Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 201 van 441 EersteEerste ... 101151191199200201202203211251301 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.001 t/m 2.010 van 4401

Discussie: Post je stack

Standaard

Bump: deze week heb ik wat dingen opgenomen en eens een betere foto van de stack kunnen maken.

Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Mooie set! Klinkt lekker puur zonder teveel franjes niet? Is dat een Mesa DC-5?

Ik vind wel dat als je zo'n rack hebt dat je dat gewoon met wieltjes op de grond moet zetten en niet erop, is minder mooi...
    Spijtig ook van het gat in het speakerdoek... Hoe krijg je dat trouwens?

MS

Standaard

Dank! Mijn main sound is inderdaad puur het lead kanaal van de versterker, ik heb het rack enkel voor de effecten op het clean, een solo boost en de schakelmogelijkheden (achterin zit een EXEF Midi switcher) en de tuner natuurlijk. Het is overigens een mark III, een wat ouder type dan een DC-5.
    het rack kan er ook prima naast natuurlijk maar qua instellen is het wel zo handig om hem op de kast te zetten.

Het gat in het speakerdoek kreeg ik gratis bij de kast, volgens de vorige eigenaar was het een ongelukkige ontmoeting met een sm57... maar de speaker heeft er niet onder te lijden gehad gelukkig. Onderin zitten nu trouwens twee EVM 12L's en dat zijn erg fijne speakers icm de Mark.

Senior Member

Standaard

Geraakt zo'n SM57 door een speakerdoek?
    Is het de oversized versie of de traditional?
    EV speakers heb ik nog nooit getest... Hoe verhouden die zich tot V30's?

MS

Standaard

Blijkbaar, het doek is vrij stug maar als er iemand tegen een mic-stand aanvalt dan kan ik me voorstellen dat hij er doorheen gaat.

Het is een traditional, ik ben geen fan van oversized kasten.
    De EV's zijn neutraler van klank dan de V30's en ze gaan wat dieper (en strakker) in het laag. Ik heb ze enkel samen getest dus ik kan niet zeggen hoe ze op zichzelf klinken maar de combinatie is super.
    Ik vind ze niet steriel of klinisch klinken zoals je wel eens hoort over deze speakers, ze zijn wel erg helder en ze hebben veel definitie.

Senior Member

Standaard

Ik heb vorige week eens alles bij elkaar gezet om uit te proberen.
    Ik heb niet echt een slechte combi gevonden, gelukkig maar. Anders was ik nu al weer op zoek.
    Wel valt op dat die 5150 pakken meer gain heeft als die Recto.

MS

Senior Member

Standaard

Nice rig
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

Standaard

Ziekelijk mooie rig! Zou hem graag horen
    Wat speel je er het liefst mee? Het zal vast niet zachtaardig zijn maar je kan er toch veel mee.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Senior Member

Standaard

Haha eigenlijk saai van me, ik stel altijd mijn shit 't zelfde op en als ik iets bijkoop en alles test trek ik dezelfde opstelling.

Euh ik speel new age muziek.

Je kan er idd wel veel mee: Eén stack apart spelen, twee stacks tegelijk, twee heads op H&K, één head met één/twee cabs met evt fx bak in de loop,...

Gitaren kunnen trouwens allemaal single coil aan de brug geschakeld worden. Ze staan alle drie met EB 11-54 in Drop C.

Ik kan wel een redelijk goeie crunch sound uit het tweede en eerste kanaal van de Mesa en Peavey krijgen. Bij de Bogner is dat echt moeilijk want de gain op 8u geeft al druk.
    De mooiste clean heeft die Bogner (de rest gaat met wat afstellen ook goed hoor) en ja drive gaat bij alle drie wel redelijk

MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 26 november 2009 om 17:54

Tankman
    Guest

Standaard

Goh, je zou toch denken dat je bijna alleen metal speelt met zo'n rig. Die 5150 is geil!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten