Wat was je beste modificatie van je standaard elektrische gitaar?
Printable View
Wat was je beste modificatie van je standaard elektrische gitaar?
2 flessen Grolsch beugel drinken en de rode rubbers gebruiken als straplocks.
Ja, die is leuk. :)
Zeker, de Grolsch op 1.
Op 2 het standaard loskoppelen van tone knobs waardoor er geen imp. load is en dus ook geen treble bleed nodig.
3: Glow in the Dark stickers op de side dots.
3: Silent plugs op alle gig kabels.
Eigen mod: een strat trem block op een tele. Daar is wat freezing voor nodig maar klinkt beter (meer sustain en boventonen) Ben ik de enige? Ik ken geen andere voorbeelden.
De TX02301-A mod is de enig mod die er écht toe doet. Ik heb hem op al mijn gitaren laten toepassen
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...41c601e2ea.jpg
De eerste mod die zich meermaals terugbetaalt bij verkoop. 😁
Al mijn gitaren klinken beter als ze bespeeld worden door iemand anders.
Een Graphtec topkam wil ook nog wel eens helpen. Seymour Duncan pickups. Betere mechanieken. En vooral, goed schoonmaken en afstellen.
Afstellen vind ik geen mod, maar soit.
Voor mij locking tuners eigenlijk, weet dat het voor velen een koud kunstje is, snarenwissel, ik blijf er wat mee stoeien.
Gelukkig doe ik het niet vaak, maar if so, en ook t.b.v. de stemvastheid; locking tuners met stip op 1.
Het vervangen van de plastic cavitycover door een dikke stalen. Geen neckdive meer bij mijn Iceman.
Het laten plaatsen van een Wilkinson trem (only dive) op mijn Epi LP en de originele pups te vervangen door burst-buckers.
Graphtec topkam en klemmechaniken.
Pickups is smaak tenzij je een hele goedkope plank hebt dan zou ik er inderdaad een setje dimarzio’s of Seymour Duncans in frotten.
Plus die Grolsch rubbers als strap locks, beter is er niet en je hebt er dan ook bier pret bij😁
Seymour Duncans uit m'n LP gehaald en Donlis + DiMarzio erin.
DiMarzio X2N uit m'n superstrat gehaald en Bill Lawrence L500 erin + toonpots afgekoppeld.
Setje Guyker Lockingtuners van Ali op mijn stratje.......
En Graphtec topkam volgt.....:noob:
Ook bij Ali? Ben ik wel benieuwd naar.
Zijn best heel OK!
Ik bedoel het topkammetje hè, die tuners wist ik al ;)
Nee topkam laat ik door een luthier doen...... sorry man!
Ik ga er toch maar eentje van Ali proberen. Komt op een Tele, zit te dubben of ik daar ook betere tuners op ga zetten of op de betere kam vertrouw.
DIY no load tone pot
https://www.tdpri.com/threads/no-loa...t-2014.466061/
op gitaar met 4 way switch alternatieve schakeling waarvan de brugpup zelf ook serie en parallel geschakeld kan worden via mini switch
N>N+B>B>N+B in serie
andere gitaar met G&L PTB tone controle
alternatieve 5 way
M>M+N>N>N+B>B
Seymour duncan lil 59. Zowel in een strat als in een tele.
Ik vind dat zo een kut element, zo zie je maar, smaken verschillen. :)
Een mod die ik nog moet doen maar waarvan ik zeker ben dat ik er erg blij van wordt: een bass rolloff op mijn nieuwe jazzmaster assemblage project zoals reverend en g&l ze ook leveren. Werkt op mijn reverend met p90’s fantastisch
Treble bleed op de volume pot.
miniswitch monteren waarmee je hals en brug pup op de Strats verbindt. Dus in selector switch op stand 1 en 5 zijn zowel brug als hals aan, op stand 2 en 4 alle elementen aan. Uiteraard wanneer de miniswitch uit staat heb je de standaard schakelingen. Ingreep van niets maar leuke toevoegingen van sounds!
Daarnaast zag ik de EMG DG20 voorbij komen. Zeker ook een aanrader! Een van mijn Strats mee uitgerust (ook bovengenoemde schakeling op gemonteerd). Erg leuke set!
Voor de Gibson (style) mannen en vrouwen: VintageInspiredPots en 50s wiring
4 way switch of push pull om brug serie en parallel te kunnen zetten inderdaad!
Randen van een hals een beetje ronden is ook een fijne.
Een dikke laklaag van de hals opschuren.
Van die stalen gebogen zadels, waar ik ook na polijsten e.d. steeds binnen de kortste keren weer snaren op brak, vervangen voor graphtech zadels.
Ik heb alleen maar overdreven snaarbreuk op TOM's. Wraparound is daar dan de oplossing voor.
Heb ik dan weer geen last van, en ik prefereer een zo groot mogelijke snaarhoek over de brug, ik zet bij voorkeur het staartstuk zo laag dat de snaar nét de "achterkant" van de brug niet raakt
Heb het niet zelf gedaan maar zo gekocht; mijn Starfire heeft een killswitsch i.p.v. een elementschakelaar.
Elementen is een kwestie van volume opendraaien.
En brugpup staat uit fase.
Ben niet zo een brugpupfan, wel uit fase liefhebber (ook op mijn Mustang), dus dit werkt eigenlijk wel mooi voor mij; dikke wat wolligere neckpup en dan brugpup er uit fase bij draaien.
Gretschbuckers vervangen voor een setje TV Jones in mijn Elliot Easton signature. Niet goedkoop, maar die pickups zijn echt magistraal.
Verder Schaller straplocks op elke gitaar, maar dat valt nauwelijks meer onder mods naar mijn gevoel.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
een push pull pot zodat in het middenstandje van een LP je kan kiezen: of beide pickups in fase parallel of beide pickups uit fase in serie.
uit fase in serie is mijn default tegenwoordig: zoveel bruikbaarder naar mijn smaak!