Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rinaldo
    ik heb een 5string thuis staan, heb er een aantal jaren intensief op gespeeld bleugrass 3 fingerstyle, heb zelfs in een bleugrass bandje gespeelt maar het is de laatste 2 jaar wat op de achtergrond geraakt.

    het bandje viel uitelkaar en ik ben weer in een coverband terecht gekomen, dus ik speel niet zo veel banjo meer.

    laatst heb ik weer even wat gefingerpickt,en ik moet zeggen dat het weer erg wennen moest, ik kon gewoon merken dat ik het een tijd niet gedaan had, maar het is echt een leuk instrument, en bleugrass is erg leuke muziek, ga maar eens naar een bleugrass concert en je zult zien dat iedereen staat te jammen.
    erg gezellig
    Ja, blEUgrass is idd erg fijne muziek

    Ik heb het geprobeerd, totdat ik een zessnarige banjo op de kop heb weten te tikken. Klinkt hetzelfde, maar speelt makkelijker...

  2. #12

    Standaard

    Zo'n 6 snarige en een 5 snarige is toch wel behoorlijk anders. Door die hoge snaar halverwege de hals werkt een 5 string toch anders. Een 6 snarige is leuk voor gitaristen die een banjo sound willen hebben maar je zult andere voicings spelen met zo'n ding. Al kun je dichtbij komen door hem in open G te zetten.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald
    Zo'n 6 snarige en een 5 snarige is toch wel behoorlijk anders. Door die hoge snaar halverwege de hals werkt een 5 string toch anders. Een 6 snarige is leuk voor gitaristen die een banjo sound willen hebben maar je zult andere voicings spelen met zo'n ding. Al kun je dichtbij komen door hem in open G te zetten.
    Jup, ik heb 'm dan in open D staan maar in EADGBE klinkt 't niet echt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top