Stukje blues gespeeld op een imitatie gibson uit china.
Model 1954 cherry sunburst met P-90 pickups.. Benieuwd wat jullie van het geluid vinden.
http://www.soundclick.com/bands/defa...songID=7979040
Printable View
Stukje blues gespeeld op een imitatie gibson uit china.
Model 1954 cherry sunburst met P-90 pickups.. Benieuwd wat jullie van het geluid vinden.
http://www.soundclick.com/bands/defa...songID=7979040
Lekkere sound hoor....en ook heel lekker gespeeld!
Klinkt goed, goed gespeeld. Je kunt niet horen dat het een goedkope gitaar is, als dat is wat je horen wilde.
ben een leek ,maar hoe duurder de gitaar ,hoe beter het geluid denk ik
maar t gaat toch om de persoon die er achterstaat
ik vond dit met gevoel gespeeld ,
klasse,van een blueskenner*gek*
Ja, dat klinkt goed, en een best stuk blues ook nog!
Halverwege (ongeveer 0:50-1:00) zit er een stukje waarbij het geluid erg mooi vervormt en waar de attack mooi doorkomt.
Mag ik vragen: welke versterker/effecten en hoe opgenomen?
mooie sound en lekker gespeeld. die begeleiding komt me heel bekend voor. waar is dat van?
lekker gespeeld.
Ik zal zeker niet de laatste zijn die zegt dat er erg veel gevoel in je spel zit.
Me Like It
Klinkt goed, mooie sound!
Grtzz,
Henk
Ah! Blue Jean Blues.
Klinkt lekker!
Lekker sound hoor! En lekker gespeeld :)
Mja. Door je goede en mooie spel doe je al gauw vergeten dat het hier om een goedkope gitaar zou gaan. Qua klank is het helemaal niet verkeerd, het klinkt zelfs goed maar ik mis wel wat. Karakter? Ik zou je dit stuk weleens willen horen spelen op mijn ouwe LP goldtop. Kippenvel denk ik dan. Je zou er voor de gein eens een echte naast kunnen zetten. Maar zonder te vergelijken klinkt dit waanzinnig goed voor een chinees.
Klinkt toch gewoon goed! Imitatie of echt, je zou het eventueel kunnen horen als je ditzelfde stuk op een 'echte' speelt. Al had je het er niet over gehad zou ik doen geloven dat dit simpelweg een knappe gitaar is :)
Vorig jaar heb ik voor het eerste een Amerikaanse Fender Strat gekocht en aardig diep in de buidel moeten tasten. Hiervoor speelde ik op een cheap-ass Squier welke ik in de loop der jaren heb verbouwd tot een zeg maar custom made Squier/Fender Strat gitaar. Je hoort duidelijk verschil tussen de twee maar toch hebben ze allebij karakter en spelen perfect wat maakt dat zelfs een imitatie chineesje of koreaantje goed kan klinken en spelen. Je moet uiteraard wel een beetje geluk hebben en verstand hebben van gitaren zodat je vooraf kan beoordelen of het een goede koop is.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Iedereen bedankt voor het luisteren, en de reakties.
De algemene trend is toch wel dat het geluid gewaardeerd wordt, en dat is toch uiteindelijk waar het om gaat. En niet om hoeveel de gitaar kost.
Hey Benwave, maak nog eens een versie maar dan 6 uur lang? Kan er zo een nachtje flink op zitten zuipen. Complimenten.
Klinkt geweldig, als die Chinese gitaar nou ook nog heel goed speelt...
Het zit altijd tussen de oren, waar anders? ;) Kweet nie, heb die ouwe al zo lang. Moet al heel gek gaan wil ik hem er niet uithalen bij een blinde test. En dat is niet omdat die zo geweldig is, dat wil ik niet beweren maar hij klinkt wel authentiek. Met zijn eigen accent en zijn eigen eigenaardigheidjes. Ik heb het puur vergeleken met de LP die ik heb. Er zijn waarschijnlijk genoeg nieuwe, echte LP's, op de markt die ook karakter ontberen. Opzich is deze chinees goed, niets mis mee.
Is een goldtop ('76) maar het is een deluxe met mini-humbuckers. Misschien dat ik er eens P90's in ga zetten. Soapbar kan er wel in. Heb wel een YT filmpje. Is wel gespeeld door een Boss GT-10 :chicken:
http://www.youtube.com/watch?v=_9GJ6dTagyI
Kan alleen maar zeggen dat het gewoon erg lekker klinkt! Ook het spel is weer super! Ben zowieso al even onder de indruk van je spel en vooral noot-keuze...echt top! :ok:
Klinkt lekker hoor, lekker gespeeld ook.
Toch hoor ik wel wat overeenkomsten, ondanks dat jou geluid iets meer vervormd is, hoor je toch
dat met name de hoge tonen een zelfde soort vervorming geven bij een bend. Een toon die niet zo makkelijk te omschrijven is met woorden.
Kan ook zijn dat we dat op de zelfde manier doen natuurlijk
Lijkt me wel gaaf als iedereen iets inspeelt op hetzelfde stukje blues met een ongeveer hetzelfde vervormd geluid en dat we dat dan in een draad posten zodat we de gitaren (of eigenlijk gitaar-versterker combo's) een beetje kunnen vergelijken. Zou nog wel eens verrassend kunnen zijn. Hebben we een basis stukje blues nodig (hint hint)
Mooi geluidje Ben! Klinkt smeuïg met een diepe weemoedigheid. Dit bevestigd toch wel dat de man achter de gitaar belangrijker is dan de gitaar zelf. Over welke nepper is dit gespeeld?(foto)!?
Dat was scary goed. Ik ga mee met Tho: Ik vond het jammer dat het al afgelopen was. Ik zou er uren naar kunnen luisteren.
Prachtig gespeeld, met enorm veel gevoel. Het heeft wel wat weg van Danny Bryant. Applaus ;).
Photobucket account, uploaden, selecteren/kopiëren, reactie in topic en plakken tussen img enz. Staat geloof ik ook wel bij de FAQ
Schiet op man:)
Is dit nu zo'n GibsUn dan..?? of anders..??
Sja als je termen als karakter en authentiek gaat gebruiken weet je zeker dat je een eindeloze discussie gaat krijgen. Hetzelfde heb je met de term mooi. Dat is voor een ieder weer anders. Hoe omschrijf je authentiek, wat versta jij onder karakter. Als ik naar die clip luister mis ik geen karakter. Als je karakter al kunt omschrijven komt dat eerder uit de vingers van de gitarist dan uit de gitaar zelf... :)
Voor mij was het clipje qua sound en feel compleet. Dus het geluid maar ook het spel. Iemand die daar nog iets op aan te merken heeft, doet dat wat mij betreft om te muggeziften. :)
Hey Ben, erg mooi gespeeld weer eens en ook een erg mooi gitaartje (behalve die knoppen dan)!
Een goed geluid en een goeie speler, lastig om die twee uit elkaar te houden. Ik mis wat dynamiek en het krijgt al snel dezelfde fuzzy toon als je geen gas terug neemt. Ik ken de versie van Gregor Hilden en misschien moet ik dat niet vergelijken, niet helemaal eerlijk.
Maar wat heb je er tussen zitten? Ik denk dat de manier van oversturen de oorzaak van geen dynamiek is.
Net even wat stukjes van die meneer beluisterd, en ik moet zeggen een zeer fijne gitarist.
Maar die Les paul van mij kun je niet vergelijken met een normale standaard met humbuckerts.
Die P-90 single coils geven vanzelf een wat feller geluid
Met deze kun je hem wel vergelijken:
http://www.youtube.com/watch?v=Tc59w...eature=related