Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 66
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Ruim de rommel ook even op. Dan wordt het een integraal geheel. En geef er een trekkende titel aan.

  2. #32
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rocketman
    Ja je ziet heel vaak mensen die willen weten of ze electrisch of akoustisch moeten beginnen.

    En een tekstje als dit "Wil je humbuckers of singlecoils, en tremelo of een hardtail? Neem iemand mee naar die muziekhandel die er wat verstand van heeft en doe je aanschaf." lijkt me voor een beginner al een afknapper.

    Volgens mij kan een beginner zich beter afvragen welke doelen op korte en middellange termijn hij wil bereiken en zijn gitaarkeuze meer daarop baseren. Als je heel erg van zingen bij het kampvuur houdt kan je bijvoorbeeld beter geen electrische kopen, als je Metallica helemaal te gek vind kan je beter geen akoustische kopen, en als je Satriani copy-cat wil worden kan je beter geen Gretsch kopen und so weiter.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais
    Waarom leg je de nadruk zo op elektrisch gaan spelen?
    Heb al een stukkie aangepast, maar kom in de knoei met de maximale lengte van de posts.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kivela
    Misschien een beetje een rare opmerking, maar past een woordje uitleg bij 'strummen' ook niet bij het stuk 'gemakkelijke liedjes leren' voor beginners ?

    Ik vind dit (n00b) bijvoorbeeld nog vrij moelijk, en sites zoals HearthWood guitar: A guitar teacher's lessons helpen me dan echt wel vooruit.

    (Volg ook les overigens, maar vond het een nuttige link)

    Prima topic overigens !
    Kivela. mooie les, Ga ik zeker opnemen in het verhaal ,met een stuje uitleg, als ik weer wat meer ruimte hebt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch
    Prima, dan kleef ik deze wel. Als het anders moet laat maar weten.
    handig zo'n sticky. Bedankt.

    BB, ik kom in de problemen met de lengte van de posts. Ik zit bij diverse posts op de eerste pagina al tegen de maximale lengte aan. Zou je het begin een beetje kunnen opschonen zodat ik er weer wat meer onder elkaar heb. Alle adviezen etc... van de eerste posts zijn al opgenomen in het verhaal. Je weet wel wat ik bedoel, zoals je het de vorige keer hebt gedaan, dan kan ik het verhaal over meerder posts verspreiden.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guitarmania
    Ruim de rommel ook even op. Dan wordt het een integraal geheel. En geef er een trekkende titel aan.
    Juist die "rommel" helpt me bij de opbouw van het hele verhaal. Jullie hebben me al zoveel geholpen, bedankt!!!

  3. #33
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Weer wat opgeschoven met posts. Nu past het redelijk binnen het maximum aantal letters. (voorlopig, maar het topic blijft groeien door alle info die julie aandragen).


    Beginners, neem ff de tijd, kijk ernaar, en post je kritiek, dan kan ik verder.

  4. #34

    Standaard 2 exta toevoegingen ?

    Om te beginnen zIet dit er al goed uit....

    Ik heb nog niet alles gelezen maar heb er wel snel doorheen gescand. 2 onderwerpen die ik een beetje mis zijn:

    - 'tokkelen' ofwel 'fingerpicking' (meestal op akoestische gitaar maar hoeft niet)
    - alternate picking / economic picking etc.

    Met name het 2e vind ik wel interessant, omdat ik daar nog niet zo uit ben, bij het soleren. Wat is het handigste met name als de ritmes ingewikkeld worden, met triolen, zestiende, achsten allemaal door elkaar.....
    Laatst gewijzigd door RullyRulez; 3 december 2007 om 13:13

  5. #35
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RullyRulez
    Om te beginnen zIet dit er al goed uit....

    Ik heb nog niet alles gelezen maar heb er wel snel doorheen gescand. 2 onderwerpen die ik een beetje mis zijn:

    - 'tokkelen' ofwel 'fingerpicking' (meestal op akoestische gitaar maar hoeft niet)
    - alternate picking / economic picking etc.

    Met name het 2e vind ik wel interessant, omdat ik daar nog niet zo uit ben, bij het soleren. Wat is het handigste met name als de ritmes ingewikkeld worden, met triolen, zestiende, achsten allemaal door elkaar.....
    Heb je daar misschien een goeie link bij ofzo? Dan kan ik er wel wat mee.

  6. #36

    Music

    Eigenlijk niet ....

    tokkelen krijg ik wel les in op akoestische gitaar, maar op internet ??? Maar ik vind wel dat het bij het stappenplan hoort.

    Het 2e onderwerp interesseert me bog meer omdat ik daar zelf mee aan het pielen ben....Ook hier weet ik geen goede sites.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2006
    Locatie
    Hellevoetsluis
    Berichten
    605

    Standaard

    Over tokkelen gesproken; leer ook je pink gebruiken om aan te slaan. Waarom zou je je beperken tot je duim en drie vingers ... ?

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroensnake
    Over tokkelen gesproken; leer ook je pink gebruiken om aan te slaan. Waarom zou je je beperken tot je duim en drie vingers ... ?
    Je hebt inderdaad wel gelijk, maar over het algemeen kun je stellen dat de meeste mensen die gaan tokkelen of niet toekomen aan het gebruik van de pink, of die geen liedjes gaan spelen waarin deze wordt gebruikt. Dus in dat opzicht lijkt het mij "juist" voor beginners niet handig. De andere resterende vingers van de rechterhand ontwikkelen blijkt in de praktijk al moeilijk genoeg te zijn.

  9. #39

    Standaard tokkelen

    Niet helemaal mee eens. Ik speel pas 15 maanden gitaar (met les) en gebruik de pink regelmatig bij het tokkelen... en ik noem mezelf toch echt een beginner....

  10. #40
    Moderator
    Geregistreerd
    10 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    14.533

    Standaard

    Opnieuw wat berichten verwijderd. Heb die van mezelf laten staan voor de duidelijkheid/openheid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top