Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard

    weet iemand een site waar opstaat hoe je je eigen gitaar moet bouwen? lijkt me wel leuk namelijk.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    vooral moeilijk , ik weet dat er soms in engeland workshops hierin gegeven worden van ik meen een week en die zijn dan intern en de bedoeling is dat je dan in die periode een plank gebouwt hebt.

  3. #3

    Standaard

    als je nou een voorgemaakte body en hals koopt is het dan nog steeds zo moeilijk eigenlijk??

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2001
    Locatie
    Rozenburg
    Berichten
    511

    Standaard

    JA!! K heb dat boek ' de gitaar' waarin alles staat over elementen aanlsluiten en alle andere electronica in de gitaar. Dat is echt heel ingewikkeld. Ook schijnt het heel lastig te zijn om iedere snaar precies boven het poolstaafje te krijgen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    533

    Standaard

    Je moet er ook wel een beetje feeling voor hebben, dus bv wel eens een soldeerbout vast gehouden hebben, maar met gezond verstand kom je ook een eind!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Een eigen body+electronica etc maken zou niet zo'n probleem moeten zijn maar vooral de hals is zonder speciaal gereedschap zo goed als niet te maken. Kijk eens op de site van vox humana (www.voxhumana.nl) daar hebben ze losse onderdelen en ze maken er ook gitaren naar wens. Ik heb ook gehoord dat ze cursussen gitaarbouw geven, misschien is dat iets?

  7. #7

    Standaard

    In 25 zaterdagen bouw je hier je eigen gitaar:
    http://www.degiergitaarbouw.nl/

  8. #8

    Standaard

    http://www.buildyourguitar.com

    Tevens het boek van Melvin Hiscock (URL onbekend), Build your own guitar.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb nog ergens een losse body liggen. Deze moet opnieuw gefinished worden. Ik heb er ook nog een hals bij geloof ik. Is het de moeite waard om daar wat van te bouwen, aangezien ik het toch heb, of is het eigenlijk zo weinig waard dat ik er net zo min aan hoef te beginnen nu ik het spul heb als dat ik nog niks had?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2001
    Berichten
    1.694

    Standaard

    lijkt me vet cool om n eigen gitaar te bouwen, ik ben best technisch, misschien moet ik ook maar ns gaan kijken...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top