Oorspronkelijk geplaatst door
Mitch
Ja, vanaf het inkomen van de tweede slagpartij en aansluitend de solo ben ik. De toetsen en zang trouwens ook maar dat terzijde :D
Op de AC30HH heb ik het Top Boost kanaal gebruikt, maar de mijne is wel licht gemod. Denk dat het ongeveer tussen de Normal en Top Boost van de AC30CC in ligt qua helderheid.
De Tube King is geen alledaags pedaal maar er zijn er echt meer die dit truukje kunnen hoor. Marshall Guvnor of Jackhammer lijken er enigszins op, Subdecay Black Star, Electro Harmonix English Muffin, Brunetti Mercury, Barber Direct Drive, misschien een Rat, afijn...mogelijkheden genoeg.
Kleine aanvulling nog op Wild Boys: beide kanalen, doorgelust, op vrijwel 'full blast'. Op de Heritage lijn heb je een EF86 kanaal en een Top Boost kanaal. Op de CC-lijn heb je een Top Boost kanaal en een Normal channel. Dat klinkt dus wel iets anders (iets meer low mids), maar toch.
Maar ik denk dat je wel hoort dat je met een clean of licht crunchy amp met de juiste pedalen toch écht een heavy sound kan neerzetten, net zoals G. G. ook al zei.