Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 66

Threaded View

  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Party Gezamelijk stappenplan om te beginnen met gitaarspelen.

    Steeds vaker lees ik hier onderwerpen van mensen die een gitaar gekocht hebben, willen leren spelen en echt niet weten waar te beginnen.

    Als wij nou eens met z'n alleen een mogelijk stappenplan opstellen, met internetlinkjes naar bepaalde theorie etc, om de beginners te helpen door de bomen het bos weer te zien, dan lijkt mij dat erg leuk.

    Ik begin hieronder met een tekst die ik al een tijdje had staan, welke ik net een beetje aangepast heb.

    Als jullie linkjes, aanvullingen, tips hebben, post ze dan. Ik plaats ze steeds op de juiste plek in de eerste post zodat dat een "stappenplan" kan zijn waar een beginner iets aan heeft. Het zal niet het enige juiste plan worden, want er zijn meer wegen die naar Rome leiden, maar het kan wel wat houvast geven.

    Ik zal proberen zoveel mogelijk goeie linkjes naar uitleg en videobestanden proberen te vinden en ze hier plaatsen.

    Wanneer een link niet meer werkt, om wat voor reden dan ook, post dan even een reactie, zodat ik deze kan aanpassen of vervangen door een andere goei link. Ik denk dat ik nu al op een redelijk stappenplan zit, maar mochten er essentiele gegevens ontbreken, post dat dan, dan kan ik het aanvullen.

    Ik heb gemerkt dat dit forum zo zijn beperkingen heeft met het posten. Er is een maximum aantal letters dat in een post mag staan. Bij deze eerste post kwam ik in de problemen en het toen de mods verzocht enkele posts van anderen (met hun goedvinden) te verwijderen zodat ik meer posts van mijzelf direct achter elkaar had staan. Indien mijn verhaal zo groot wordt dat het niet in de eerste 5 posts past, zal ik een mod wederom verzoeken een paar posts op te ruimen. Niet omdat ik jullie reacties niet interessant vind, maar om de leesbaarheid optimaal te houden. Zo zitten al mijn lappen tekst direct onder elkaar wat fijn leest voor degene die de boel zit te bestuderen. Het maakt voor mij ook het knippen en plakken gemakkelijker en overzichtelijker.

    Alvast bedankt voor het begrip.

    Nog 1 kleine opmerking vooraf: Ik zal proberen zoveel mogelijk die ingewikkelde uitleg, gecompliceerde schemas en tekening te vermijden. Het moet voor iedereen, dus ook voor diegene die net zijn eerste gitaar bij de muziekhandel gehaald heeft, begrijpelijk zijn. Als een uitleg onvolledig, of onduidelijk is, dan hoor ik het graag. Alle feedback is welkkom.
    Laatst gewijzigd door G.G.; 3 december 2007 om 11:06

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top