Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 66
  1. #51

    Standaard

    Metronome Online doet toch geen 1/8 noten? Alleen 1/4 volgens mij.

  2. #52

    Standaard

    Meestal geeft een metronoom alleen een tik bij de kwartnoten, als je 1/8sten wilt spelen moet je 2 noten per tik spelen.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door looneycooney
    Ik wil dus zeggen , leer eerst je akkoorden met de juiste houding en klank en daarna pas de 'makkelijke' houdingen die men voorschrijft in vele tabs .
    Bij mij heeft het tot gevolg dat ik enorm wat moeite heb om bv bij het Dm akkoord mijn pink juist te plaatsen , hij lijkt wel 'onderontwikkeld' ..hierop moet ik dus nu ferm gaan oefenen en bijschaven.
    Lessen kan ik enkel aanraden en als je de kans niet krijgt , koop dan liever een boek met de juiste akkoorden dan een boek om nrs na te spelen. Op lange termijn zal je het je niet beklagen!

    Mvg
    Iets "fouts" afleren is vele malen moeilijker dan iets goed aanleren, maar ik weet niet of fout in dit geval fout is, er zijn zat goede gitaristen zonder een goede opleiding, maar ook ik huldig het standpunt om iets goed aan te leren, dan kun je later zelf freeweelen, als je basis goed is kun je daar altijd op terugvallen.
    Groet Dirk Jan

  4. #54

    Standaard

    Fijn topic. Ik heb jaren klassiek les gehad maar loop gigantisch aan tegen het verschil in techniek bij een electrische gitaar tov akoestisch.
    Wat zou de beste manier zijn om mijzelf om te scholen???

  5. #55

    Standaard

    Is www.justinguitar.com al gepost, erg leerzaam. Hij legt veel technieken goed uit, duidelijk en het is ook gewoon een goede gitarist..

    Goed initiatief btw
    Laatst gewijzigd door hugo123; 6 december 2008 om 11:58

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Ik heb helaas niet zoveel tijd om te lezen of dit al behandeld is, maar ik wil het toch delen.
    Om gitaar spelen makkelijk en snel te oefenen, kun je Guitar Pro gebruiken.
    Ik ga hierbij geen linkjes geven om een gekraakte versie te downloaden
    Als je Guitar Pro hebt (ik raad je aan versie 5.2 te gebruiken) kun je o.a. bij www.ultimate-guitar.com om tabs te downloaden...
    Let op dat je alleen versies gebruikt waar 5 sterren bij staan, anders klopt de tab waarschijnlijk niet en leer je een nummer verkeerd aan.

    groetjes,

    Michiel

    (ge-Edit)

  7. #57

    Standaard

    Maar da's mooie software..

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2006
    Locatie
    Hellevoetsluis
    Berichten
    605

    Standaard

    http://downloads.sourceforge.net/tux...-installer.exe

    Is legaal, gratis en opent ook guitar pro bestanden.


    (werkt ook in Linux)

  9. #59

    Standaard

    justinguitar is echt een goede site. Overigens is hij ook de (oud)-leraar en gitarist van Katie Melua.

  10. #60

    Standaard

    Op deze website kan je je inschrijven voor gratis gitaarlessen voor beginners in je mailbox:

    http://www.ikwilgitaarlerenspelen.com


    grtz,
    Marv

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top