Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 97
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Music strat squier upgrade.

    ik heb me een rits onderdelen aangeschaft en ga een strat in elkaar schroeven. wat heb ik dusver:

    -een squier hals uit '89, korea.
    -een alder body hsh frezing unfinisched, nieuw.
    -een loaded pearl white slagplaat, pups gaan er uit, overige electronica moet ik nog checken op kwaliteit.
    -fender mex pups uit een standard strat uit 2003.
    -een vintage tremelo, big block, afkomstig van een '70 reïssue fender strat, helaas zonder orginele fender stamped zadels. maar ja, dat is eigenlijk puur cosmetisch en maakt voor de werking niets uit.

    de kleur wordt op verzoek surf green.

    ondertussen heb ik de gaten in de neckpocket al geboord en de gaatjes voor de tremelo. dit weekend staat op de planning om de armrest-contour wat dieper te maken en de frets te vlakken; gelukkig is dit nog goed te doen.
    ik ga de pups omzetten en uiteraard op werking controleren.

    ook wil ik de pup-kapjes een vergeelde look geven. hoe, dat weet ik nog niet, daar moet ik nog wat research naar doen. iemand suggestisch?

    hier ff wat foto's:


    Laatst gewijzigd door pasqual; 6 september 2008 om 22:23

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Music

    en nog wat pics:





    de hals past perfect in de neckpocket, dat is al een goed teken.
    na uitlijnen, de positie van de brug bepaald en geboord. mooi om te zien dat de slagplaat mooi tussen de hals en brug past, je weet het maar nooit.

    ik moet alleen nog zo'n 3 mm van tremelo afhalen want deze body is maar 42 mm dik in tegenstelling tot een fender van 45 mm.

    groeten Pasqual.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    vergelen kan je met onderdompelen in sterke koffie of thee (50°C warm, anders gaat het plastic smelten), en laten drogen. Ook met donkerbruine houtbeits op een katoenen doek kan je plastiek laten verkleuren. Dit zijn beide methodes van "trial & error" (veel proberen tot het eindelijk goed zit)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Music

    dank u mr. Fingers, ik ga het eens proberen. eerst maar eens met de stock kapjes. is het nog omkeerbaar mocht het niet lukken? ik neem aan dat de volume, tone en switch knopjes ook zo behandeld kunnen worden?

    groeten Pasqual.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    alles is omkeerbaar met whitespirit/bleekmiddel, maar gesmolten plastiek is gesmolten plastiek
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    verkleuren kapjes en knoppen etc: ik heb het es gedaan door ze idd in koffie te leggen, dat werkt maar ze moeten er wel heel lang inliggen (minstens een week ofzo) en eerst lichtjes opschuren

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    ff de topics van GG doorbladeren, die kent maar zat van die trucjes....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Music

    [QUOTE=pasqual]

    ook wil ik de pup-kapjes een vergeelde look geven. hoe, dat weet ik nog niet, daar moet ik nog wat research naar doen. iemand suggestisch?

    QUOTE]

    om me zelf ff te quoten: ik heb het ( nog ) niet uitgezocht, maar dat neemt niet weg dat iedereen suggesties mag doen.

    groeten Pasqual.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Music

    ik heb ondertussen inderdaad eens ff wat topics van G.G. doorgebladerd maar er zit een wezenlijk verschil in wat hij ermee wilt bereiken en dat wat ik wil:
    G.G. doet behalve verouderd laten uitzien het ook nog eens jarenlang gebruikt/misbruikt uit laten zien. voor zijn doeleinde uiteraard perfect maar ik wil de kapjes en knopjes gewoon een ouder uiterlijk geven zodat ze van hun maagdelijk wit af zijn. dan kan ik natuurlijk ook voor creme kiezen maar dat is niet hetzelfde als verouderd. ik hou het bij sterke koffie.

    wat heb ik ondertussen gedaan: de armrest-contour is uitgediept en de slagplaat ,tremcover, strapholder en jackplate - gaatjes zijn voorgeboord en het stalen blok van de tremelo is 3 mm ingekort. ik moet alleen de gaten van de verenklauw nog boren maar ik heb momenteel geen geschikte boor om de hoek zo klein mogelijk te houden. op de foto's kun je de verschillen goed zien:
    foto 1: zo was de body gisteren nog
    foto 2: de nieuwe armrest-contour
    foto 3: de tremelo past nu helemaal binnen de body.






    zo, dat was het voor vandaag. morgen waarschijnlijk de hals vlakken.

    groeten Pasqual.

  10. #10

    Standaard

    Mooi spul allemaal hoor

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top