Oorspronkelijk geplaatst door
Mitch
Ja, met de juiste gitaar, single channel amp en pedalen setup kan dat zelfs, daar heb je geen eens een channel switcher voor nodig. Maar goed, daar is al eens een ellenlange discussie over geweest, misschien leuk om op te zoeken voor je, Timmu, dat was voor jouw tijd namelijk.
Orph, ik moet het toch met de meesten hier eens zijn: als je zowel helder, beukend, transparant, warm, gewapper en strak wil op een driekanaalsamp dan zit je moeilijk. De één is clean en crunch goed maar is weer niet strak met meer gain, de ander is strak op high gain maar is clean nogal plat etc. etc. Logisch ook, omdat er voor een warm, punchy clean een heel andere eis (en dus opbouw) wordt verondersteld van een amp dan van een strakke high gain sound. Het is wel mogelijk, technisch gezien om dat uit een channel switcher te halen, maar er zal altijd ergens een concessie gedaan moeten worden.
Ik zou toch eerder voor een single channel amp óf evt. een dual channel, non channel switcher (AC30...) kijken als je de beukende cleans en dynamische crunches belangrijker vindt en naar een goed pedaal zoeken voor high gain. Het is niet wat je nu in je hoofd hebt, maar als ik naar mijn eigen ervaringen kijk en terugdenk aan Michales momenten op zijn Phoenix en Lex' Hook met bijvoorbeeld een Tube Zone of Direct Drive, sja... daar heb je dus geen channel switcher voor nodig.