Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 66
  1. #21
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PsychoRobotico
    Bedankt dat je de tijd en moeite neemt voor dit topic man! Dit helpt mij erg veel.
    Dat is ook de bedoeling. Veel plezier ermee. Ik ga nog lekker verder met aanvullen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door appyhaan
    Lijkt me een slechte visie, noem het eerder ongemakkelijk o.i.d. maar pijn is echt niet goed. Overigens moet je gitaar spelen en het ontwikkelen van je handen/vingers niet alleen zien als krachttraining (misschien wel helemaal niet). Het is meer de behendigheid en coördinatie die telt. Het is voor een groot deel je hersens die je moet (her)programmeren. Kracht is zelfs helemaal niet van belang, 't is techniek wat telt. Zo min mogelijk kracht gebruiken om iets te bereiken. En daarom, ik blijf erbij, begin met een goede docent... dan leer je een goede techniek (waardoor je juist minder kracht nodig hebt), goeie studiegewoonten enz.

    pijn is fijn
    jeuk is leuk
    bloed is goed.

    les 1 als je wilt gitaarspelen.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
    pijn is fijn
    jeuk is leuk
    bloed is goed.

    les 1 als je wilt gitaarspelen.
    Veel succes ermee dan...

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    GG: als je een leuk lesverhaal hebt, is het denk ik beter om hem niet in een thread te gooien. De hele wereld gaat zich er dan mee bemoeien en dus raak je de thread kwijt.

    Maak je verhaal en maak um "sticky" aan de bovenkant van deze site. Effe Bassbitch benaderen daarover...

  5. #25
    Moderator
    Geregistreerd
    10 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    14.533

    Standaard

    G.G., als je een nieuw topic wilt maken met je hele verhaal in 1 post, dan maak ik er een sticky van en dan sluit ik hem ook. Als je dan nog wat wilt aanvullen, PM het even naar mij en dan voeg ik het eraan toe. Vind je dat een goed idee?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Waarom leg je de nadruk zo op elektrisch gaan spelen?

    #1 Het begin, de aanschaf
    Ga naar een muziekhandel en laat je voorlichten over verschillende types gitaren. Snuffel op het internet en kijk wat je idolen gebruiken . Wil je humbuckers of singlecoils, en tremelo of een hardtail? Neem iemand mee naar die muziekhandel die er wat verstand van heeft en doe je aanschaf. Zorg er ook voor dat de gitaar netjes afgesteld wordt, dat hoort gewoon in de prijs inbegrepen te zijn. Voor een advies binnen ieder budget kan je hier op gitaarnet bij Electrische Gitaren bovenaan kijken.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  7. #27

    Standaard

    Ja je ziet heel vaak mensen die willen weten of ze electrisch of akoustisch moeten beginnen.

    En een tekstje als dit "Wil je humbuckers of singlecoils, en tremelo of een hardtail? Neem iemand mee naar die muziekhandel die er wat verstand van heeft en doe je aanschaf." lijkt me voor een beginner al een afknapper.

    Volgens mij kan een beginner zich beter afvragen welke doelen op korte en middellange termijn hij wil bereiken en zijn gitaarkeuze meer daarop baseren. Als je heel erg van zingen bij het kampvuur houdt kan je bijvoorbeeld beter geen electrische kopen, als je Metallica helemaal te gek vind kan je beter geen akoustische kopen, en als je Satriani copy-cat wil worden kan je beter geen Gretsch kopen und so weiter.

  8. #28
    Junior Member
    Geregistreerd
    2 december 2007
    Locatie
    Belgisch Limburg
    Berichten
    2

    vraagje

    Misschien een beetje een rare opmerking, maar past een woordje uitleg bij 'strummen' ook niet bij het stuk 'gemakkelijke liedjes leren' voor beginners ?

    Ik vind dit (n00b) bijvoorbeeld nog vrij moelijk, en sites zoals HearthWood guitar: A guitar teacher's lessons helpen me dan echt wel vooruit.

    (Volg ook les overigens, maar vond het een nuttige link)

    Prima topic overigens !

  9. #29
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch
    G.G., als je een nieuw topic wilt maken met je hele verhaal in 1 post, dan maak ik er een sticky van en dan sluit ik hem ook. Als je dan nog wat wilt aanvullen, PM het even naar mij en dan voeg ik het eraan toe. Vind je dat een goed idee?
    Hele verhaal past niet in 1 post (te groot, kreeg al een waarschuwing toen ik hem wilde editten.

    Ik heb hem liever p[en, want ik wijzig nogal vaak (heel vaak post) om links aan te vullen. BB, je zou echt helemaal gestoord worden van mijn berichtjes.

    Alle tips van anderen, jongens, ik kijk er morgen ff naar.

  10. #30
    Moderator
    Geregistreerd
    10 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    14.533

    Standaard

    Prima, dan kleef ik deze wel. Als het anders moet laat maar weten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top