-
Epiphone Les paul
Hoi allemaal,
Ik speel akoestische gitaar, maar ben nu van plan om er ook een elektrische bij te kopen.
Ik zat te denken aan een Epipone Les Paul standard ebony met een Line 6 Spider IV 15 versterker, bij elkaar ongeveer 400 euro.
Wat denken jullie?
Is dit een mooie set om mee te beginnen en langer mee door te spelen?
De versterker vervang ik ooit wel voor iets beters, maar ik zou wel graag lang met een gitaar doen en hem misschien ook op het podium gebruiken(natuurlijk dan wel met een betere versterker).
Hebben jullie nog andere suggesties?
Groetjes Marjolijn
-
ja hoor absoluut, de versterker moet je wel van houden, maar om te beginnen niet verkeerd.
Ik ben ook met een epihone begonnen en heb m nog steeds als maingitaar, weliswaar is alleen de body nog maar van epiphone, maar als je m fijn vind spelen, dan doen
-
Gitaar kan je een hele ktijd mee vooruit, de versterker zal de eerste zijn die je tegenvalt. Voor de prijs van de Spider kan je ook andere (en misschien wel betere) versterkers krijgen. De Fender Mustangs zijn momenteel erg gewild.
-
Ik heb er ook een, 't is ook nog steeds mijn 'first' gitaar.
Ik denk dat die set best goed is, maar je kan voor dat geld ook een Mexicaanse stratocaster krijgen (tweedehands). Als je die sound leuk vind, zou dat ook wel een goede optie zijn. Zo'n stratje zal kwalitatief ook wel wat beter zijn.
-
Bedankt voor de reacties.
Ik denk dat ik een aantal versterkers rond de 100 euro uitprobeer in de winkel. Het gaat me er vooral om dat ik langer met de gitaar doe, maar dat zit wel goed zo te lezen.
Ik ga voor een les paul model omdat ik de klank mooi vind en het natuurlijk mooie gitaren vind :P
Zijn er nog dingen die handig zijn om er bij te kopen?
Groetjes Marjolijn
-
Het is al vaak gezegd op dit forum, met dergelijk budget kan je beter tweedehands kopen. Dan krijg je veel meer gitaar en versterker voor je geld. Een Epiphone Les Paul is voor 200-250 wel te krijgen en dan kan je nog een leuk versterkertje uitzoeken.
-
Mijn mening(en je vraagt om meningen)
sla Epiphone over,
kijk eens naar Tokai, Burny, Edwards, 2dehands ibanez,
allemaal verkrijgbaar in jouw budget en gitaren die je na 5 jaar nog steeds wilt bespelen.
-
das ook een smaak-gevoelskwestie.. heb zelf ook tokai's en ibanez les pauls geprobeerd en ik vond de epi's echt beduidend fijner! na een tijdje lekkere pickups erin knallen, hardware upgrade ennn doorrrrrrr!
-
Ik heb nog niets zo veel verstand van elektrische gitaren,
dus ik ga liever naar een winkel.
Dan kan ik uitproberen of een les paul wat voor mij is.
-
Probeer 'm sowieso eerst uit! Een LP is vrij zwaar en de hoogste posities op de toets zijn moeilijker bereikbaar dan op een - komt-ie weer - Stratocaster, en ook moeilijker dan op een SG. De cool-factor, looks en de klank van een LP trekt velen toch door die nadeeltjes heen.