Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 18 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 179

Discussie: Tubescreamers

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
    ik vind de boost-functie van de Fulldrive niet altijd even goed te balanceren, misschien dat de GT een leuk alternatief is..
    hoewel ik de 'gewone' aan/uit stand van de FDII wel heerlijk vind voor single coils of 'een randje'..

w.b. de Klon:
    omdat ik 'm toch niet (wil?) winnen, is dit misschien een leuke optie, ik weet niet of 't een Klon-kloon is, maar het ziet er wel interessant uit...

Dit dus
    Bij de GT 500 heb je 2 pedalen in één, oftewel een overdrive en een distortion, 2 verschillende dingen dus, maar wel te combineren en apart te begruiken....is feitelijk een hele dure Jeckyll & Hyde als je het zo beschouwt.

En je link, dat is een Klon Centaur, maar ik ga er niet op bieden, want nu staat ie wel op € 62,- , maar let maar op de komende dagen, die gaat dik geld kosten.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Senior Member

Standaard

QUOTE : "ik vind de boost-functie van de Fulldrive niet altijd even goed te balanceren, misschien dat de GT een leuk alternatief is..
    hoewel ik de 'gewone' aan/uit stand van de FDII wel heerlijk vind voor single coils of 'een randje'.. "

REACTIE
    ?? De boost-functie is regelbaar met een aparte knop.... Ik heb de FDII naast een TS-9 (originele!) getest en de TS-9 heeft ietsies meer MID, maar de FDII is veel diverser, uitgebreider instelbaar....
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les TeleStrat
    Dit pedaal moet, als ik het goed begrijp, zowel de vette sound van de 808 als de 'bite' van de TS9 kunnen.
    Dergelijke uitspraken leiden tot vertekende verwachtingspatronen en mythevorming.

Een TS9 is een FRACTIE helderder/aggresiever dan een TS-808, maar praat alsjeblieft niet over een 'vette' TS-808 vs. 'bite' van een TS-9.

Het zijn beide symmetrisch clippende, clean-signaal parallel doorlatende, IC-based overdrives, die flink wat van je laag afsnoepen. De boutique markt is ingesprongen op dat laag, en is later meer gaan doen.

TS9 naar TS-808 conversie is welgeteld 3 onderdelen vervangen (of 2, als je een originele '81 of '82 TS9 hebt, waar de JRC4558D al in zit), en ECHT NIET DE HOORBARE WERELD VAN VERSCHIL, DIE EEN HOOP MENSEN EN MODDERS CLAIMEN.

Ik heb een aantal RI TS9's gemod, heb er zelf één, die zwaar gemod is, en een originele uit '81, dus trust me...
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
    QUOTE : "ik vind de boost-functie van de Fulldrive niet altijd even goed te balanceren, misschien dat de GT een leuk alternatief is..
    hoewel ik de 'gewone' aan/uit stand van de FDII wel heerlijk vind voor single coils of 'een randje'.. "

REACTIE
    ?? De boost-functie is regelbaar met een aparte knop.... Ik heb de FDII naast een TS-9 (originele!) getest en de TS-9 heeft ietsies meer MID, maar de FDII is veel diverser, uitgebreider instelbaar....
    ik weet dat de boost functie regelbaar is met 'n aparte knop, volgens mij is dat de knop 'boost'

nee, wat ik bedoelde te zeggen is dat ik de FDII goed vind als TS'achtige, om m'n versterkers net dat beetje meer te geven om singlecoils lekker te laten klinken, dus als 'n overdrive..
    dat de boost dat algehele geluid nog eens extra, met dezelfde klankkleur, hárder maakt, daarvan ben ik niet altijd even onder de indruk.. dat boost ik liever m'n signaal dat de FDII ingaat, ervoor met 'n compressor of m'n SHO/Kentana.. of ik gooi de OCD eroverheen..

eigenlijk zou de Fulldrive II, zonder boostfunctie dus een van mijn favoriete pedalen zijn... ik hou ervan wat 't ding doet als 'ie aanstaat, niet minder, maar zeker ook niet meer (boost)...
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Nee, m'n punt is eigenlijk een beetje het ophemelen van wat wel getest is, of wel in het bezit is van iemand en dan glashard dingen zeggen als 'veel beter dan' of 'veel meer dan', terwijl ze die 'dan' niet eens kennen of getest hebben. In dit geval ging het om een Digitech pedaal, maar ik lees het bij zoveel dingen. Dat soort adviesen heb je in mijn ogen helemaal niets aan, omdat het gewoon een vergelijk is van nul.

Ik heb trouwens sowieso het woordje boutique niet eens genoemd. Maar om daar op in te gaan, ik vind 'boutique' één van de mooiste verkooppraatjes en dooddoeners in de pedalenwereld. Ik luister liever met m'n oren, zonder te weten of iets boutique is of niet. Maar dat is mijn mening. Als andere mensen denken dat boutique per definitie voor beter staat, mede door de prijs, tja, ieder z'n eigen. Ik heb zowel boutique als normale fabriekspedalen op m'n plank zitten en het zegt me helemaal niks.

Jawel hoor, die heb ik al gegeven. In het topic waar ie zowel een fuzz alswel een tubescreamer-achtige zoekt heb ik een Digitech DF7 als advies gegeven, omdat daarin beide zit verwerkt en absoluut geen tweederangs pedaal is. Verder heb ik 'm voor z'n blues-achtige fuzz een Rat aanbevolen eens te testen. Of dat de beste opties zijn weet ik niet, maar het zijn wel pedalen waar ik ervaring mee heb.
    ik had dat andere topic even niet in gedachten, sorry daarvoor..

De DF-7 vind ik erg handig, die zit verpakt in de EX-7 die ik had... toch vond ik mijn drive pedalen beter klinken dan de modellen in die EX-7/DF-7..

wat dus niet wil zeggen dat ik de Digitech's niet goed vind, maar dat ik meer van 't 'geluid van 'n fulldrive' hou dan 'het geluid van een TS-9'
    en dat ik meer 'van het geluid van een OCD' hou, dan 'van het geluid van een DS-1, als DF7-model, of als Boss, of als Keeley's gemodde versie'..

maar uiteindelijk zit er tussen de meeste pedalen, voor mij niet genoeg verschil om er bijv. meer dan 100euro/150euro neer te leggen..

en tegelijkertijd vind ik het dan ook wel 'fijn' dat er pedalen als 'n Alberta zijn, die 'boutique-genoeg' zijn; maar wel erg goedkoop...
    en natuurlijk de Bad Monkey, die geen boutique is, maar wel een aparte exclusieve status lijkt te krijgen, IMO...

all in all wilde ik je niet afvallen ofzo, maar 't begint altijd te kriebelen als mensen het topic loslaten en -iets feller- op elkaars posts reageren..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

drap
    Guest

Standaard

Maar die Alberta, die neem je toch niet omdat ie boutique is? Ik neem aan dat je het geluid geweldig vindt.

Dat felle, ik probeerde ook niet zo zeer Jan Buurma aan te vallen op z'n post. Ik haalde z'n post aan als een voorbeeld. Als je aan een vergelijk doet in je stelling, dan zou je toch die vergelijking ook in werkelijkheid hebben moet ondervinden. En dat haalde ik nou niet bepaald uit die post., zoals heel veel van dat soort goedbedoelde adviesen. Dat ie verder z'n pedalen adviseerde vind ik prima zelfs, dat doet er tenminste toe. Maar daarin werd ik niet helemaal begrepen en ben er daarom ook niet verder op ingegaan.

Standaard

kleine review van TSgevalletjes. vond dat wel passen in dit topic.

nadat ik de TS9Dx van een maat van me had getest op mn engl versterker (rackje, 530 en engl eindtrap) en tot de conclusie was gekomen dat een TS wel een leuke toevoeging was op mn rackje; de engl is behoorlijk midscooped, zeker het drivekanaaltje en dat matcht leuk met een TS met die kenmerkende midhump.
    heb getest met een standaard USA strat over een ENGL thunder, waarbij ik voornamelijk over clean met een randje heb getest en met lichte crunch, waarbij ik de gain nooit verder heb gedraaid dan 9 uur en voornamelijk met het volume heb gespeeld.

vandaag de Maxon OD808 gaan testen, samen met de standaard TS9 en de Bad Monkey. dat was bij Feedback en vond de lieden daar relatief best behulpzaam, normaal is dat minder.

goed, korte reviews:

1. bad monkey
    leuk pedaaltje voor de prijs, echter vond ik hem niet echt heel erg solide qua bouw, maar dat is geen probleem, want als ik zo'n ding koop komt ie in de loop van een looper te hangen in mn rack.
    in vergelijk met de andere 2 laat hij het laag beter in tact, maar daar was ik al voor gewaarschuwd: er zit een lo knop op, die compenseert voor het wegsnoepen van laag wat de andere 2 wel doen. waar echter de EQ flexibeler is, vond ik de feel en de sound wat gekunsteld (weet geen beter woord, vergelijk het met een meid die dr gezicht helemaal ondergeplamuurd heeft: nep). Ik had het idee dat de hoge fizz die een Engl van zichzelf al heeft er enige "solidstate" fizz bij kreeg en dat zorde er voor dat ik het een leuk ding vind, alleen niet voor mij.

2. allereerst hier veel minder de "solidstate fizz" en feel die ik storend vond in de bad monky, wat ik een pre vind. tja, de bekende midhump en lowcut wel heel erg banaal overduidelijk aanwezig, maar dat is voor een englamp misschien wel een aardige toevoeging. in ieder geval klonk de engl in ene niet meer als een engl: veel grovere grit en een heel andere signatuur. Heb nog niemand gehoord over de combinatie van een Engl en tubescreamer, maar eigenlijk kunnen die twee prima samen.
    het verschil tussen de OD808 en de TS9 is inderdaad het scherpere van de TS9 die naar mijn gevoel ook een tikje meer gain heeft bij de zelfde setting dan de meer mellow klinkende OD808. vond het echt een hoorbaar verschil, in ieder geval wel naast elkaar. als ik zou moeten kiezen zou ik neigen naar de maxon, maar het scherpe van de TS9 had wel 1 voordeel: hij is gedefinieerder dan de OD808 en dat is iets wat ik kan waarderen.

toch heb ik er geen 1 meegenomen en dat om de volgende redenen. Het gaat banaal klinken denk ik; maar een TS voegt voor mijn gevoel niets toe dat een goede buizenamp niet kan. Er zit altijd een soort kunstmatige fizz bij, die niet uit de amp komt, het klinkt en voelt veel minder natuurlijk. als ik een lekker pak midden in mn geluid wil hebben, zal ik gewoon een Mesa preamp moeten kopen, want daar zit ie al bij.

mijn idee voor de topicstarter; koop gewoon een goede buizenamp met een lekker OD kanaal er op.

Harrald

Senior Member

Standaard

Ik heb op internet gelezen dat er het afgelopen jaar twee tests van pedalen in het blad Gitarist zijn verschenen, die ik graag eens zou willen lezen.

Heeft iemand het nummer waar de volgende tests in staan?

Gitarist van april 2006: test van o.a. de Maxon OD 808/820/9
    Enkele maanden geleden schijnt er een test van de pedalen van ISP Technologies in gestaan te hebben (met o.a. de Totally Blues).

Als iemand deze artikelen heeft, zou men deze dan willen inscannen? ik ben heel benieuwd.

Alvast bedankt
    Electrics: Fender U.S.A. Standard Stratocaster (± 1991), Gibson U.S.A. Les Paul Standard Faded (2007),
    Acoustics: Sigma DM-5 (± 1980), Ibanez Artwood Series AW140QM-ECE (± 2008 ), Maton EBG808TE (2009)
    Amps: Adonis GA15, Vox VR30R, Schertler Unico
    Effects: Korg AX5G, iSP Technologies Totally Blues, Danelectro DTE-1 Reel Echo
    Mics: AKG C3000B, Shure SM57LC
    Cables: Proel Stage Series, Planet Waves XLR, Monster Cable Acoustic

drap
    Guest

Standaard

Ik heb hier nog twee dozen vol gitaarbladen, waaronder ontzettend veel Gitaristen. Ik beloof niks, maar ik ga voor je zoeken. Je leest het tezijnertijd wel.

Senior Member

Standaard

ff een vraagje...

Wat is nou een goede overdrive om het overdrivekanaal van je versterker extra gain en ietsje meer ballen te geven zonder dat het je geluid echt aantast?

Ik zit te kijken naar:

Fulltone OCD
    Blackstar Boost (zit buisje in)
    Menatone Red Snapper

Of is er iets beters?

IS zo'n cleanboost van HWA wat? Of geeft ie niet echt meer gain aan je signaal?
    Zoekt een (rock)band in Zwolle!!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten