Oorspronkelijk geplaatst door
paulusdeBKB
Thanks for proving my point: je koopt een multi-fx, en voor meer dan 100% van dat bedrag moet je er dan nog een tooltje bijkopen om hem goed te laten werken. Terwijl het ontbreken van een analoog signaalpad een ontwerpkeuze van TC Electronic is geweest die nauwelijks invloed op de prijs zou hebben uitgeoefend.
Ik ga er vanuit dat ze bij TC Electronic weten wat ze doen. Dat analoge signaalpad ontbreekt dus met een reden. Voor de betere geluidskwaliteit kan het niet zijn, dat hebben we al vastgesteld. Dan kan het dus alleen maar om de kosten gaan.
Met andere woorden: om de G-Major een paar tientjes goedkoper te kunnen aanbieden aan de niet-kritische klant, zadelt TC Electronic de wel kritische koper op met een forse extra uitgave (het kan ook goedkoper dan die minimix van 250 euro, lijkt me?). Da's hartstikke zonde, en niet erg klantvriendelijk van ze. Overigens geldt dit verhaal ook voor alle andere FX-processoren zonder analoog signaalpad.
Sommige amps hebben een parallelle loop, dan is dit geen probleem. Maar de meesten hebben dat niet, ik vind het echt een gemiste kans van die lui.