Vliegtuigtransport met een LTD explorer (hoe dit het beste aanpakken)
Hey allemaal,
Ik ben van plan om een nieuwe ltd ex-400 te kopen. Aangezien mijn vriendin deze zomer naar haar familie in Amerika trekt heb ik haar gevraagd of ze er geen voor mij wil meenemen want dit scheelt al gauw twee - driehonderd euro doordat de dollar zo laag staat.
Het plan is om vanuit België via 'Musiciansfriend.com' de gitaar te bestellen en die dan naar haar familie in Amerika te laten zenden (want musiciansfriend verzendt niet naar Europa) Wanneer zij uit Amerika terug naar huis vertrekt, pakt ze de gitaar voor mij mee op het vliegtuig (wat me dus ook ineens de transportkosten spaart :))
Ik vond dit, al zeg ik het zelf, een strak plan maar ik zit met een probleem waarvoor ik dus wat advies zou kunnen gebruiken. Ik ga ervan uit dat wanneer de gitaar naar het adres in Amerika gezonden wordt, het niet 'vliegtuig-veilig' verpakt zal zijn. Vandaar dat ik dus ook een flightcase wou bestellen waar mijn vriendin dan de gitaar in kan steken wanneer ze terug naar Belgie komt. Mijn vraag is nu, welke explorer case is het beste geschikt voor vliegtuig transport? Want de officiële esp explorer case ziet mij er niet zo vliegtuig geschikt uit.
Daarbij komt nog dat ik misschien verkeerd ben met de denken dat de verpakking waarin de gitaar origineel zal zitten niet goed genoeg is voor transport met het vliegtuig. Want als die originele verpakking goed genoeg is, moet zij niet liggen sukkelen met een flightcase en koop ik hier wel een geschikte koffer.
Als iemand hier ervaring mee heeft, of wat goede tips zou ik die graag horen :)
Alvast bedankt
S.