Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34

Discussie: Superstitious

  1. #1

    Standaard

    In hoeverre zijn gitaristen bijgelovig voordat ze het podium betreden? Hangen ze konijnenpootjes aan de gitaar of dobbelstenen aan de versterker. Wie heeft voorbeelden?

  2. #2

    Standaard

    Ik verwissel altijd voor een optreden de hele set snaren, vaak breekt dr dan toch een tijdens een optrden.....

  3. #3

    Standaard

    ik drink meestal wat biertjes :smile: maar niet te veel.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Ik draai voordat ik op kom altijd m'n plectrum door m'n vingers, speel een samenvatting van het lied (de belangrijkste riffs) en denk aan Jimi Hendrix.

    Ik heb lang krulhaar wat een beetje een afrokapsel vormt, a la Hendrix. ik durf het niet meer af te knippen omdat ik bang ben dat dan m'n gitaarkunsten beperkt worden, ik laat het liever groeien.:wink:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2001
    Locatie
    Rozenburg
    Berichten
    511

    Standaard

    5 november eerste optreden.
    Ik denk dat ik van de zenuwen 7 kleuren stront ga scheiten. Iemand advies voor de 'eerste keer'? :smile:

  6. #6

    Standaard

    ja schijt voor dat je het podium op moet anders kan het wel eens erg mis gaan :smile:

    en drink niet te veel

  7. #7

    Standaard

    Dat is misschien nog wel de beste tip... Heb regelmatig om de zenuwen eruit te halen mezelf zo schandalig vol gegooid dat ik het ganse optreden verbokt heb. Om nog maar te zwijgen over de opnames (minidisc & video)... Nu drink ik inderdaad een paar biertjes, je wordt er wel iets losser van.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Ga er tot een uur of twee van te voren van uit dat álles mis kan gaan....dat houdt in: zorg ervoor dat dat niet gebeurd! zorg dat je reserve snaren hebt, extra kabels enz. zeg maar als er iets in je set-up het laat afweten, zorg dan dat je het óf kan repareren óf kan vervangen (reserve gitaar/versterker)...
    daarna moet je er gewoon van uit gaan dat het goed zal gaan. je niet meer druk maken. je hebt toch niet voor niets zo hard geoefend? je bent toch gewoon een goede gitarst (Vraag je vrienden even om dat te bevestigen als je het nodig vindt)? je hebt toch een perfecte band met je band? niks om je zorgen over te maken!

  9. #9

    Standaard

    als iemand tegen mij zegt dat tie me goed vind wordt het alleen maar erger omdat je dan iets moet bewijzen ofzo,ik heb er echt 1 hekel aan als mensen zowiwzo zegen dat ze iets goed vinden van je(zowel live als opnames)


    tevens vind ik erg moeilijk om bv voor 3 mensen te spelen,hoe meer mensen hoe makkelijker het optreden gaat dan heb je geen overzicht meer en laat je het gaan

  10. #10

    Standaard

    yep, zo heb ik over een tijdje m'n eindexamen en ik heb er meegemaakt waar alleen de jury in de zaal zit... slik...
    ik ga nog maar eens gauw m'n oude kennissen bellen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top