Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard akoestisch gitaar element

    Hoi,

    Ik ga komende maand ergens spelen met mijn akoestische gitaar. Ben alleen bang dat ik onversterkt niet te horen ben. 25 jaar geleden had een vriend van me een element voor zijn akoestische gitaar dat ie zo in het klankgat kon klemmen. Bestaat zoiets nog??? (ik praat toch al gauw over 25 jaar geleden)

  2. #2

    Standaard

    Mogelijkheden zat. Gebruik de zoekfunctie even, vraag is vaker voorbij gekomen. Sterk afhankelijk van soort geluid dat je zoekt. Die oude kklankgatelementen waren vaak magnetisch. LR Baggs M1 kan interressant zijn, behoorlijk goed, maar toch betaalbaar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Probeer in die klasse dan ook eens de Fishman Neo-D of de Dean Markley ProMag Plus.

    Geven allebei een goed akoestisch geluid!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    The batcave
    Berichten
    172

    Standaard

    Heb onlangs de M1 van LR Baggs geprobeerd. Ik was behoorlijk onder de indruk. In combinatie met hun DI was het werkelijk top. Die M1 kost €200.

    Succes
    The master of the Dutch Texas Swing: Bobbejaan Schoepen

    Santa Cruz Vintage Artist

  5. #5

    Standaard

    Raar, dacht dat ze eerst rond de 100 waren, of is dat samen met de DI? En dan is de dollar toch nog wel gezakt ook...

  6. #6

    Standaard Klankgat element

    Hallo Harald,

    De passieve uitvoering van de M1 zit inderdaad rond de 100 - 120 Euro,
    afhankelijk van of je hem online of in de winkel koopt. Maar er is ook een
    actieve versie, en die is duurder.

    Een betaalbaar(der) alternatief voor de passieve M1 zou kunnen zijn de
    Tahoe van Dean Markley. Iets smaller en ook minder hoog dan de M1, en
    zwart - dus minder opvallend aanwezig dan de wittige M1.
    Goudkleurige, in hoogte verstelbare pooltjes, en ook de jackingang is verguld.
    Het snoerje van de jackingang naar de pickup zit met een heel klein stekkerje
    vast - dus de pickup kan verwijderd worden terwijl de jackingang blijft zitten.

    Maar er zit weer niet, zoals wel bij de M1, een lang snoer bij voor gebruik
    zonder de jackingang te hoeven monteren. Dus de installatie is wel meteen
    iets permanenter.

    Klinken doen ze allebei goed.

    Greetz,

    Han.

    P.S. weet niet of het interessant is voor de topic starter, maar ik heb nog
    een Seymour Duncan "Woody" liggen, een magnetische klankgat pickup van
    de vorige generatie. Mooi stukje hout, vandaar de naam, en een goed geluid
    hoewel de pooltjes niet verstelbaar zijn. Lang snoer, dus goed geschikt voor
    tijdelijk gebruik. Mag weg voor weinig, want ik heb nu betere opties.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  7. #7

    Standaard

    als ik die zo kan plaatsen en verwijderen wil ik wel weten wat die kost....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    The batcave
    Berichten
    172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald
    Raar, dacht dat ze eerst rond de 100 waren, of is dat samen met de DI? En dan is de dollar toch nog wel gezakt ook...
    Ben drie weken geleden die dingen gaan proberen. Het was inderdaad een actief element.
    Mijn ervaring zegt dat die spullen niet bepaald goed klinken. Je krijgt al snel de sound van een elektrische gitaar. Sinds ik die M1 heb geprobeerd, moet ik mijn mening herzien. Gelukkig staat de technologie niet stil.
    The master of the Dutch Texas Swing: Bobbejaan Schoepen

    Santa Cruz Vintage Artist

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juli 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzz
    Probeer in die klasse dan ook eens de Fishman Neo-D of de Dean Markley ProMag Plus.

    Geven allebei een goed akoestisch geluid!
    Het schijnt dat de Neo D single coil gevoelig is voor het oppakken van stoorsignalen van TL lampen en dergelijke. Heb je hier ervaring mee?

    Ik heb het duurdere actieve systeem van Fishman (Rare Earth) wel eens gehoord, was onder de indruk van het natuurlijk karakter, volgens mij beter dan welk Piëz0-systeem dan ook.
    Gitaarspelen is slechts een uiting van ijdelheid, er zijn duizenden die het beter kunnen!!
    Ayers DS, Crafter T0 45, Almansa 403 CTW, Traynor TS 15, Fender Acoustasonic Junior. Squier Protone Strat, Fender Standard Strat MIM, Fender USA Vintage 70 reissue, Marshall AVT 50, Jackson JDR 94.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie
    Het schijnt dat de Neo D single coil gevoelig is voor het oppakken van stoorsignalen van TL lampen en dergelijke. Heb je hier ervaring mee?

    Ik heb het duurdere actieve systeem van Fishman (Rare Earth) wel eens gehoord, was onder de indruk van het natuurlijk karakter, volgens mij beter dan welk Piëz0-systeem dan ook.
    Neo-D is in feite het niet=invasieve broertje van de Rare-Earth. Het klinkt inderdaad uitstekend. Zoals iedere single-coil is is ook dit element gevoeliger voor TL-balken, beeldbuizen, e.d. In de praktijk valt dit echt heel erg mee. Je moet er wel heel dicht op zitten, wil je er last van hebben. Zowel de Rare Earth als de Neo-D zijn er in humbucker-variant. Minder gevoelig voor storing, maar het geluid is naar mijn menig beduidend minder.
    Trouwens, de Dean Markley Pro-Mag is er ook in humbucker, maar ook hier geldt hetzelfde.

    Ik ga toch echt voor het single-coil geluid. Je opmerking over het geluid is terecht. Zowel de Rare Earth als de Neo-D geven echt een goed geluid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top