Ik zag het topic en was erg verrast door dit ding. Een rockcity-apparaat waar ik als ouwe rockcityrocker/pedalenfreak niks van wist?
Ik kon natuurlijk effe bij Peter op de koffie gaan - hij woont een straat verderop. Maar het ding kwam me bekend voor, vooral de plaatsing van de switch in de hoek - en met het door velen hier vervloekte witte plastiekje.
Mijn eerste verdachte was Roel kweeniehoedievanachterheet. Hij is bassist van
Borehole en roadie van PPS. Borehole repeteert tegelijk met mijn band in hetzelfde pand (dat kan, want we spelen allebei godsongenadig hard en hebben geen last van elkaar).
Roel soldeert graag en overlaadde me de afgelopen maanden al enkele malen met fuzzen van eigen makelij - die vet en heftig ( a la Borehole) klonken.
Een week of drie terug kwam ie aanzetten met een ( groengespoten!)Tubescreamervariant, naar eigen smaak gemod. Met schakelaars voor wat extra drive en extra laag en zo. Ik heb ermee gespeeld, het ding klonk goed en bleef in een rechtsreekse vergelijking met mijn favo-TS (een ouwe TS9) heel goed overeind. Vooral het extra-bas standje beviel me wel.
Dus ik heb hem net gebeld en hij is inderdaad de schuldige. Hij vertelde me dat hij Peter het groene pedaal had laten testen. Peter was erg gecharmeerd, maar vond de schakelaars niks. Daar kan ik me wat bij voorstellen, want die priegeldingen moet je niet hebben op het podium. Als Dikke Dennis eroverheen valt of zo...
En Pietje Pan wilde zijn eigen graphics er op. Resultaat is deze Drive-O-Matic. (kenners zullen weten dat eerder een apparaat met deze naam op de markt verscheen, van
Stamps. Maar er is geen enkele overeenkomst tussen beide pedalen - afgezien van het feit dat ze allebei Tubescreamers 'plus' zijn.
Volgens Roel is de zaak een beetje uit de hand gelopen, met de graphics en de plotse belangstelling na de mailing die hij vandaag de deur uitdeed. Het ding is een grap, 'we doen wat we leuk vinden'. De productie is niet rendabel. Maar hij heeft er nog enkele gemaakt of op de werktafel liggen. Die kunnen gekocht worden.
Hij heeft beloofd dat hij er een langs komt brengen, want ik ben volgens hem de King of Pedals in Rockcity ( -asjeblief, zeg!)
Hij geilt ontzettend op mijn ouwe D_H-approved Triangle Big Muff en wil het ding heel graag lenen, waarschijnlijk om eens lekker na te bouwen. Misschien binnenkort een BIG MUFFzoonvanPIet?
Anyway: ik krijg er een in bruikleen...
Ik hou jullie op de hoogte!