Oorspronkelijk geplaatst door
Da Vinci
Ik probeer er even soep van te maken, maar als ik het goed begrijp heb je;
- Een telecaster met een grote en 'normale' ashtray waarvan één van Ali
- Een Fender Stratocasters EC (wat is dat? Eric Clapton ofzo?) mét ashtray
- Een nieuwe strat waarvan het type bij ons onbekend is waar je een Fender ashtray voor hebt die niet past.
Klopt dit? Dan flikkeren we die tele inclusief beide ashtrays aan de kant want daar hebben we niks mee van doen voor dit mysterie.
Blijft over twee Strats met twee ashtrays en de hoofdvraag of er verschillende maten ashtray's zijn.
Ik zou zeggen; houd ze naast elkaar en er zijn eigenlijk 2 scenario's mogelijk.
Scenario 1: ze hebben een andere maat. Het antwoord op je vraag is dan duidelijk: Ja, er zijn zeker verschillende maten.
Past de ashtray van de EC strat past op de nieuwe strat? Regel dan dezelfde.
Past de ashtray van de EC strat niet? Dan zit er een andere tremolo op dan op je EC strat. Kom erachter wat voor tremolo je hebt en zoek daar, indien beschikbaar, een passende ashtray bij.
Scenario 2. ze hebben dezelfde maat. Het antwoord op jouw vraag is dan niet duidelijk: jouw ashtrays hebben welliswaar dezelfde maat, maar er zouden nog steeds meerdere maten kunnen zijn.
Wat je wél kan concluderen is dat er verschillende tremolo's zijn. Namelijk tremolo's waarop die ashtrays passen én tremolo's waarop ze niet passen. Ook in dat geval; kom erachter wat voor tremolo je hebt en zoek daar, indien beschikbaar, een passende ashtray bij.
Btw kijk eens naar de tremolo's. Zie je verschillen? Bijvoorbeeld de een met 6 schroeven in de body, de ander met 2?
Anders zouden foto's en/of serienummers ook wonderen kunnen doen.