Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 66
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Locatie
    Mol, België
    Berichten
    2.066

    Standaard

    Yup, ik snap, goed plan ook. Kan deze misschien sticky worden ?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Wickerman is een lul. Die ga ik niet feliciteren.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Pijn in je vingers is hierbij heel normaal. Je moet eelt kweken en kracht in je spieren en stevigheid in je pezen. Overdrijf dus niet en neem voldoende rust.
    Lijkt me een slechte visie, noem het eerder ongemakkelijk o.i.d. maar pijn is echt niet goed. Overigens moet je gitaar spelen en het ontwikkelen van je handen/vingers niet alleen zien als krachttraining (misschien wel helemaal niet). Het is meer de behendigheid en coördinatie die telt. Het is voor een groot deel je hersens die je moet (her)programmeren. Kracht is zelfs helemaal niet van belang, 't is techniek wat telt. Zo min mogelijk kracht gebruiken om iets te bereiken. En daarom, ik blijf erbij, begin met een goede docent... dan leer je een goede techniek (waardoor je juist minder kracht nodig hebt), goeie studiegewoonten enz.

  3. #13
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door appyhaan
    Lijkt me een slechte visie, noem het eerder ongemakkelijk o.i.d. maar pijn is echt niet goed. Overigens moet je gitaar spelen en het ontwikkelen van je handen/vingers niet alleen zien als krachttraining (misschien wel helemaal niet). Het is meer de behendigheid en coördinatie die telt. Het is voor een groot deel je hersens die je moet (her)programmeren. Kracht is zelfs helemaal niet van belang, 't is techniek wat telt. Zo min mogelijk kracht gebruiken om iets te bereiken. En daarom, ik blijf erbij, begin met een goede docent... dan leer je een goede techniek (waardoor je juist minder kracht nodig hebt), goeie studiegewoonten enz.
    Oke, ik zal het een heel klein beetje aanpassen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    953

    Standaard

    heeel vet topic!

    http://www.youtube.com/watch?v=YPveifnSTGA

    Deus - Nothing really ends

    Akkoorden zijn uit mn hoofd Dm, A en een G dacht ik...ik kloot hier altijd heerlijk mee in A mineur penta tonisch op de 5e fret (zit je meteen ook bij de D!)

    ik speel er op gehoor zo af en toe ook eens een half nootje hoger of lager bij, zelf even uitvogelen

    succes
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
    Dit gaat mijn sig in.

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
    heeel vet topic!

    http://www.youtube.com/watch?v=YPveifnSTGA

    Deus - Nothing really ends

    Akkoorden zijn uit mn hoofd Dm, A en een G dacht ik...ik kloot hier altijd heerlijk mee in A mineur penta tonisch op de 5e fret (zit je meteen ook bij de D!)

    ik speel er op gehoor zo af en toe ook eens een half nootje hoger of lager bij, zelf even uitvogelen

    succes
    Leuk linkje Kees, zit alleen te bedenken hoe ik dat in de tekst moet plaatsen zodat het ook nog enige meerwaarde heeft in de uitleg. het moet wel een doel dienen.

  6. #16

    Standaard

    Wat ook niet veel kwaad kan is om toch zo snel mogelijk te gaan jammen. Bandje beginnen, duootje starten, mijn ervaring is dat je jezelf dan het meest ontwikkeld (zal zijn vanwege de tijdsdruk maar ook omdat je "moet" presteren). Echter kan het geen kwaad om wat boeken te bestellen (bol.com), daar valt toch wel veel uit te leren... als voorbeeld neem ik "Ik speel blues en rock van Loek van de Knaap", echt lekker/leuk en duidelijk boek. Echter ben ik het nog steeds niet eens met de omschrijving wat betreft het pijn hebben en het ontwikkelen van spieren in de handen/vingers. Pijn gaat echt verder dan wat mensen ervaren als ze voor het eerste een akkoord wat langer laten staan dan pak 'm beet 10 seconden.

  7. #17
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Kan iemand hier ff naar kijken, bij voorkeur een beginner. Is dit een beetje duidelijk? Volgens mij is dit de beste uitleg (die linkjes met filmpjes), die simpel en volledig is, die er op het internet rondzwerft.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Een hele begrijpelijke uitleg over pentatonische ladder en hoe je ze kan gebruiken over een bepaald akkoordenschema vind je hier: (de G-vorm waarover gesproken wordt moet je zien als de vorm die een open G akkoord heeft:

    X----------3
    0(---------3)
    0
    0
    X-----2
    X----------3

    Hier de link:
    Bluesscales

    Op deze pagina zijn 3 goeie filmpjes te vinden met uitleg over de ladders, ik post de linkjes ook ff hieronder
    G-vorm mineur pentatonische ladder
    Bluesladder
    Majeur/mineur ladder

    Uit deze 3 linkjes hierboven kan je je eigen solootjes proberen over een bluesschema in A. Dit is gewoon een kwestie van wat proberen in de ladders die je hier aangerijkt krijgt.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 januari 2006
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    496

    Standaard

    Goed en duidelijk topic. Wellicht handig om dit sticky te maken?

  9. #19
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bart_g
    Goed en duidelijk topic. Wellicht handig om dit sticky te maken?
    Tsjaa, ik weet niet of het topic nu al sticky-waardig is. Dat is aan de mods om te beslissen. Ik blijf er in ieder geval heel hard aan werken om er een duidelijk leesbaar "beginners studie paginaatje" van te maken.

    Sticky zou wel cool zijn, aangezien hij dan constant zichtbaar is bovenaan. Dan kunnen we een beginner met een topic zoals: "Heb een gitaar gekocht, en nu? Hoe moet ik leren spelen? Gelijk naar dit topic verwijzen als mogelijke leidraad.

  10. #20

    Standaard

    Bedankt dat je de tijd en moeite neemt voor dit topic man! Dit helpt mij erg veel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top