Hey allemaal
Voor velen is de vakantieperiode een periode van het budget weer bij te vullen.
Inclusief mij. Daardoor gaan er weer vele mogelijkheden open voor wat nieuws in je gitaarsetup.
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar wat multi-effecten omdat ik weet dat aparte pedalen een hoop tijd en geld kosten. En omdat het dan ook weer lastiger word(t) om alles mee te sleuren en eventueel iets te vervangen van plaats...
Ik zoek dus een multi-effect die vooral veel mogelijkheden biedt aan (modulated) delays, (lange) reverbs, chorussen, looper, tremolo, fuzz, overdrives en toch wel enkele redelijk klinkende distortions voor te gebruiken met de looper. (Een tuner zou ook wel handig zijn.)
En die ze allemaal apart kan in-/uitschakelen.
Ook zou er een chain van minstens 4 effecten moeten kunnen gemaakt worden.
En aan amp modulators heb ik niets!
Mijn budget bedraagt zo'n ± €500.
(Zit er geen footswitch bij dan zou in die prijsklasse ongeveer ook moeten voldoen inclusief footswitch.)
Het multi-effect is bedoeld om te gebruiken met m'n Gibson SG Special en London City Bulldog (100W tube) met de effects loop.
Zelf heb ik al zitten denken aan de volgende multi-effecten:
- Line 6 M13
- TC Electronic G-Major 2 (vind hier niet zoveel info over buiten deze review)
Kan iemand me er nog mee aanraden of zeggen welke jij verkiest?
En zeg niet: Ga testen in de winkel!
Want eerst wil ik een shootout maken zodat ik er niet teveel moet testen en dat ik een minder moeilijke keuze heb in de winkel.
Ik zou de pedalen graag goed testen voor de aankoop en als je 5/6 multi-effects moet gaan testen ben je toch wel een eindje bezig ;).
Mvg
Roderik