Ik volg het helemaal niet meer... ik weet dat er op The Black Album een nummer 'The Unforgiven' staat, maar verder kom ik eerlijk gezegd niet... staat er een The Unforgiven II op St. Anger o.i.d? :|
Printable View
Ik volg het helemaal niet meer... ik weet dat er op The Black Album een nummer 'The Unforgiven' staat, maar verder kom ik eerlijk gezegd niet... staat er een The Unforgiven II op St. Anger o.i.d? :|
Op re-loadCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reel Big Fish
Ik vind dat het opeens opvallend stil is rond dat youtube fragmentje van alle liedjes.
Zijn alle "haters" toch een beetje geschrokken van de snoeiharde riffs? ;) :hippie:
"hoe lok ik een discussie uit"
Wat is dat sampletje van Broken Beat & Scarred trouwens SUPERvet!
Zit dat "samples" filmpje even te luisteren en dat klinkt wel aangenaam eigenlijk. Ik vind de gitaren lekker klinken, een eerlijke sound zoals iemand al zei. De drums zijn echter niet mijn smaak, die klinken wel erg droog en hard.
Geen album dat meteen ik zou kopen, er is beters te vinden in metal land naar mijn smaak, maar het klinkt toch zeker niet verkeerd.
Eigenlijk doet mij alles vrij pretentieus aan. Ik heb nou niet echt het gevoel dat ik naar een 'oprecht' album zit te luisteren. Het klinkt bijna geforceerd. Vinden jullie (de fans hier) het allemaal écht goed klinken?
Er zitten voor zover we in dat filmpje kunnen horen, heel goede dingen bij, maar ook een aantal mindere tot slechte zaken. Tot nu toe vind ik My Apocalypse het slechtste nummer, irritant zelfs. Ik vind het alleszins al een hoop eerlijker klinken dan Saint Flanger.
mooi weggemoffeld, maar toch gezien (selecteer het gedeelte van Philippe)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe
Er is momenteel zeker wel wat beters te vinden in metal-land, maar als fan is het toch uitkijken naar de nieuwe Metallica. Het is ook de enige metal die ik nog regelmatig eens luister.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir
Het doet inderdaad wat pretentieus aan. Ze weten dat veel fans ernaar uitkijken en dat buiten ze wat uit. Met al hun korte samples enzo merk je ook wel dat ze zichzelf wel tot de 'goden' rekenen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Metallica is echter altijd al wat show en attitude geweest. Hetfield heeft altijd wel zo'n air gehad, op de borst slaan: we're fucking Metallica! Het hoort wat bij de band vind ik persoonlijk. Toch blijf ik het (afgaande op youtube filmpjes enzo) best wel sympathieke gozers vinden. Maar goed, ik ben een fan-boy hé.
Wat ik opmaak uit de samples is dat het voor mij persoonlijk niet hun allerbeste plaat zal worden. Maar dat verwachtte ik ook niet. Ik verwacht een goed album met wss een 2-3 tal nummers waar ik niet compleet weg van zal zijn. Wat ik wel hoor is dat ze gewoon zichzelf blijven en doen waar ze zin in hebben. Ze noemen het zelf 'terug naar de oude sound' en ik weet niet hoe ik het zou omschrijven, maar het is mooi dat een groep die zoveel ellende heeft meegemaakt en die enkele jaren terug eigenlijk 'niet meer bestond' (nooit uit elkaar geweest, maar het scheelde niet veel) toch weer plezier vindt in het maken van hun muziek. ... and nothing els matters.
Ik ben eens benieuwd hoeveel groepjes van vandaag er binnen 25 jaar nog zullen staan met hetzelfde succes. Metallica heeft (voor mij) een stukje geschiedenis geschreven en het niveau van Master of Puppets zullen ze wss nooit meer halen, maar dat hoeft van mij ook niet.
Wat ik me trouwens onlangs bedacht: Hoe ongelooflijk vet moet het zijn om de schrijver van de riff van Master of Puppets of Seek and Destroy ofzo te zijn. Overal ter wereld hoor je mensen je riffjes naspelen... Wij kunnen er slechts van dromen.
Mijn conclusie: ik kijk ongelooflijk uit naar de cd, nog nooit zo naar een cd uitgekeken. Het zal me dan ook sowieso niet tegenvallen. Of hij in mijn rijtje van favorieten komt, valt nog even af te wachten. Op die 30 seconden sampeltjes ga ik liever niet af.
Ik denk dat de platenmaatschappij ook wel voor een deel achter die dingen zit, en zeker het mission metallica ding.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
Hier sluit ik me volledig bij aan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2