test
Printable View
test
is de vergelijkbaar met de Fuzz factory van Zvex? Of echt hellemaal niet?
Rare vraag....
Kan je niet beter die Zvex kopen dan?
Vinni
Ja :)
Je hebt het fragmentje in de clip van de Pedalendag gehoord ?
Er zijn twee grote verschillen, qua aard en qua basisklank: de FF is een fuzz, redelijk scherp en niet veel bas, die je vrij normaal en vrij extreem kan instellen. Met extreem bedoel ik: veel feedback, veel gesputter.
De TS is een Distortion, maar klinkt meer als een stevige overdrive en is redelijk donker van geluid. Deze heeft een apart bedienbare feedback loop, die met de FF vergelijkbare geluiden kan geven, dus veel gesqueal en bijna synth-achtige geluiden naar het laag toe. Beïnvloedbaar met volume- en toonknop.
dat is dus eigenlijk wat ik bedoel! Al die rare geluiden die de ff heeft, heeft de ts die ook? (sorry dat ik het niet goed heb aangeven wat ik bedoel!) Maar is dat wel een beetje vergelijkbaar?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seymour Paul
Hoezzo? ik dacht als ik hetzelfde voor wat minder kan krijgen(wat dusniet zo is, is dus niet hetzelfde) dan doe ik dat toch! Maar ik ben toch niet zo gek op fuzz, ben meer een van normale overdrive/distortion! Dus mij lijkt de TS wel heel erg vetCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinni
Dus je wilt weten of dat pedaaltje een beetje lijkt op een FuzzFactory, terwijl je niet zo weg bent van fuzz?
ik vind die rare geluiden functie van die FF vet, en ik dacht dat geen ander pedaal die functie ook had! Maar dat is dus volgens mij wel zo!
dus de FF en de Ts lijken wel op elkaar met die rare geluiden zeg maar? Is dat wel een beetje de vergelijking van de twee pedalen?
De fuzz is wel anders vind ik. De fuzz kan je lekker laten knallen met een solo ofzo (net als frusciante doet live) en lekker laten sputteren (zoals op zijn solo albums) maar dit is niet met de TS te doen.
Alleen het echte gepiep en gesqueal is ook met de TS te doen..