup ook, voor solo's, zoals je op de foto kan zien is dat bij die strat ook gedaan.

  2. #12

    Standaard

    gain hoog zetten bas hoog treble hoog en mid laag

  3. #13

    Standaard

    net niet, mids omhoog

  4. #14

    Standaard

    Wat voor mij altijd werkt is de bas ver open draaien, mids zo rond 12 uur en treble ook ver open, en niet teveel gain :P En uit een goede versterker is zeker metal met een strat te verkijgen

  5. #15

    Standaard

    instelling posten heeft niet veel zin, is voor elke versterker totaal anders, de ene heeft met de mids vol open nog niet zoveel mids als een andere op 3...

  6. #16
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Aan de topicstarter:

    Voor jouw strat betekent het waarschijnlijk toch een beetje ombouwen. Een humbucker in single-coil formaat in de brug gooien. Aan pedaaltjes heeft een Boss Metalzone altijd goed resultaat voor mij geleverd. Verder nog een goeie versterker derbij. Aangezien je budget niet zo hoog is, kan je misschien met een goedkopere Randall zoals die 40-watt Dimebag modellen. Verwacht echter geen killer metal sound uit een strat met single coils en een 15-watt oefenversterkertje.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman
    Aan de topicstarter:

    Voor jouw strat betekent het waarschijnlijk toch een beetje ombouwen. Een humbucker in single-coil formaat in de brug gooien. Aan pedaaltjes heeft een Boss Metalzone altijd goed resultaat voor mij geleverd. Verder nog een goeie versterker derbij. Aangezien je budget niet zo hoog is, kan je misschien met een goedkopere Randall zoals die 40-watt Dimebag modellen. Verwacht echter geen killer metal sound uit een strat met single coils en een 15-watt oefenversterkertje.
    Die hum in single-coil formaat is imo zeker niet nodig. Ik speel Prog-metal ,dus ik heb wel een beste scheur nodig. dat bereik ik door m'n strat in te stellen op bovengenoemde instellingen, dat werkt gewoon erg goed. daarbij kan je de prachtige fonkelende clean van je strat wél benutten in de cleane stukken. iets wat erg belangrijk is bij prog. Qua pedaaltjes is het echt best een beetje testen ,wat je nou eigenlijk wil. Dat kun je het beste doen in een relatief grote muziekwinkel.Daar kan men je over het algemeen ook wel de voordelen en nadelen vertellen van de pedaaltjes.Zo merk je dus ook snel wat je wel en niet moet kopen. als het voor jouw gevoel niet klinkt, dan is het ook niets. Dat is the same story met versterkers. Sommige versterkers reageren heel anders op een pedaaltje dan op anderen. Dat is een feit, daar moet je maar mee leren leven.Keuze over versterkers is een langdurende discussie eigenlijk. Wat belangrijk is, is of die versterker het voor jou doet! Sommige mensen vinden zoveel mogelijk kanalen op een versterker goed, en anderen weer 1 kanaal die ze alleen maar gebruiken, en puur met pedaaltjes verder .Ook transistor VS buizen. allebei hebben ze grote voor en nadelen!
    HERRIE.

  8. #18
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Volgens mij gaat het bij die single coils en humbuckers echt om eigen mening nu. Ik vind persoonlijk het geluid dat ik uit een single coil haal als ik metal wil spelen gewoon kut. Vandaar mijn advies van een humbucker in de brug gooien. Voor clean stukjes zou ik een single coil in de nek gebruiken. Dat vind ik best wel chill klinken, maar single coils in de brug zijn bij mij helemaal en totaal taboe!

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666
    ja en dan verdwijnen in de bas van de basgitarist en de highs van de drums (bekkens) omdat je dat mooie mid gebied waar je hoort met je gitaar hebt weggedraaid....
    Weet je wa je dan moet doen?

    HARDER ZETTEN DIE ZOOI !!


    En jaah aangezien je een strat hebt, en een beginner bent, en dat dus waarschijnlijk een gitaar is dat je zonder enig verstand van gitaren hebt gekocht,heb je waarschijnlijk een single coil in je bridge, en dat is... jah, slegt voor het rock/metal gehalte

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrudeSapphire
    Weet je wa je dan moet doen?

    HARDER ZETTEN DIE ZOOI !!


    En jaah aangezien je een strat hebt, en een beginner bent, en dat dus waarschijnlijk een gitaar is dat je zonder enig verstand van gitaren hebt gekocht,heb je waarschijnlijk een single coil in je bridge, en dat is... jah, slegt voor het rock/metal gehalte
    nee jij komt ervaren over sodeju zeg!
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top