Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 66
  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RullyRulez
    Niet helemaal mee eens. Ik speel pas 15 maanden gitaar (met les) en gebruik de pink regelmatig bij het tokkelen... en ik noem mezelf toch echt een beginner....
    Dat zou ik dan graag eens willen zien/horen? Wat voor muziek dan als ik vragen mag?

  2. #42

    Standaard

    Excuses voor mijn domme opmerking... ben toch een beginner.... ging over mijn linkerhand natuurlijk.
    Overigens schijnt in de klassieke muziek of flamenco de pink af en toe wel gebruikt te wordem

  3. #43
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch
    Opnieuw wat berichten verwijderd. Heb die van mezelf laten staan voor de duidelijkheid/openheid.
    Super, heb nu zat ruimte. Morgen en overmorgen vrij, dus ik ga weer wat info zoeken.

  4. #44

    Standaard

    he thanx G.G.

    je hebt me alweer aardig verder geholpen in mijn ontwikkeling.

    ik speel al 7 jaar ( zonder hulp ) en mijn techniek begint zich nu aardig te ontwikkelen .... door je links en uitleg.

    THANX MAN.

    keep up the god work.

  5. #45

    Music

    In de derde post heb je links over Walk the Fretboard en het filmpje, alleen bij mij doet het filmpje het wel maar die andere link niet.

    Misschien ligt het aan mijn pc of zoiets, maar mij lijkt het handig als je het toch even nacheckt.

  6. #46

    Standaard

    Pfff.. ik snap er geen hol van. Komt wel, hoop ik? Duurde het bij jullie allemaal lang, toen je voor het eerst begon te "spelen"? Ik hoop namelijk dat niemand is geboren met de kunde om gelijk gitaar te kunnen spelen.. anders mis ik iets.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    je kunt in een jaar al heel veel akkoorden leren spelen hoor..
    het makkelijkste is toch als je even iemand in je omgeving hebt die al speelt die je kan laten zien hoe je die akoorden moet pakken..

    in veel beginnersgitaarboekjes zie je boven elk nummer ook een soort van schema staan van de hals van de gitaar met puntjes waar je dan je vingers moet zetten
    als je weet hoe je dat moet "lezen" ben je al een stuk verder en kun je jezelf die akkoorden wel aanleren

    het overpakken is een ander verhaal , het is soms net even een handigheidje welke vinger je eerst overzet om makkelijk overgangen te spelen en persoonlijk vind ik het dan toch makkelijker dat van iemand te leren die het me voor kan doen

    hoe lang het duurt voor je gitaar kan spelen is niet te zeggen. want ten eerste WANNEER kun je zeggen, ik KAN gitaar spelen..ik zou t zelf niet durven..ik speel wel gitaar maar als ik sommige anderen hoor denk ik.pfff wat moet ik nog veel leren, maar als die anderen naar bijv tommy emanuel luisteren zullen die zeggen, pfff zo wordt ik nooit

    je moet denk ik niet te veel bezig zijn met hoe snel voor ik het kan
    maar met hoe beleef ik de meeste plezier aan het leren (en dat leren houdt nooit op )
    groetjes
    kris

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    308

    Standaard

    ik denk dat er wel beginners zijn die hier wat aan hebben.

    Hij heeft best aardig wat liedjes op youtube staan waar je gewoon even naar moet zoeken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De V Bekijk bericht
    Maar waar blijven de nick in simon opmerkingen nou?

  9. #49

    Standaard

    Mag ik hier iets aan toevoegen?
    Ik ben gisteren pas herbegonnen met lessen en leren notenlezen , akkoorden etc .
    Wat viel mij nu op...ik dacht dat ik mijn akkoorden kende , maar helaas!
    Verschillende akkoorden nam ik op een 'makkelijke' manier , net doordat ik wellicht vroeger heel veel nrs instudeerde en naspeelden , voornamelijk rock etc zoals nirvana ...
    Hoe komt dit nu?! zowel in vele boeken van bepaalde artiesten als tabs op het internet zijn zo gemaakt dat een leek zelfs de intro en dergelijke kan spelen , kan zeer leuk zijn idd! Maar dan leert men je het gelijk wel verkeerd aan. Undertss heb ik moeite met bv het c-akkoord! een vd beginnende akkoorden ...erg heh ! Nu leer ik het op een juiste manier en het is wel moeilijk om het te wennen , maar je merkt een duidelijk klank en helderheids-verschil op.
    Ik wil dus zeggen , leer eerst je akkoorden met de juiste houding en klank en daarna pas de 'makkelijke' houdingen die men voorschrijft in vele tabs .
    Bij mij heeft het tot gevolg dat ik enorm wat moeite heb om bv bij het Dm akkoord mijn pink juist te plaatsen , hij lijkt wel 'onderontwikkeld' ..hierop moet ik dus nu ferm gaan oefenen en bijschaven.
    Lessen kan ik enkel aanraden en als je de kans niet krijgt , koop dan liever een boek met de juiste akkoorden dan een boek om nrs na te spelen. Op lange termijn zal je het je niet beklagen!

    ps: zo ben ik ondertss die you-tube lessen van classical gas aan het instuderen en ook hier word gebruik gemaakt van de 'makkelijke' houdingen , ik probeer hier nu op te letten en vul ze zelf aan , maar wees op u hoede hiervoor! Want achteraf bijschaven is niet simpel! En dat kan ik enkel maar bevestigen!

    Mvg
    Laatst gewijzigd door looneycooney; 23 maart 2008 om 12:29
    Epiphone Les Paul Standard Ebony/Black juli 2006
    Almansa 401 studie-gitaar 10/04/2008
    Sinds 19 maart 2008 begonnen met een klassieke opleiding.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Ik probeerde van de week mn vriendin muziektheorie uit te leggen. Ging er niet in. En ze is dokter!!!

    Na 20 jaar probeer ik me voor te stellen hoe ik begon. Ik weet nog dat ik totaal niet begreep hoe die ladders werkten. Ik zie mezelf nog zitten aan de keukentafel, ladders uitschrijven.

    Het is net als wiskunde op de middelbare school: iedereen vraagt zich af wat je daar nou mee moet, worteltrekken. Pas als je ervoor kiest om architect of zo te worden, ga je het toepassen en zie je het nut ervan in.

    Maar ja, daar heb je als muziekhobbyist totaal geen trek in, om eerst theorie te gaan studeren.

    Na een jaar ladders uitschrijven viel het kwartje. Ik denk dat je dat ook gewoon moet doen als je het wilt begrijpen: ladders uitschrijven en akkoorden maken binnen die ladder. Gewoon eerst eens 12 majeurladders uitschrijven, c t/m b. En dan daarbinnen 7 akkoorden maken (3-toons, en na een tijdje 4-toons). En het daar vervolgens effe bij laten, zodat het bezinkt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top