Post hier eens mooie RACK-PIX van profs of je eigen... ben benieuwd, ook graag uitleg over de verschillende units!
Tot later!
Printable View
Post hier eens mooie RACK-PIX van profs of je eigen... ben benieuwd, ook graag uitleg over de verschillende units!
Tot later!
Ja, ik zou ook wel eens e.e.a. over schakelingen/aansluitingen willen lezen en zien
Volgens mij zijn er al heel veel van die topics maarja............kijken kan nooit kwaad :lol:
Okay here we go, first pic of the topic. Niet echt rack-rack zoals jullie het bedoelen, maar m'n bassamp zit in een rack.
Deze foto is in onze repetitieruimte.
http://www.everlasting.be/bart/gitaa...april_2004.jpg
De setup van John Ou
http://community.webshots.com/s/imag...2MvZXil_ph.jpg
En hiero een plaatje van 2 weken geleden:
http://riffenstein.kingsmeade.net/images/New%20rig.jpg
Nice :razz: :-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ieme
Mooi spul yoeri!! nog veranderingen in t vooruitzicht?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein
Maar euhhhh :Citaat:
Hoe gebruik je dit alles nou in combinatie met je EnGL ...??? Je had een Boss ..waar gebruik je die voor ??
Ik neem aan dat je met je ENGL scheurt ......?
Hoe aangesloten ....vooral de signaal routing ....???
Analie-G
Uiteraard :razz: Ik heb nog wat leuk spul onderweg!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ieme
Tussen gitaar en de versterker zitten enkele effecten, die worden geschakeld via een Axess Electronics GRX-4. In de 4 loops van de GRX-4 zitten:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G
-GX-700, enkel nog voor wah omdat die midi-controllable is maar ik heb een Teese RMC3 gekocht, volgende week is die er, dan vliegt de GX-700 eruit
-Mod Pro, voor al de modulatie effecten voor de pre-amp, sommige fx vind ik lekker klinken, anderenniet dus het wordt afwachten en testen of die blijft
-Boss SD-1 voor een cleane boost
-Ibanez TS-10 voor lead boost, voor bluesy licks etc.. De SD-1 en TS-10 zullen binnen enkele weken vervangen worden door 1 pedaaltje, een FoxRox ZIM
De out van de GRX-4 gaat de versterker in en de G-Major hangt in de loop. Verder zit er nog een Furman AR-2306 voltage regulator in.
Ik dacht dat je pas geleden een topic had geopend dat 'het einde is in zicht' heette??? :razz:Citaat:
Maar je Line6 er misschien weer uit?? Waarom? En heb je al over die FoxRox ZIM gespeeld of is het afwachten?
Het einde is in zicht, maar ik heb geen enkel idee hoe ver weg het nog is :razz: De Mod Pro moet ik nog eens helemaal opnieuw tweaken om te bekijken of ik er kan uithalen wat ik wil. De ZIM is afwachten maar met de veelzijdigheid denk ik dat het niet fout kan gaan!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BramVersteeg
+1 :-DCitaat:
Het einde is in zicht, maar ik heb geen enkel idee hoe ver weg het nog is :razz:
Yoeri, die FoxRox wat is dat precies voor een pedaal? Ik ben al heel lang op zoek naar een 'allround' boost pedaal en ben nu aan het overwegen om een Fulltone Fat Boost aan te schaffen.
Kan er niet eens iemand dat rack van Petrucci posten en iets vertellen over schakelingen en aansluitingen en wat waarvoor werkt?
Waarom heeft hij bijvoorbeeld 2 TC2290's? Backup?
Lijkt me strak om zoiets te horen.
Kan er niet eens iemand dat rack van Petrucci posten en iets vertellen over schakelingen en aansluitingen en wat waarvoor werkt?
Waarom heeft hij bijvoorbeeld 2 TC2290's? Backup?
Lijkt me strak om zoiets te horen.
Chiel,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiel
de ZIM is eigenlijk een 2-kanaals boost/od-pedaal. Channel A is een boost met volume en drive, channelB heeft volume, drive, een voicing setting met 8 voicings en een Depth om de voicing aan te passen. Elk kanaal heeft een interne EQ. Elk kanaal heeft apart een in en out waardoor ze perfect bruikbaar zijn in een looper. Het pedaal op zich lijkt me al super veelzijdig en dan heb je nog eens de mogelijkheid om andere 'ZIM-cards' aan te schaffen. Hierdoor verander je eigenlijk het kanaal, je kan zo binnenkort een TS-card of een distortion of fuzz card krijgen. Per kanaal een aparte card dus perfect aanpasbaar.
http://www.foxroxelectronics.com/ZIM%201.html
Post even een plaatje van het rek. Pertrucci heeft zoveel verschillende rekken dat is echt geen idee heb welke je bedoeld.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maiden Michiel
Is het dit rek van petrucci wat je bedoeld??
http://www.axess-electronics.com/pix_usrs/r15a.jpg
http://www.axess-electronics.com/pix_usrs/r15b.jpg
http://www.axess-electronics.com/pix_usrs/r15c.jpg
Ja die ja, en met al die kabels daar achter word ik er ook weinig wijzer uit
hé
dit trekt verdacht veel op 't mijne!
Jezus, had je dan je geld niet beter aan fatsoenlijke spullen kunnen uitgeven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet hoe het allemaal is aangesloten. Het zal allemaal wel op loops zitten. Maar waarom 3 roadkings? Is eentje niet genoeg??Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iced Dragon
Jezus, had je dan je geld niet beter aan fatsoenlijke spullen kunnen uitgeven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet hoe het allemaal is aangesloten. Het zal allemaal wel op loops zitten. Maar waarom 3 roadkings? Is eentje niet genoeg??Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iced Dragon
Hij gebruikt 2 RKs in stereo voor zijn crunch/lead tones en eentje is backup en gebruikt 2 Lonestars voor clean, ook in stereo. Voor de rest heeft hij alle fx dubbel voor backup.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimmeltje
Kzie toch maar 1 G-Force en 1 GTR4000. Explain.Citaat:
Betrouwbaar spul waarschijnlijk :-D :-D
Ik denk dat hij vooral delays en reverbs gebruikt vandaar dubbele 2290 en M3000. Ik denk dat hij uit de G-force chorus haalt en pitch uit de GTR4000. Ik zal even het artikel in Guitarist moeten opzoeken wat er precies inzit en waarom.Citaat:
Interessant. Ik dacht dat de GTR4000 ook erg goed was met chorus. Ik zou eerder kiezen voor een chorus uit een Eventide dan uit de G-Force maar door de euri omstandigheden kan ik geen Eventide betalen en zal ik het moeten doen met een G-Force en M3000 is toch wel een beetje een galm unit? Ik dacht dat Petrucci altijd Galm van Lexicon gebruikte.Citaat:
Interessant. Ik dacht dat de GTR4000 ook erg goed was met chorus. Ik zou eerder kiezen voor een chorus uit een Eventide dan uit de G-Force maar door de euri omstandigheden kan ik geen Eventide betalen en zal ik het moeten doen met een G-Force en M3000 is toch wel een beetje een galm unit? Ik dacht dat Petrucci altijd Galm van Lexicon gebruikte.Citaat:
He Ieme , niet met mijn fotoos patsen ja :D
prachtig om te zien (en waarschijnlijk ook om te horen).
ik hou van kabeltjes, knopjes en rackjes!
Waar heb je em vandaan? ik wil MEER MEER MEER!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kokeleko
Ik zal ook even een foto van mijn rek maken hier op forum. Moet hem ff wat kleiner fotosoepen want 1024 * 768 is beetje aan de grote kant
Vult mooi op man! ben erg benieuwd! ff foto met alles erbij, pedaal, gitaren, speakers alles!Citaat:
+666!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amon
Dat rackie van John is een 3 weg systeem ......3 mesa`s ..geen backups...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maiden Michiel
die roadies kunnen praktisch alles maken wat er kapot gaat en anders heeft hij zo een nieuwe van de dichtsbij zijnde dealer....
Die dubbele TC delay : links en rechts .....verschillende delay tijden ....die apparaten hebben namelijk maar 1 delay ...dus geen ping pong etc.....
2 M3000 : hij schakelt ze niet met midi ...trage schakeling + het effect komt na een seconde pas erop dus : 1 m3000 voor de lange galm en de andere voor de korte.....
G Force is voor de Mod FX.....en de Harmoniser echt voor de Harmony stukken en evt toevoeging van de Pitch Detuner samen met de GForce chorus ..heel erg breed ...
Dit is de linker rack !!
De rechter rack bevat allemaal apparaten die de pre-amp signaal bewerken voor de droge signaal ...dus als je evt een compressor wilt op je droge signaal.....
tis nu erg laat ..ik ga nu maar eens slapen .....
Anand
Tja bekabeling .....blijft spannend he ..