Het Grote Leftie Verzameltopic
Naar aanleiding van deze post in het subforum Algemeen waarin gevraagd wordt om een apart subforum voor 'anything lefty', hierbij een topic waar lefties (en righties!) ervaringen met linkshandige gitaren, de zoektocht ernaar en tips kunnen uitwisselen.
Misschien is het handig om in dit topic, wat een vergaarbak van lefty-wijsheid mag worden, aandacht te besteden aan de 'onderwerp' balk. Heb je een tweedehands-tip (kan uiteraard nog altijd in dit draadje) typ dan in de onderwerpbalk; 'tweedehands tip'. Zelfde geldt voor tips met betrekking tot lefty-vriendelijke (web)winkels, left-vriendelijke merken etc. Ervaringen met specifieke gitaren door merk en type in de onderwerpbalk worden aangeduid. Dat maakt (hopelijk) het zoeken een stuk aangenamer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Gerth
[...]
Nieuwsgierig...
NL+BE dealers met lefty aanbod
www.peterverspuij.nl (ook western en klassieke gitaren, basgitaren)
www.melodiemuziekinstrumenten.nl
www.leftyguitars.be
www.piens.be
kom maar op met NL en BE shops waar de linkshandige gitarist een fatsoenlijk aanbod vindt
Buitenlandse dealers met lefty aanbod
Elementen voor linkshandige gitaar
Onlangs heb ik van iemand een Yamaha RGX 121-ZL FS (een zilverkleurige) overgenomen. Ik zit er aan te denken om er andere humbuckers in te bouwen en dan ook die single coil maar mee te pakken. Dat heb ik nog nooit gedaan, maar het lijkt me een leuke klus om te doen. Het liefst zou ik elementen inbouwen die lekker scheuren, beetje zoals een Gibson Les Paul tekeer kan gaan. Ik kan er alleen niet achter komen waar je op moet letten als het gaat om elementen voor linkshandige gitaren. Zijn er speciale elementen voor linkshandige gitaren of moeten "rechtshandige" elementen omgebouwd worden? Wie heeft er ervaring mee en heeft wat tips. Suggesties voor merk en type element?
Als voorbeeld een plaatje van de Yamaha. Er zitten nu 2 Yamaha humbuckers in en een Yamaha single coil.
http://images6.thomann.de/pics/bdb/169317/31115_800.jpg