Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrianMay
    Kort samengevat komt het er dus op neer dat de rechtmatige eigenaar zijn bezit altijd kan terugclaimen binnen 3 jaar na ontvreemding, mits de koper te goeder trouw het goed van een particulier heeft gekocht en niet van een bedrijf dat in het door koper aangekochte goed handelt.
    Eh haha, dat is toch juist wat ik probeer te zeggen. Dus als je iets particulier koopt via marktplaats van een andere particulier, te goeder trouw, kan de rechtmatige eigenaar het niet terugclaimen. Bedankt voor de info overigens

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf
    Eh haha, dat is toch juist wat ik probeer te zeggen. Dus als je iets particulier koopt via marktplaats van een andere particulier, te goeder trouw, kan de rechtmatige eigenaar het niet terugclaimen. Bedankt voor de info overigens
    Ehhh je begrijpt het nog steeds niet helemaal..... het komt er op neer dat de rechtmatige eigenaar het altijd kan terugclaimen

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf
    Eh haha, dat is toch juist wat ik probeer te zeggen. Dus als je iets particulier koopt via marktplaats van een andere particulier, te goeder trouw, kan de rechtmatige eigenaar het niet terugclaimen. Bedankt voor de info overigens
    Juist wel. De eigenaar kan het juist wel terugclaimen als je iets particulier hebt gekocht. Hij kan het NIET terugclaimen indien je bijvoorbeeld een gestolen gitaar hebt gekocht bij een muziekwinkel die handelt in 2e hands muziekinstrumenten.
    The only knob that matters on an amp is the louder knob

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superken_nl
    Ehhh je begrijpt het nog steeds niet helemaal..... het komt er op neer dat de rechtmatige eigenaar het altijd kan terugclaimen

    Niet altijd dus, alleen als je iets particulier hebt gekocht.
    The only knob that matters on an amp is the louder knob

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superken_nl
    Ehhh je begrijpt het nog steeds niet helemaal..... het komt er op neer dat de rechtmatige eigenaar het altijd kan terugclaimen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superken_nl
    Ehhh je begrijpt het nog steeds niet helemaal..... het komt er op neer dat de rechtmatige eigenaar het altijd kan terugclaimen
    Ja jullie hebben gelijk inderdaad. Ik had de "mits" als "behalve als" gelezen. Sorry jongens!

  6. #36
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrianMay
    (...)
    Hij kan het NIET terugclaimen indien je bijvoorbeeld een gestolen gitaar hebt gekocht bij een muziekwinkel die handelt in 2e hands muziekinstrumenten.
    Ik vind dat toch wel zo'n rare kronkel in de wetgeving. Het is wel pech voor iemand die het te goeder trouw heeft gekocht als-ie het moet teruggeven, maar de grootste pech heeft toch zeker degene die bestolen is?
    Ik zou witheet zijn als ik mijn eigen gitaar niet eens terug zou kunnen krijgen op die manier...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top