Weet niet of t een toevoeging van de verkoper is maar hij geeft in de advertentie aan dat t geen echte Gibson is..
Printable View
Weet niet of t een toevoeging van de verkoper is maar hij geeft in de advertentie aan dat t geen echte Gibson is..
Begin niet weer met die stelling he... Ik heb in dit topic zeker al 3 keer de juridische kant van de zaak geschetst. Of de verkoper nu aangeeft dat het een fake is of niet; het maakt niet uit. (Is overigens geen persoonlijke kritiek op jou hoor.)
Eigenlijk ironisch; er is zo enorm veel ophef (geweest) over SOPA, PIPA en ACTA en andere initiatieven tegen schending van intellectuele eigendom, maar hier lijkt dan weer niemand echt bij stil te staan. :)
Het voorbeeld van HaroldA aangeeft, schetst de situatie eigenlijk ook heel correct!
(Dezelfde redenering zou betekenen dat een drievoudige verkrachter gewoon vrijuit zo mogen gaan, omdat hij toch heel eerlijk en lief bekende dat hij het inderdaad gedaan had.)
Heb moet een Peter frampton historic inspired by customshop voorstellen, pf serienummer, maar dan uit China...
Zonder correcte case en certificaat trouwens... En de gitaar op zich, t klopt niet...(of optisch bedrog door vertekende foto's)
Hier in België klopt die redenering.
Het blijft natuurlijk een zaak van namaakgoederen. 'Ik zet het er toch eerlijk bij', maakt in deze weinig uit. Stel dat ik een crimineel was en ik koop die gitaar voor bvb. €300. Misschien vind ik dan wel een onwetende gitarist waaraan ik deze gitaar als echte Gibson kan verkopen voor de 'vriendenprijs' van €1500. Ik ben zomaar even €1200 rijker en er is weer een brave burger opgelicht. Allemaal goed en wel tot zoiets je partner/kind/ouders/jezelf/... overkomt.
Oplichting wordt nog te vaak gezien als iets wat alleen 'minder intelligente mensen' kan overkomen. Maar het komt in alle lagen van de bevolking voor en berokkent echte schade aan echte mensen.
Edit: Ik zie net dat 2dehands.be of de verkoper het zoekertje verwijdert heeft.
Niet helemaal electrisch, maar wel interessant: acoustische gitaar met extra klankgat!
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=154493
Of zou er gewoon iets missen...? :???:
[edit] dit schijnt dus te horen.
Die is van forumlid niekb, een begenadigd zelfbouwer.....
Ik snap je verwarring, maar dat is een monitor side soundhole. Google anders voordat je hem in "het twijfel over advertentie" topic knalt. Niekb weet wel waar hij het over heeft.