beste Luidspelers,
ik heb een Hughes & Kettner Access en weet niet of er nu
Sound module A of B in zit
wie kan zeggen wat welke soundmodule is, module1 =
en module2 =
zie fotos!
Printable View
beste Luidspelers,
ik heb een Hughes & Kettner Access en weet niet of er nu
Sound module A of B in zit
wie kan zeggen wat welke soundmodule is, module1 =
en module2 =
zie fotos!
hoe plaats ik hier fotos?
Switch 2 ingedrukt houden en Access aanzetten.
1.0 in display -> A
2.0 in display -> B
Meen ik.
ja, dat klopt als je volgens mij software versie 2.0 hebt,
ik heb helaas nog de ouderere software geïnstalleerd
Switch 2 ingedrukt houden wanneer je de preamp aanzet, maar dan kun je volgens mij alleen de firmware versie uitlezen.
Staat het niet ergens op de printplaat? Meen me zoiets te herinneren.
onder een stukje schuim stonden er inderdaad toch wat kleine letters op de print:
SR1 mo 1.01
aangezien er bij een andere printversie SR1 mo 2.01
zou ik denken dat ik toch module A heb
maar dan heeft deze jongen/man pech want hij denkt een module B in huis te hebben en dat is
dezelfde print/pcb als de mijne, dus dan waarschijnlijk A:
http://www.sevenstring.org/forum/gea...-vs-250-a.html
nog steeds geen echte zekerheid dus
Ik vermoed ook dat je de eerste hebt. Toevallig het groene printplaatje? Die 2.01 in de display slaat trouwens op de firmware. Destijds kregen gebruikers de mogelijkheid om tegen een geringe vergoeding een andere e-prom te kopen. Die loste wat probleempjes op met knallen bij het kanaalswitchen en wat midi gedoe.
Als je het echt zeker wilt weten moet ik er eentje open schroeven. Die heeft gegarandeerd de andere soundmodule.
ja, print is mooi strak donker groen !zie tweede foto boven
die 2.01 staat op de print geëtst, niet in het display! :-)
als je tijd en energie hebt, dan zou ik het zeer waarderen als je er eentje open schroeft en eventueel ook een foto maakt van de print, beide zijden
ok, bedankt voor de eventuele moeite!
toch vreemd dat H&K het niet wat duidelijker vermeld op tenminste de module PCB printplaat zelf
Waarom wil je daty eigenlijk weten, is er zo veel verschil in ?
Ik heb er in het verleden heel wat gehad, beetje haat liefde met dat ding, maar ik weet eerlijk gezegd niet meer wat het verschil was en of je dat ook kon horen.
Versie B schijnt moderner te klinken.
En dat is voor jongens als ik, die de pest hebben aan alles dat vintage klinkt en smoelt, interessant.
Versie B heeft meer gain, meer sweep in de toonregeling, vetter clean, eigenlijk alles wat extremer. Overigens is de Acces inmiddels ook gewoon vintage hoor. ;)
Ik bespeelde 'm via een Marshall top, waarin een 1959 chassis met eindtrap met nog iets anders, ik denk dat je het een JMP kunt noemen. Goed voor zo'n 110 watt aan super cleane power per kant. Verder een Boss GX-700 in de effectloop en een volume pedaal er ook nog tussen gelust. :punk:
Nou het is mij nooit opgevallen en ik heb vast verschillende types gehad want ik denk dat ik zeker 6 heb gehad.
Maar ja ik had ook elke keer weer wat anders aan effecten en speakers dus is het vergelijk niet opjectief.
Blijft een ondergewaardeerd ding trouwens, persoonlijk vond ik de carvin quad x amp nog mooier.
ik heb binnenkort alle twee de versies in huis en kan ze dan vergelijken
mijn bevindingkjes zal ik hier posten!
En om nog wat verwarring te stichten: mijn soundmodule A heeft een lichtbruin gekleurde printplaat. Soundmodule B heb ik al een eeuwigheid ingebouwd in de Access. Weet zo gauw de kleur niet.
Ik ben geen techneut en leg het daarom misschien niet goed uit. Maar foto 1 is voor mij lichtbruin en foto 2 is voor mij groen. Met printplaat bedoel ik de kant waar de componenten zitten. En dat zeg ik wellicht verkeerd.
Module 2 is dus nog steeds (gezien de componenten) soundmodule A.
Voor wat het je waard is...ik heb de Access destijds rechtstreeks bij H&K gekocht toen hij op de markt kwam met soundmodule A. Later heb ik soundmodule B er los bij gekocht. Ja ik weet het....ik heb al grijze haren, haha.
Met de Access waar ik op speelde, is het precies zo gegaan. Rechtsreeks via de importeur in Hoogerheide gehaald en de nieuwe soundmodule een keertje op een Duitse beurs opgepikt. Daar ook Thomas Blug leren kennen, aardige gast en een prima gitarist.
Ik heb er ook een paar...... grijze haren ;)
@Sopie:
ja, ik begrijp je wel hoor!
ik maakt een foutje en haalde dingen door elkaar:
ik bedoelde:
als jij beweert dat de module op de 2de foto (module 2) module A is, dat is de eerste foto module B , omdat er andere componenten op zitten!
en ik heb geen grijze haren! (geboortejaar 1965)
@toromusica:
Dan begrijpen we elkaar!
@Erik de Perik:
Dan heb jij dezelfde weg bewandeld als ik. Ik heb destijds in Frankfurt (geloof ik) Thomas Blug de Access horen/zien demonstreren. Ik was degene die er stond te kwijlen...
ok, ik hoor duidelijk verschil en mijn voorkeur gaat uit naar module B
de Acces heb ik gekocht voor Direct recording thuis, met wat extra spul erbij (compressie, EQ, ambient/ galm)
is het een prima opname preamp, en de buren horen niks!
ik kies bewust voor buis-preamps omdat ik Line6 POD en dergelijks te steriel vind klinken
Nou, dan kom ik ook maar uit de lurk-modus... Ik heb een paar maanden geleden ook een H&K Access gekocht, tweedehands uiteraard. Nog steeds geen tijd (en vooral geen gelegenheid) gehad hem eens flink aan de tand te voelen. Maar ik voorzie nu al dat ik er vragen bij ga hebben. Die kan ik dus bij jullie kwijt? Mooi man!
:)
inderdaad,: ik ben zeer sociaal naar mezelf toe! :-D
maar serieus: het werkt twee kanten op:
de buren geen last, ik geen klachten aan mn hoofd
en ik kan muziek spelen/ opnemen wanneer en hoe laat ik wil met redelijke warme buizenklank
ik ben nog een en ander aan het opzetten maar het gaat vast wel werken
ik ben een expert in zaken waar ik geen verstand van heb, dus kom maar op met je vragen! :-))))
muzikale en mooie muziek maak je (soundcloud), ik kom oorspronkelijk uit Amsterdam maar ik herken je niet van muzikale plekken zoals cafes en dergelijke
ik moet een beetje denken aan de zanger van Moke bij je stem, zijn de drums echte drums, live ingespeeld?
Bedankt voor het compliment! De drums zijn voornamelijk bij elkaar geklikt met de standaard samples in Logic Pro, behalve bij Skinned. Dat heb ik laten inspelen door een bevriende drummer. Ik woon inderdaad in Amsterdam, maar ik heb 2 kids en ik ben schipper op de grachten, dus veel in de avond aan het werk. Ik heb domweg geen gelegenheid m'n neus te laten zien in de muziekscene (en dat mis ik behoorlijk).
Veel gitaarspelen en liedjes schrijven komt er ook maar niet van, maar daar ben ik iets op aan het verzinnen ;)
Ik begrijp het wel, hoor. De voordelen zijn me helemaal duidelijk. Ik doe het zelf ook...
De speakersimulatie van de Access (Red Box) heb ik nooit zo kunnen waarderen. Voor dat doel heb ik een oudje van Palmer (pdi05). Klinkt naar mijn idee een stuk beter.
ik vind sowieso het fenomeen speaker simulatie een nogal zwak gegeven
Het simuleert maar een aspect van de speakerklank, de speciale klankkleur die een gitaar-speaker
heeft
de eemste speakersimulaters zijn volgens mij niet meer dan een statische EQ met een bepaalde frequentie curve die de curve van een gitaar speaker benadert
maar de gitaar en de amp plus speakers zijn niet statisch en reageren op de gitaar, frequenties en volumes dus
zou de EQ op zn minst mee moeten bewegen op het gitaarspel voor een levendige klank (EQ afhankelijk van amplitude en spectrum)
en verder gebeurd er een hoop meer in een speaker, oa heeft het een vertraagde reactie snelheid dus werkt het op de transiënten, oftewel attacks worden wat afgevlakt , er zal ook vervorming plaatsvinden en dan hebben we het nog niet gehad over de verplaatsing en weerkaatsingen in de lucht en de opname via een microfoon
kortom: speakersimulatie,of het nu de red box is of een behringer Ultra of wat een Palmer, is niets meer dan een levensloze EQ volgens mij
ik heb een ADA Ampulator (buizen power amp simulatie met speaker sim) en mis nog steeds de chaotische levensenergie van een echte speaker