Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 120
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Wat denk je van een Parker-Fly headstock?


  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    @ GG / Mattia: thx voor de tips!! juist soort dingen dat mijn gebrek aan ervaring feestelijk verwelkomt.

    GG, ik had ook al zoiets in gedachten maar heel tof dat je het zo duidelijk beschrijft, nu weet ik tenminste hoe ik moet doen waar ik zo halvelings aan dacht.

    Het boren van de gaten (heb wel geen kolomboor) durf ik niet in dit stadium, heb de brug nog niet hier. Ik denk dat ik volgende keer ervoor zorg dat ik een heel strakke blok hout heb die ook aan buitenkant mooi recht is gevlakt, dan kan ik aan beide kanten mijn mal mooi overtekenen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Gaaf dat je er nog een gaat bouwen! Ben erg benieuwd!
    naar dokter geweest en yep... a clear case of addiction ...zolang het mijn muziek niet in de weg zit, zal ik dit nog wel even blijven doen. een van de dingen die ik ooit wil bouwen, maar dat is nog ver weg, is een eigen ontwerp van een es 335 of zo'n dikke guildbak

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hassent
    Wat denk je van een Parker-Fly headstock?

    zit alleszins in de categorie : even speciaal als de guttlin body maar ik probeer dus van zo weinig mogelijk echt te kopieren van bestaande ontwerpen (al is alles wel gebaseerd op bestaande dingen, everything of toch bijna has been done already)

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.662

    Standaard

    hoe zou 6 gespiegelt lijken.
    dus reverst head?

    of een creatie met 3 om 3 tuners?

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno
    Ik weet nog niet of ik het lef zal hebben deze keer ook zelf de hals te maken. Op dit moment kies ik voor een all maple hals (niet met rosewood toets zoals op de foto hierboven).
    Moet je zeker doen. Een hals maken is het meest "belonende" stukje werk van een gitaar.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    @ hops: reversed, goed idee, ga ik es uittekenen

    @GG: btw ik geloof niet dat ik hier ergens op het forum al iemand een all maple neck heb zien maken. of toch? is dat omdat het risky-er is? (als er fretgewijs iets foutloopt, hele hals naar de haaien?)

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    en dan met die stemknoppe nnaar achteren zoals bij een gibson firebird.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    All maple zie je wel veel hoor 1 piece maple neck heb ik nog niet gezien, denk dat je dat bedoelt . 1 piece maple neck zie je volgens mij haast niet meer, omdat het makkelijker is om gewoon de toets er op te lijmen ivm het frezen van de halspen. Dus waarom zou je een 1 piece maple neck willen?

    grt.

    Arjan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AvU
    All maple zie je wel veel hoor 1 piece maple neck heb ik nog niet gezien, denk dat je dat bedoelt . 1 piece maple neck zie je volgens mij haast niet meer, omdat het makkelijker is om gewoon de toets er op te lijmen ivm het frezen van de halspen. Dus waarom zou je een 1 piece maple neck willen?

    grt.

    Arjan
    ik heb nog nooit een all maple neck gezien (fendertype) waar geen bruine strook aan de achterkant zat (truss rodd wordt langs daar gezet dacht ik). dus wat mij betreft zijn dat allemaal necks zonder extra toets. toch?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top