Gloeiendenakendenondejuuuu!!!!! (Bedelactie code: ijdele hoop)
Ik hou het kort. Ik heb een stratocaster uit 1982 die al een tijdje werkeloos stond toe te kijken hoe zijn nieuwere soortgenoten wél steeds werden meegenomen naar repetities en optredens en hij niet. Nu wilde ik al een tijd mezelf wat meer gaan storten op het gebruik van slides en aldus besloot ik deze schoonheid te voorzien van een set flink dikke snaren. Waarom? Omdat ik tevens wilde gaan downtunen. En flink ook.
Enfin, kort verhaal nog korter: de dikke E-snaar paste niet in het stemmechaniek. Met een mesje hoopte ik iig de sleuf van deze door mij zo geliefde tuners een weinig te verbreden door voorzichtig te wrikken. En binnen de seconde lag één kant van de post, 'naast die sleuf dus', op de grond. Mechaniekje kapot.
Vraag: heeft iemand toevallig nog een jaren 70 Fender mechaniekje, of een kopietje daarvan liggen en doet daar niks mee? Het ironische is dat ik zelf reservemechanieken had, maar dat die na de scheiding zijn verdwenen (lees: achtergebleven en weggeflikkerd).
Voor alle duidelijkheid een plaatje:
http://www.aceguitarparts.aceguitars...unersfendf.jpg
Dit zijn kopietjes, dus ze zullen wellicht ietsjes anders zijn (al zie ik zelf geen verschil).