Oke, ik kan me nog een 19" projectje van me herinneren waarbij ik aan de achterzijde 2.5 cm tekort kwam voor de aansluitingen hahaha. . Dat doe je daarna nooit meer hoor !
Printable View
Oke, ik kan me nog een 19" projectje van me herinneren waarbij ik aan de achterzijde 2.5 cm tekort kwam voor de aansluitingen hahaha. . Dat doe je daarna nooit meer hoor !
Hallo Realeigo.
Begrijp ik het goed dat ik in mijn geval beter de LPB-1 bijv. na mijn HT-Dual kan zetten?
Ik heb nu de volgende chain: Gitaar - EH LPB-1 - Blackstar HT-Dual - Cry Baby - Boss Noisegate - Tuner - Amp
In de loop: Rocktron Deep Blue Chorus - EH Holy Grail Plus - TC Nova Repeater
Ik gebruik goede pluggen en kabels. Niets idioot duurs, maar wel degelijk en goed gesoldeerd.
Ik houd me aanbevolen voor ieders (goed gefundeerde) op- en aanmerkingen. Ik ben zelf content met mijn geluid op dit moment, alles werkt probleemloos, maar als er in de volgorde nog verbetering zit (de LPB-1 dus misschien?) hoor ik dat graag. 't Is alleen zo'n gedoe om alles evt. weer te verplaatsen... ;)
B.v.d. en groeten, C.
Ik zou het zo doen:
Gitaar - Tuner - Wah - Boost - Overdrive - amp
Loop: Chorus - Noise gate - Delay - Reverb
* Eventueel de boost en OD omdraaien als je liever een volume dan gain boost hebt
* Tuner en wach omdraaien als je wah slecht reageerd op de (mogelijke) buffer van je tuner.
Wacht eens even: de volgorde van je boost en overdrive maakt wel degelijk een wereld van verschil, ook als het met een delay wel meevalt.
Als je namelijk het signaal boost voor het naar de overdrive gaat, krijg je (in het geval van LPB-1 + Blackstar) een iets dikkere, strakkere en heftigere overdrive. Als je de overdrive zoals die uit de Blackstar komt boost, dan wordt het vooral harder.
Ik heb de lpb als laatste zodat de buffer van de echotone ervoor zit en de lpb alleen meer volume in de preamp pompt en dus niet andere pedalen gaat oversturen. Samen met de hardwire krijg je dan een heel erg middy agressieve lead klank.
Hallo allen.
Alvast bedankt voor de reakties. Ik ga toch even de LPB-1 op een ander plaats proberen, hoewel ik vooral een gainboost wil en niet zozeer een volumeboost.
Ik had overigens de plaats van de galm fout aangegeven: die zit na de delay en da's ook wel logisch. En ik zet de gate ook in de loop, denk ik. Ik ben alleen bang dat daar nog wel wat moderners voor moet komen. Ik heb nu een oude Boss NF-1, maar die is wel erg "on-muzikaal"....
Ik zal even op het forum zoeken naar ervaringen met nieuwere gates.
Gr. C.