Hoi,
Zijn er verschillende CAE preamps?
een 3+ en een 3+ se versie ofzo of ben ik mis?
Edit: Ondertussen is dit een verzameltopic geworden voor "all things CAE 3+ (SE)
Printable View
Hoi,
Zijn er verschillende CAE preamps?
een 3+ en een 3+ se versie ofzo of ben ik mis?
Edit: Ondertussen is dit een verzameltopic geworden voor "all things CAE 3+ (SE)
yep, daar zit wat verschil in. Op HRI kun je wel info vinden over de exacte verschillen (Bruno). Ze zijn voor 90-95% wel gelijk. Daarnaast heb je ook nog de bekende Suhr-mods op beide modellen, waardoor er weer een 3e variant is.
bedankt. dit schrijft Bruno:
Ch1 : should be no difference except if you find what's called a full SE
I have seen only one among the zillions that croosed my way..it has a hotter clean ch not unlike the boosted ch of the OD100..interesting but better be modded to stock or even better to BF
Ch2: 3+ will be hotter ,more gain ,a little more agressive too
Ch3 :SE will have more gain and be sweeter
EQ is kindda scooped with all controls on half on 3+, on SE it's more flat
Earlier 3+ have "lighter" power filtering and thus may feel and sound a tad different ( also due to their age)
that's about it
voor de zoekfunctie dan nog maar wat info:
V1- Clean channel first stage / crunch & lead channel first stage
V2 - Clean channel second stage and crunch channel second stage
V3 - Crunch channel 3rd stage and crunch channel cathode follower
V4 - Lead channel second and third stage
V5 - Lead channel 4th and lead channel cathode follower
V6 - Clean channel 3rd stage and final cathode follower drive (Master output)
V7 - switchable EQ
de plaatsing van de buizen..
@ Nocki; Ben je in de markt voor een CAE-preamp? Volgens mij staat er 1 op mp nu.
Iemand interesse in het volledige elektronische schema van deze amp?
Ja graag!!!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caliban
Lordriffenstein, kan ik ze naar jou sturen, want ik heb zelf niks om de file op te hosten.
http://heriksro.org/dokumenter/amp/CAD_CCA3/
Daar staat alvast de power supply op en een onleesbare versie van het schema.
Wel interessant om op het forum te delen denk ik. Kan iemand het schema in dit topic posten?
Tuurlijk, mail maar nr lordriffenstein AT gmail DOT com dan post ik het hier ook even.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caliban
This guy da man, ik stuur het dadelijk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein
Hier istie:
http://www.lordriffenstein.com/images/cae-3+.jpg
Dankjewel lord, hopelijk hebben jullie er iets aan. Eer gaat trouwens volledig naar Joey van Sloclone. Dit zou de SE versie trouwens moeten zijn.
Voor de powersupply moet je kijken naar de link die ik eerder heb gepost, maar ik denk dat iemand in de topic het al erover had, dat de filtering door de tijd veranderd is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee
Ik was er idde voor in de markt....
En hij is vandaag binnen gekomen! :) CAE 3+ preamp en 20:20 poweramp. morgen heb ik hopelijk 2x bagend 1x12s
Zucht... Ik ben jaloers...! :satisfie:
je hoeft niet jalours te zijn hoor...
Signal line binnenkort:
Gibson LP custom
Samson series one wireless
Dunlop rackwah
CAE 3+ preamp
Korg tuner (in een ongebruikte send)
G-force
Mesa 20:20
2x Bag end speaker 1x12
Toch ben ik jaloers...! ;)
En die Marshall VS gaat veel beter klinken dus verkoop die nieuwe spullen maar gewoon aan mij voor een schappelijke 250euro.
Kom maar op met die review Nocki!!!
nog geen echte review maar even een paar dingen die me op 5 minuten opvallen.
Het gevoel van een top maar tocht een preamp en poweramp (el84)
Enorm veel laag.
Vergelijken bij deze amp is elke andere amp anders. deze is niet anders maar beter. Ik ben nog lang niet tevreden met het geluid maar de manier waarop de amp het spel nu al beinvloed en de manier waarop de amp reageert op mn spel is compleet anders.
Natuurlijk klinkt ik nog steeds als mezelf maar de amp is echt heel anders dan wat ik gewend ben. meer "in your face" zonder loudness effect zeg maar. klinkt veel natuurlijker! Organisch!
reageer snell op de controlls zonder dat ik echt heb gedraait...
kan er natuurlijk op die 5 minuten niks over zeggen maar het is echt een verschil. dit is eigenlijk waaar ik altijd naartoe heb willen draaien. zo simpel dat de preamp gewoon al een super basis geluid heeft.
Als je m nog nooit gehoord hebt en m koopt op wat je hebt gehoord zal je vast ontzettend teleurgesteld zijn. de amp is totaal niet bijzonder kwa geluid ofzo maar heel de feel van het spelen en hoe de amp reageerd op je spel is gewoon anders.
Denk niet dat de egnater tol100 nog lang blijft als ik zo luister.... :)
Ik zal er nog wat mee rommelen en later een echte revieuw schrijven...
http://img177.imageshack.us/img177/8...7401lt2.th.jpg
nou. lekkere review als ik het zo na lees :) ...
Het clean is in ieder geval meesterlijk. De rest moet ik nog even naar kijken.
zojuist zijn mn bagend 1x12 kasten binnen gekomen dus nog even afwachten tot 17:00 tot ik klaar ben met werken...
Ziet er leuk uit, maar een beetje duur vind ik. Veel plezier!!
Ach, de mesa 20:20 en de Bag-ends bevallen niet?
Ben benieuwd waarom niet. Vond die bag-ends ook wel interessant.
Groetjes Bram
Mesa 20:20 bevalt zeker wel maar wil graag een VHT 2/50/2
De MEsa is er maar voor tijdelijk want ik had niet geneog centjes om gelijk de VHT te kopen. De Bag Ends zijn inderdaad neit meer mijn cup of thea. Wel altijd geweest maar mijn smaak is nogal veranderd de laatste tijd en ondanks dat hel hele goede speakers zijn passen ze niet in het geluid wat ik zoek...
Vandaar dat ze weer weg gaan. erg jammer want het zijn dure jongens... ze vinden vast wel weer een nieuw baasje die er erg gelukkig van wordt!
Heb veel geprobeerd, maar mijn VHT en CAE werkte het best i.c.m. de BagEnds. Veel vetter wordt het echt niet hoor. Ik zou lekker wachten met de verkoop van de BagEnds totdat je er een VHT achter heb hangen.
Hee chiel,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiel
Helaas moet ik eerlijk bekennen dat ik te snel was. De Bag End's zijn enorm fijne speaker maar ik gebruikte ze nog niet goed. Ik heb nu een beetje gespeeld met plaatsing en nog wat gerommeld aan de instellingen van het geheel en nu is het beter.
Ook had ik de speakers op elkaar staan wat totaal niet werkte.
Volgende week ga ik een beetje rommelen met Beamblockers erin om te kijken of dat nog veel gaat doen...
we zullen wel zien.. tis nog een beetje experimenteren enzo. De CAE is een hele fijne preamp en ook de combinatie met de 20:20 is niet verkeerd... maar wel even kijken nog naar een VHT... als je eenmaal bent verpest :)
Ik heb dezelfde Bag End speakerkasten. Voor mij zijn de Bag End S12B tot nu toe het beste wat ik heb gehad. De combinatie van mijn Rivera TBR 1 en Lexicon MPX 1 + de Bag End speakerkasten zijn geweldig. Deze moet je houden en niet verkopen.
Bedankt. Ik verwacht ook niet dat ze snel weg gaan.
Ik heb er nu beamblockers in gedaan en moet alleen nog even testen hoe ik ze het beste gebruik...
Volgende stap is nieuwe buizen in s CAE 3+...
moeilijke is dat ik geen idee heb welke.. Iemad een idee?
Jazekers.. Een JJ 12ax7 in de eerste positie en voor de andere 6 de chinese 12ax7. :)
+1
fijne combi idd.
Mmm, ik heb tot nu de lampen in mijn 3+se nog niet bekeken, iets wat ik normaal onmiddellijk doe bij elke andere amp. Tja, het ding klinkt gewoon te gek met de huidige lampen dus... :cooler:
Iemand een idee hoe de CAE 3+ reageerd op een tube screamer?
Ik wil eventueel een tube screamer in mn rackje bouwen als dat nut heeft... Ik ben ondertussen een pedalboard aan het bouwen voor wat pedalen en 1 ervan is een ZW van MXR. Ik kan dat morgen al proberen maar een echte TB is dat natuurlijk niet :)
iemand daar ideeen over?
Mwoah... Ik heb een tijdje een Keeley TS9 ervoor gehad, maar die maakte het toch te neuzig naar mijn mening. Uiteindelijk gebruik ik nu de Red Snapper en de OCD, die werken beide fantastisch met de CAE. Met name de laatste....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
Morris
De OCD is inderdaad te gek. Maar tot nu toe nog nooit behoefte gehad aan een pedaal in de CAE. Klinkt gewoon van zichzelf al te gek. Gewoon inprikken en gaan!
Nou. ik heb wat gerommeld met de zakk wylde ervoor maar hij klinkt idd geweldig zonder poespas erbij!
Lekkere amp blijft het! Tis echt een hele verademing die amp kwa spelen. Ik hoop volgende week na het project waarbij ik op mn tol en rackje speel te kunnen gaan beginnen met het opbouwen van het nieuwe systeem.
2 4HE rackjes met daarin alles incl. de CAE... Het wachten is nog op mn rackwah...
tuurlijk, nodig is het niet natuurlijk ;-) Maar probeer het voor de gein toch eens op het cleane kanaal (zonder de EQ) voor een licht overstuurd randje. Ingesteld als boost. Dat klinkt hemels.. zo gebruik ik hem ook en op die manier heb ik feitelijk 4 goede basissounds (clean, crunch (op kanaal 1), medium gain op kanaal 2 en lead op kanaal 3. Op kanaal 2 voegt de boost dan nog eens een extra punch, sustain en definitie toe mocht je het nodig hebben.
Ik wil niet anders meer ;-)
Morris
Dat is nou precies wat ik doe. Ik vind ch2 subliem maar mijn sweetspot op ch2 heeft redelijk wat gain. Om echt lichte crunch te hebben gebruik ik een pedaaltje op het clean vb Okko Diablo. Deze werkt dan ook nog eens prima om op ch2 nog net wat meer te krijgen. Ch3 gebruik ik voor dikke vette leads of voor het zwaardere werk. Ik gebuik trouwens ook nog een Analogman modded SD9 erbij voor weer net wat anders. Die werkt ook prima op clean en ch2. Nee, het publiek hoort dat verschil uiteraard niet maar ik wel en belangrijker, de feel verandert erdoor. Clean + Okko + SD9 is trouwens ook erg vet :seriousf: :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morris
Tis echt niet normaal zoals die amp reageert... Ik blijf draaien en nieuwe sounds vinden...
Heb ik een mooie sound gevondenen speel ik in een heel andere stijl klinkt de amp opeens ook heel anders... :-)
Speel ik een stukje solo in de trant van vai doet ie dat speel ik met de zelfde instellingen Santana dan klinkt dat weer heel overtuigend... echt een heel bijzondere amp!
Ik heb 2 tubescreamers besteld bij Musikding.de. als ze in elkaar geschroefd zijn ga ik er meer rommelen. ook nog even zoeken naar een leuke midi looper die reagereerd op PC's en we kunnen er weer tegen :)
Bedankt voor de hulp iedereen!
Wat maakt de Bogner speakerkasten qua sound beter dan de Bag End ?
zodra ik de switch heb gemaakt laat ik het weten. met andere woorden ik heb geen idee. blijkt dat dit beter was koop ik ze gewoon weer terug...
Ik ben dus gewoon wat aan het rommelen :)