Hoe zit het met de importeerkosten en de belasting? Is het 't waard? Teveel gezeik?
Hoe zit het met de importeerkosten en de belasting? Is het 't waard? Teveel gezeik?
Gebruik even de search.hier is al zo vaak over gesproken.
Of gewoon google,heb ik gisteren ook nog maar eens gedaan; best leerzaam
Thanks. Ik heb een topic gevonden. Duidelijk. Ga ik niet aan beginnen.
Hier is inderdaad al een topic over als het gaat om importeren vanuit de USA.
Binnen de EU landen (dus ook europese landen die geen Euro gebruiken) betaal je GEEN invoerrechten, alleen verzendkosten en verder niets.
Wat Ebay betreft, kijk of de verkoper veel positieve feedback ontvangen heeft. Reken alleen af met PayPal.
Mijn LTD gitaar was verdacht goedkoop en het was een Italiaanse shop op Ebay. Vanwege de prijs had ik argwaan, maar toch gedaan. Bleek het de web-outlet van de Italiaanse ESP/LTD importeur te zijn... :)
Bij aankoop vanuit een niet EU land, gewoon rekening houden met de invoerrechten die je moet betalen. Transportkosten, verpakking en verzekering kunnen ook oplopen...
Is de douane een keer niet scherp en de aanschafprijs niet te hoog, dan kun je mazzel hebben. Vwb Paypal, ik heb wel eens een 1962-er Gibson van boven de 5000 USD gekocht op Ebay en paypal vond het nodig om eerst eens een week of wat op mijn geld te gaan zitten voordatde verkoper het ontving. Zogenaamd voor onderzoek...Dat vond ik op zn zachts gezegd onprettig van Paypal. Dat was trouwens de enige nare ervaring met Paypal.
Het is duidelijk, guys. ;) Ik werk vaker met eBay en PayPal en dat is prima. Ik was alleen niet geheel zeker hoe het met de BTW en invoerrechten zat als je een gitaar zou kopen op eBay vanuit de U.S.
Allemaal duidelijk nu. Thread kan dicht.
Lees dit gewoon ff
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen.html