Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Strat elementen

  1. #1

    Standaard Strat elementen

    Ik heb laatsens een Fender Highway one upgrade strat gekocht. De gitaar speelt lekker maar er komt verschikkelijk veel geluid uit de elementen, waar ik in de winkel niet echt op heb gelet (dom van me). Ik heb op het internet een beetje rond gekeken naar nieuwe elementen, maar er zoveel van die dingen te vinden dat ik het nu niet echt meer weet. Dus mijn vraag is, kan iemand mij een paar goeie, vooral stille elementen aanraden? En misschien een plaats waar ik die dingen het best kan kopen of bestellen?

    Alvast bedankt,

    Dirk

    P.S: ik speel door een vox ac-30, effecten ding is een boss me-50

  2. #2

    Standaard

    Bedoel je een brom geluid? In dat geval bied een fender noiceless uitkomt, alleen vind ik die persoonlijk niet de scherpte hebben van een echt strat element. Maar het kan voor jou echt uitkomst bieden. Of een fender lace sensor. Ook geen bijgeluiden, veranderd wel enorm de sound van je gitaar.
    Als het werkelijk om de brom gaat, zijn er niet echt veel enkelspoels elementen die echt stil zijn. Ik heb ook een highway strat, en ik had er eerst texas specials inzitten, maar die klonken niet echt heel veel beter. Van Zandt heb ik ook mee gespeeld, maar die vond ik te donker klinken. Nu heb ik Suhr elementen en die vind ik werelds klinken. Hoe een strat hoort te klinken. Alleen heeft ie wel een brom.

  3. #3
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Is dat dan niet het hele idee achter de electrische gitaar, dat er verschrikkelijk veel geluid uit komt?

    Je zit niet toevallig in de buurt van TL-buizen of een beeldscherm te spelen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Heb zelf Fender CS '54 elementen in mijn highway 1 strat geplaatst. Kan ik je aanraden als je een lagere output wil hebben en dat glazige belletjes strat geluid. Kon die elementen voor een mooi prijsje via marktplaatst aanschaffen.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    10 juli 2006
    Locatie
    rockhok
    Berichten
    150

    Smile

    Ik laat momenteel CS Texas Specials in mijn Fender zetten. Is vergelijkbaar met die '54's maar dan met iets meer windingen (dus meer output).

    Komt ook omdat mijn Fender ook redelijk veel lawaai gaf (vorige eigenaar was nogal hobbyist op electronicagebied).

    Die VOX zou geen noise moeten geven (zelf ook staan), die ME staat anders wel bekent als een redelijke blokgolfgenerator.. tenzij je die op by-pass zet natuurlijk

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    6 juli 2007
    Locatie
    's-Heerenberg, Gelderland & Enschede
    Berichten
    84

    Standaard

    Ik heb ook the HWO en boss me-50 maar ik heb niet last van brom, met distorsion misschien een beetje ruis maar das singlecoil he

  7. #7
    drap
    Guest

    Standaard

    Kinmans. Punt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    bill lawrence noisless of de keystone serie die bijna noisless is

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2006
    Locatie
    Bocholt
    Berichten
    402

    Standaard

    Ik heb in mijn 57' strat vanzandt blues zitten. Klinkt lekker (kai strauss speelt hier ook mee in zijn 56 cs strat trouwens) en heeft een mooie warme klank bij lichte overdrive. Ik ben verkocht aan Vanzandts.... Fuck fender pickups :-)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Ok helm op en rennen naar de schuilkelder, nu krijg je toch een lading stront over je heen!
    Gezocht: (boss) Tr2 of andere leuke tremelo

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juni 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    415

    Standaard

    Toch ben ik er haast zeker van dat Fender pickups veel dynamischer zijn dan bijvoorbeeld Kinmans of Van Zandts....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top