Wie vind jij de coolste Nederlandse gitarist? Zelf denk ik aan Aart van Face Tomorrow...........
Printable View
Wie vind jij de coolste Nederlandse gitarist? Zelf denk ik aan Aart van Face Tomorrow...........
Jan Akkerman
+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ozzy
Boudewijn :-D :-D
Marcel Coenen, Anand, Joop Wolters en inderdaad Boudewijn maar ook zeker Robbert!! Shred forever man.
Eelco Duinsbergen
+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir
Tis een lelijke nerd maar man wat kan die gast spelen.
arjen lucassen
Ja! :wink:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maiden Michiel
Akkerman!
Marcel Coenen :D
erik kanarie zandstra
Eddie van Halen :-D
Is niet echt een Nederlandse gitarist, hij is pas gitaar gaan spelen in Amerika, dus nog voor ze verhuist warenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
ik kan er ook naast zitten hoor, ik ben geen fan ofzo
-Jan Akkerman, als ie er echt zin in heeft!!!!! en ook eigenlijk meer zijn oudere werk.
-Adje Vandenberg
-Eelco Gelling
-Luc-O, Robbert en Boudewijn
En wat ik laatst van Roy Segers hoorde was trouwens ook beslist niet misselijk!
Oh ja en die gitarist die op de eerste cd van Anouk meespeelde (Lex Bolderdijk?)
Eelco gelling
En die gitarist die Candy Dulfer een tijdje heeft gebruikt,
wat was zijn naam ook alweer begint met een E, die is goed.
zag hem op het Noth Sea Jazz festival op tv.
Ja Roy was ik nog effe vergeten, vette shit!! :-D
Edgar Tyfus van Kringspiertyfus! :-D
http://members.home.nl/tuider/egger1.jpg
:o Vreemde gitaar trouwens :D :wink:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeathGrinder Merijn
HIER kun je wat foto's van hem vinden met gitaar. :-D
Edit: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=32056
Jan Akkerman.
Twan van Gerven(?) van Beef is ook wel cool :)
Julian Sas geweldige blues gitarist als het hard moet en Hans Theessink voor het rustige Blueswerk allebei geweldige gitaristen :wink:
Hé bedankt man! :lol:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70
2-1( twan ) van beef cker :D
En natuurlijk niet te vergeten Angus Young, die woont zo nu en dan ook in Nederland. Hij heeft hier tenminste een huis op naam staan.
- Ron van Beynen (goofy & the regulars)
- Thijs de Jong (present danger)
Hier is een videoclip van Thijs in actie;
http://www.presentdanger.nl/Present%...%20Visions.wmv
-Eelco Gelling (Cuby and the Blizards) luister maar eens naar "Groeten uit Gröllo
-Jesse van Ruller: kheb um een paar keer live gezien met trompettist Eric Vloeimans.........wow!!!!!!
-Leendert Haaksma: gewoon een super veelzijdige sessiegitarist en zijn Hook versterkers klinken te gek (kijk maar is bij Van de Haar op de site)
-Lex Bolderdijk: idem als de heer Haaksma
-Twan van Gerven: shredden en reggea spelen te gelijk......VET!!!
-Anton Goudsmit: speelt lekker freaky en NCC is een van de beste bands van nederland.......of beter gezegd van de wereld
Eelco Gelling, kijk eens naar de DVD don't stop the show van de Earring. Die bril :D En dan dat spel :o
En Jan Akkerman. als ie lekker alternatief Hocus Pocus gaat spelen kan ie volgens mij wel uren doorgaan zonder te vervelen.
Daniel Lohues (met de Louisiana Bluesclub 8-) )
Twan van Gerven is idd cool ja!
omg wat verschrikkelijk.. wat een crappy shit zeg jezus christus, echt muziek die nergens op slaat, en dan die solo, de sound volledig verneukt, klinkt voor geen meter en dan ook nog eens die solo zelf die echt gewoon zwaar nergens over gaat.. nee sorry hoor, dit kan ik geen onwijs goede gitarist noemen.. en cool al helemaal niet (met ze backwards cap :cool: )Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe
Jesse//
omg wat verschrikkelijk.. wat een crappy shit zeg jezus christus, echt muziek die nergens op slaat, en dan die solo, de sound volledig verneukt, klinkt voor geen meter en dan ook nog eens die solo zelf die echt gewoon zwaar nergens over gaat.. nee sorry hoor, dit kan ik geen onwijs goede gitarist noemen.. en cool al helemaal niet (met ze backwards cap :cool: )Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe
Jesse//
Nounou, zo slecht is het toch niet? Als ik zo'n nummer in elkaar gehad gezet zou ik er toch wel trots op zijn. En met die solo is weinig mis. Het is misschien wat langdradig en vooral niet verrassend, maar dan nog.....
Ik heb soms het idee dat het populair is om tegen jong talent van eigen bodem te zijn ofzo, want het is niet stoer om bijv. Direct (of hoe schrijf je dat) goed te vinden. Nu is Direct ook mijn muziek niet, maar ik heb weldegelijk waardering voor die mannen (of mannekes eigenlijk).
En dit kan ik ook best wel waarderen hoor. Al ben ik het met je eens dat "onwijs goede gitarist" misschien wat ver gaat inderdaad.
Di-rect, ik hou niet van de muziek, maar ze kunnen wel goed spelen inderdaad.. altijd strak zo wat.. en ik loop ze altijd per ongeluk tegen het lijf op festivalletjes enzo.. en dan spelen ze vaak gewoon goed.. vind de muziek niets, maar kwalitatief wel wat hoogstaander dan die crap van present danger (wat een naam ook!)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70
Jesse//
:D :-D :D :-D :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IndiepoprockJesse
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IndiepoprockJesse
"The National Guitar Awards
In december 1999 heeft Thijs de Jong meegedaan aan The National Guitar Awards.
Nadat Thijs beste gitarist van Brabant werd in 's-Hertogenbosch is hij als zesde beste gitarist van Nederland geëindigd in Hilversum.
Zoiets word je denk ik niet zo maar hm?
Eelco Gelling is inderdaad super, hij is meende ik ooit nog gevraagd door John Mayall om bij hem te komen spelen.
En natuurlijk is Jeff Zwart een hele goede Nederlandse gitarist. Hij speelt nu met Spanner (Syb vd Ploeg) en een aantal jaren geleden met Dilana Smith. Maar zn bluesbandje ; Brinkels Blues Band, is veel cooler eigelijk.
Mike Donkers en Ruben Klabbers van The Mellotones
Ad Depat
Goeie gitarist, relatief onbekend, maar me 8-) esterlijk virtuoos en snel!
Leendert Haaksma blijft toch stoer. Afgelopen zondag met Soulvation zien spelen, met enkel een Strat en een Pod met Floorboard. (zo'n rackversie, die hij in een flightcase deelt met Michel van Schie, die een basspod heeft)
Ongelooflijk cool die dingen die hij toevoegt!
Die jongens van Di-Rect zijn goede muzikanten, maar verkijk je niet op wat er op band meeloopt tijdens zo'n optreden. Waar die acoustische gitaren en strijkers afentoe vandaan komen....
En vergeet Rob Winter niet, die toch een hoop gitaarpartijen met hits op zijn naam heeft staan!